Fødsel rett rundt hjørnet?

mammaa94

Flørter med forumet
Jeg er førstegangs så det er veldig rart og uvandt å kjenne hva som skjer med kroppen. Så man blir litt usikker. Men den 13 juli startet jeg å få mensmurringer i korsryggen og en del kynnere ( har nesten ikke hatt det hittil i svangerskapet) og det har bygget seg opp med dagene. Når mensensmertene er på sitt værste får jeg skikkelig vondt i magen og blir kvalm så jeg må løpe på do å gjøre nr 2, og det er ikke akkurat fast føre.
I går kveld og i dag har det vært ekstremt ille. Har akkurat tatt meg en lang og varm dusj for å se om jeg kan klare å få "bort" litt av smertene for det har alltid hjulpet, men nå så ligger jeg på sofaen og har like vondt!
Så til mine spørsmål:
Kan det være modningstegn?
Kan det være tegn på at fødselen er like rundt hjørnet?
Burde jeg ringe føden? Skal på kontroll til jordmor i morgen.
Er forresten 37+4.
 
Ja det _kan_ bety at fødsel nærmer seg, men det er heller ingen garanti. Man kan desverre gå med slike tegn ganske lenge før noe faktisk skjer. Og det kan komme og gå. Det er vel egentlig ikke nødvendig å ringe føden før fødselen eventuelt er mer igang, men det dersom smertene bekymrer deg bør du selvsagt ringe.

Uansett er det nok lurt å ta ting rolig nå, og spis mat (man får ofte dårlig matlyst når ting er skikkelig i gang og energi trenger du) og hvil/sov dersom du får det til. Det er greit å være på overskudd dersom fødselen faktisk setter i gang i nær fremtid.

Lykke til :)
 
Ja det _kan_ bety at fødsel nærmer seg, men det er heller ingen garanti. Man kan desverre gå med slike tegn ganske lenge før noe faktisk skjer. Og det kan komme og gå. Det er vel egentlig ikke nødvendig å ringe føden før fødselen eventuelt er mer igang, men det dersom smertene bekymrer deg bør du selvsagt ringe.

Uansett er det nok lurt å ta ting rolig nå, og spis mat (man får ofte dårlig matlyst når ting er skikkelig i gang og energi trenger du) og hvil/sov dersom du får det til. Det er greit å være på overskudd dersom fødselen faktisk setter i gang i nær fremtid.

Lykke til :)

Takk for svar! :) får bare prøve å slappe av, selv om det ikke er så lett :) Krysser fingrene for at det er noe som skjer :)
 
Jeg har også gått med sånne tegn leeeenge. Eneste som er sikkert er at ingen er like, så blir spennende å se :) Håper du snart er i gang!
 
Back
Topp