Fødested

Kjedelig å høre at du opplevde det sånn :-(
Jeg hører så mye, både bra og dårlig om de fleste fødeplassene, så jeg blir helt forvirret!

Det er yganske utrolig at man kan ha så forskjellige opplevelser på samme sted
 
Fødte på fødeloftet på Stavanger universitetssykehus. Veldig fin opplevelse med flott personell. En naturlig fødsel med kun badekar som smertelindring! Håper det blir likt denne gangen :)
 
St.olavs :) veldig fornøyd. Men nervøs nå :p de har sluttet med lystgass :p
 
Det er ikke mye annerledes en å føde på sykehus - uten at det er ditt hjem og du kjenner allt og alle godt.

Gutta ble født i basseng mit på gulvet - etter litt under 1,5 time med fødsel smerter (contractions).
Pabba rakk det næsten ikke å sette opp bassengen og jormoren hadde vært i huset ca 15 min før han synte i verden.
Store søster skulle være med men det var ikke tid til å vekke henne når det viste seg at han skulle kome strax.

Jeg visste det på forhand at det mest plagsome ved min første fødsle var turen til sykehuset (følte meg utrygg og trodde at alle var ut etter å krasse bilen). Så var det også sannsynlig at dette skulle gå fort siden jenta ble født etter 3,5 time uten noen smertestillende eller riv i under stellet.

Jeg vil i hvertfall anbefale det sterkeste å føde hjemme hvis allt er bra - uten at her i Norge må du betale 7.000 kr for hjemme fødelse...

Veeldig spennende, håper du får oppfylt ønsket om hjemmefødsel denne gangen og:)
 
Jeg fødte på Ahus de tre andre gangene og skal det denne gangen også ☺️ Litt rusk må man regne med, men generelt sett var jeg veldig fornøyd!
 
Fødte på Drammen sykehus med de to første og blir nok det med tredjemann også. Var strålende fornøyd med fødeavdelingen, mindre fornøyd med barsel
 
Fødte på Drammen sykehus, februar 2008. Føden var ok. Men travel. Barsel var grusomt. Lå på 4 mans rom med 6 mødre og barn. Det var stappa for å si det sånn. Pleierne hadde ikke tid til å hjelpe. Og som førstegangs så var det skummelt. Gråt mye og klarte ikke å amme. Så babyen gråt mye også. etter 5 dager fikk vi komme hjem. Og det var en lettelse!!
 
Fødte på Ahus i 2007. Langt fra fornøyd med opplevelsen eller oppfølging.
Blir Kongsvinger med denne
 
Fødte på Ullevål sist, og kommer nok til å føde der denne gangen også :)
 
Rikshospitalet. Fullstendig kaos de dagene vi var der, jordmødrene sa det selv at det var kaos, jeg hadde ikke en god opplevelse og følte meg veldig lite sett, utrygg og ble veldig engstelig. Drar ikke tilbake dit. Denne gangen blir det nok Ahus (planlagt ks) :)
Jeg har også hatt planlagt ks på Ahus. Veldig fornøyd!!

Denne gangen blir det også Ahus, men usikker på om det blir fødsel eller ks. Min første fødsel gikk ikke så bra. Men er likevel litt fristet til å prøve igjen.
 
Har født de 3 andre på Sykehuset i Molde.
Blir Molde eller Kristiansund denne gangen :)
 
Dette er første gang for meg.. A-hus er nærmest, ca 30 min unna. Men er ikke mer enn 40 min til Oslo og 40 min til kongsvinger, så er litt usikker på hva jeg skal velge. Man hører så mye forskjellig om alle stedene! Jeg er jo fra Oslo og har flere venninner som har født på Rikshospitalet og er veldig fornøyde. Tar gjerne i mot tips og råd fra andre!
 
Jeg fødte på Fredrikstad sykehus,avdeling b3. Der er det normale svangerskap og ikke mye smertelindring.

Men super fornøyd og hadde ei super jordmor!

Men nå er ikke fødeavdelingen lengre der alt er flyttet til nye sykehuset på Kalnes. Så blir der denne gangen da :)
 
Blir kalnes her også.
 
Jeg fødte på Drammen sykehus og er veldig fornøyd med både føden og barsel. Trolig fikk vi god / bedre oppfølging enn normalt på barsel pga GBS hos meg i svangerskapet og at babyen veide så lite at han måtte spise hvertfall hver 3.time. :) Blir stas å komme tilbake!
 
Førstegangsfødende jeg også, tilhører A-hus, men har søkt ullevål. Er det noen som vet hvor lang tid det tar for å vite hvor man har fått plass?
 
Drammen med 1. Mann: IKKE til å anbefale.

Tønsberg med 2. Mann: Ønsker å føde der igjen ;-)
 
Fødte på Kongsvinger, strålende fornøyd. Så herlige og omtenksomme mennesker som jobber der:Heartbigred
 
Back
Topp