Fødebrev og fødebag klar!

MonicaA

Forumelsker
Ja, er klar over at mamge av dere mener jeg er fryktelig tidlig ute, med tanke på at jeg ikke har termin før 28.03 Men det å gjøre klart er ikke bare praktisk for meg, det gjør at jeg gleder meg mer, jeg blir mer psykisk klar og målbevisst.

Noen fler som har begynt?
 
Bagen skal være klar i løpet av uka da jeg må vaske noe klær, men fødebrev har jeg aldri skrevet så skal nevne det for jm på neste kontroll om to uker :)

Til og med samboern sa jeg snart burde bli ferdig med pakkinga som jeg har holdt på med i tre uker [emoji14]
Synes ikke det er tidlig, jeg. Godt å være forberedt. Man veit jo aldri når ting skjer :)
 
Bagen skal være klar i løpet av uka da jeg må vaske noe klær, men fødebrev har jeg aldri skrevet så skal nevne det for jm på neste kontroll om to uker :)

Til og med samboern sa jeg snart burde bli ferdig med pakkinga som jeg har holdt på med i tre uker [emoji14]
Synes ikke det er tidlig, jeg. Godt å være forberedt. Man veit jo aldri når ting skjer :)

Fødebrev hjalp meg virkelig til å sortere tankene og ønskene mine. Jeg er jo meget klar over at det kan hende jeg ikke får oppfylt noe av det siden en fødsel blir som en fødsel blir, men i tilfelle... :) Så det anbefaler jeg virkelig!
 
Bagen har jeg begynt å pakke, pga. falsk alarm sist helg. Innså da at det plutselig kan bli litt bråttom. Aner ikke hva jeg skal skrive i et fødebrev (førstegangs), får vel lese meg litt opp på det for tips og råd. :)
 
Jordmor hjalp meg med å skrive fødebrev ganske tidlig, allerede rundt uke 20 tror jeg. Hun sendte en kopi til fødeavdelingen og jeg har en som jeg skal ta med meg i fødebag.

Har såvidt begynt å pakke fødebag nå, er i uke 32 snart :) Er kanskje litt tidlig, men bedre sent enn aldri? Er redd fødselen skal starte og at mannen min ikke helt vet hva han skal pakke hvis han skulle hatt det ansvaret, haha. Dessuten ble han ganske betrygget av at vi begynte på fødebagen selv. :)
 
Har ikke begynt å pakke, bare skrevet liste.
Fødebrev skal jeg ikke skrive. Har hatt samtale på sykehuset Ang fødsel så de vet nok det de trenger å vite [emoji846]
 
Har kommet dit at jeg har begynt på en liste i hodet på fødebagen.
Fødebrev må jeg også skrive, får se om jeg finner igjen notatene fra forrige gang, hvis ikke så får jeg skrevet noe fornuftig denne gangen også.
 
Har skrevet liste og satt frem litt av tingene. Begynt å vaske klærne til knøttet slik at jeg kan putte dem i fødebagen snart.
Syns ikke det er tidlig å pakke. Er snart i uke 34 så kjenner det er greit å bare ha den klar.
Fødebrev har jeg ikke skrevet og vet heller ikke om jeg skal(førstegangs).
 
Fødebrev har jeg ikke fått særlig bruk for da fødselen blir som den blir. Sist tok ikke jm seg tid til å lese det en gang. Så dropper det. Bagen er ferdig
 
Fødebrev hjalp meg virkelig til å sortere tankene og ønskene mine. Jeg er jo meget klar over at det kan hende jeg ikke får oppfylt noe av det siden en fødsel blir som en fødsel blir, men i tilfelle... :) Så det anbefaler jeg virkelig!
Ja, har hørt mange skriver det sammen med jm. Jeg aaaner jo ingenting om fødsler, hvilke valg jeg har, hva jeg kan ønske o.l. så greit å snakke med jm som kan veilede meg :)

Har hørt de på mitt sykehus er veldig flinke til å følge ønskene i brevet om det er mulig :)
 
Tenker jeg begynner i dag Jeg, siden jeg sov til kl 14 i dag så er jeg vel våken til slikt syssel i natt hehe
Men hvor mange skift regner man å ta med til baby? Tar vel med langarmet body, bukse og sokker til henne? (Håper det er greit jeg spør her)
 
Etter å ha tenkt på fødebagen og skrevet en liste for en stund siden,fikk jeg endelig tatt meg sammen å kjøpt det jeg mangler denne uken og pakket nesten alt på en halvtime..veldig deilig å få den klar..,tilfelle..tenker vi må teste om det i det heletatt er plass til bilstolen i bilen snart også..ooog må ha en liten bag klar til storebro+noe mat(mannen må pakke noe selv og insulin/medisiner til seg selv)!:) Fødebrev fikk meg veldig psykisk klar sist og vil skrive noe denne gangen også(kanskje mee konkrete ønsker i forhold til vannfødsel og stillinger ved pressrier pga bekkensmerter...det fikk jeg ikke fram sist under slutten av fødselen og sitter igjen med det som den verste delen av det hele..)også kan det jo hende ingen ting av fødselen blir som man håper og ønsker,men det er greit å skrive ned;)
 
Jeg får aldri blitt ferdig med denne bagen, altså [emoji85] Har som mål å bli ferdig i helgen! Er også bare 30+2 idag, men har jo allerede vært innlagt med premature rier, og da jeg lå på sykehuset tenkte jeg at jeg skulle rett hjem og pakke... Sånn ble det tydeligvis ikke! Jeg er virkelig treg! Må handle inn noen ting også da. Men likevel [emoji28]

Fødebrev har jeg ikke hatt bruk for med de to første. Hadde NULL problem med å fortelle hva jeg ønsket der og da. Både jordmødre og samboeren min fikk beskjed i rimelig klar tekst, for å si det sånn [emoji23] Første fødsel ble virkelig ALT annet enn hva jeg forestilte meg, så med nr 2 gikk jeg inn i det uten noen forventninger - kun forhåpninger. Ble en veldig fin fødsel! Denne gangen aner jeg heller ikke hva jeg har i vente, virker helt absurd å skulle føde TO babyer [emoji23] Men tenker at det er erfarne jordmødre og leger der med lang erfaring som kan lede meg fint gjennom det denne gangen også.
 
Det høres ut som en fin forberedelse til fødsel med pakking og planlegging[emoji5] For min del kom denne fødselen altfor brått på. Ikke rakk jeg å pakke, før jeg ble innlagt og brev er nok ikke noe for meg[emoji85] Bare de to små kommer best mulig ut av fødselen er jeg fornøyd[emoji4] Målet nå er å holde de i magen frem til mandag, høres ut som de blir tatt med keisersnitt til uken allerede.
 
Det høres ut som en fin forberedelse til fødsel med pakking og planlegging[emoji5] For min del kom denne fødselen altfor brått på. Ikke rakk jeg å pakke, før jeg ble innlagt og brev er nok ikke noe for meg[emoji85] Bare de to små kommer best mulig ut av fødselen er jeg fornøyd[emoji4] Målet nå er å holde de i magen frem til mandag, høres ut som de blir tatt med keisersnitt til uken allerede.

Oi, blir det keisersnitt nå? Er så spennende å følge deg nå altså [emoji85] Velodg bra at du har ruget godt helt til nå, synes jeg!
 
Oi, blir det keisersnitt nå? Er så spennende å følge deg nå altså [emoji85] Velodg bra at du har ruget godt helt til nå, synes jeg!

Høres sånn ut siden tv2 er så liten. Avvik på -20% i vekst og fordi han ligger i seteleie, tåler han kanskje ikke vaginal fødsel[emoji53] Kommer jo litt an på hvor lenge de holder seg i magen[emoji848]
 
Høres sånn ut siden tv2 er så liten. Avvik på -20% i vekst og fordi han ligger i seteleie, tåler han kanskje ikke vaginal fødsel[emoji53] Kommer jo litt an på hvor lenge de holder seg i magen[emoji848]

Ååå, de har altså fått målt dem igjen nå..? Hva tenker du selv om at det kanskje blir ks? Hører fra venninner at planlagt ks har vært kjempefint, altså! [emoji179]
 
Ååå, de har altså fått målt dem igjen nå..? Hva tenker du selv om at det kanskje blir ks? Hører fra venninner at planlagt ks har vært kjempefint, altså! [emoji179]

De ble målt på onsdag. Ca 1700 g og 1940 g. Tenker at så lenge utfallet blir best mulig for barna, så går det nok bra. Vet ikke helt hvordan det blir, siden målet er å holde de inne lengst mulig blir det jo litt vrient med planlagt ks[emoji848] Hvis de er større ved fødsel blir det nok vanlig fødsel[emoji4]
 
De ble målt på onsdag. Ca 1700 g og 1940 g. Tenker at så lenge utfallet blir best mulig for barna, så går det nok bra. Vet ikke helt hvordan det blir, siden målet er å holde de inne lengst mulig blir det jo litt vrient med planlagt ks[emoji848] Hvis de er større ved fødsel blir det nok vanlig fødsel[emoji4]

Skjønner. Det er noen av mine mål, siden 8-åringens venninner som er tvillinger veide 1700 og 1900 da de ble født i uke 34 [emoji28] De er to sunne, friske og fine 8-åringer, så jeg synes liksom det var godt å tenke på noen jeg visste om som har klart seg såååå bra til tross for at de ble født så tidlig [emoji28]
 
Back
Topp