Fødebagen :p

De første dagene bruker du sånne "sexy", engangs nettingtruser du får på sykehuset utenpå de bleiene, hehe.

Faktisk er det ulik praksis på om vi får slike truser. På Sus får en ikke en eneste nettingtruse lenger. Står i den skriftlige infoen at en må kjøpe på apotek og ta med selv. Med de to første så fikk jeg én rett etter fødsel. Etter det bruktes egne truser. Men de er uansett veldig myke og gode i begynnelsen så de er absolutt verdt investeringen :)


Kommer, som andre skriver, til å ha oppi litt snax i fødebagen (med noe enkel næring til mannen i tilfelle ting drøyer under fødsel). I tillegg tar jeg med en bikinitopp hvis jeg skal i badekaret.
Jeg tenker å ha med joggebukse og 1-2 gravidtights (for de vil falle så mykt og behagelig rundt magen, noen ammesingleter og 2-3 litt lange og romslige jakker/cardigans med knepping/glidelås. Amme-BH, nettingtruser, støtte og vanlige strømper. Sykehustrøya bruker jeg som pysj. Kommer også til å bruke de klærne sykehuset har til babyen, men har med hentesett og et reserveskift til hjemturen. Til mannen legges med ei T-skjorte, bokser og sokker, tenker jeg.

Av toalettsaker pakkes tannbørster+tannkrem, en lotion, deo, hårbørste+ hårstrikker, shampoo, balsam, dusjsåpe og tørrshampoo. Salve til brystvortene kan jeg bare kjøpe på sykehusapoteket.

Telefon, lader og noe lesestoff må også med.

I tillegg tar jeg sikkert med bæresjalet. Kan være greit å ha når jeg skal ned og spise:)

Sist, men ikke minst må jeg huske på lommebok og helsekort. De blir vel ikke glade på sykehuset om en glemmer sistnevnte:rolleyes:
 
Faktisk er det ulik praksis på om vi får slike truser. På Sus får en ikke en eneste nettingtruse lenger. Står i den skriftlige infoen at en må kjøpe på apotek og ta med selv. Med de to første så fikk jeg én rett etter fødsel. Etter det bruktes egne truser. Men de er uansett veldig myke og gode i begynnelsen så de er absolutt verdt investeringen :)

Oi, det er jo noen år siden sist hos meg (2013), så da må jeg sjekke ut det. I så fall skal jeg handle noen på apoteket.
 
De første dagene bruker du sånne "sexy", engangs nettingtruser du får på sykehuset utenpå de bleiene, hehe. Eller, det gjorde i hvert fall jeg. Skal innrømme at det muligens ble med et par av de hjem også. Og samboer ble sendt på apotek etter bleier fra *husker ikke merket* for nattbind var ikke store nok de første dagene etter vi kom hjem, men det ga seg heldigvis etter noen dager.
Jeg liker boxerne fra Pierre Robert fra her i landet, mens jeg ville nok handlet noe sånt 3 for 2 eller noe fra hm, lindex, kappahl eller cubus eller noe, noen som ikke er så dyre hvis du ikke bruker det ellers. Du går fra bleier til nattbind til vanlig bind, kanskje til truseinnlegg, og skal ikke bruke tamponer/menskopp eller noe før du slutter å blø den første gangen, noen blør et par uker, noen 6-8. Så ettersom hvor ofte du gidder å vaske er det jo sannsynlig at du trenger noen truser.

Jeg har alltid drømt om å bruke slike nettingtruser :D
Da blir det innkjøp av et par boksere fra Pierre Robert, de ser jo i hvert fall ikke så ille ut + noen vanlig store truser ;)
 
Fødebag har jeg ikke en gang tenkt på. Det eneste jeg har tenkt er at jeg ikke har en bag som er praktisk til formålet. Må kanskje bli en liten koffert :D

Veldig fint å lese om dere som har tenkt mer enn meg, og dere som også har erfaring. Da kan jeg plukke fra andres lister og tips :)
 
Har planlagt å ha med:

Ørepropper - VIKTIG!
Brystvortesalve
Innesko
Vannflaske
Dorull myk
Toalettsaker
Ammeskjold
Energidrikk
Kjeks
Yoghurtnøtter
1 stor sjokoladeplate
2 løse bukser
2 amme-bh
4 Truser
3-4 behagelige topper/gensere
1 vid kjole + tights til hjemreise
2 ullsokker
3 bomullssokker
Lader
Hårføner

Til lille:
3-4 skift
Pledd
 
Jeg synes det var hyggelig å kunne friske seg litt opp til vi fikk besøk på sykehuset, så litt ok klær til da. Ellers skift til mannen, snacks/mat også til mannen, fødselen kan dra ut i tid, så han kan bli sulten. Multimam kompresser var gull sist til såre brystvorter, så det blir med, synes det var mye klin med den purelan salva. Jeg hadde med morgenkåpe sist, men hadde nok brukt den mer om vi ikke hadde fått familierom. Jeg brukte sykehusskjorta mye. Da babyen var her sist kjente jeg at jeg helst ville hatt korte negler, så da måtte mannen ned på sykehusapoteket og kjøpe negleklipper.
 
Back
Topp