Får vi det til? (Ja! Det gjør vi!!) Gravid med nr.2 ❤️

Det må de, sulle ønske det var mer i butikk å prøve her jeg bor. Synes det er så vanskelig å se for meg hvordan ting sitter på meg i forhold til modellen.

Åh, de kjolene var nyyydelige :love017 Den hvite spesielt, må sjekke om disse sender til Norge:woot::hilarious:
Synes ikke de har noe av det i butikk her... Alt av gravidtøy er på nett, hadde vært kjekt å kunne prøvd det ja

Sant!! :love017 de sender til Norge, men man må betale toll på det da (bestilte litt derfra første svangerskap). Men det som er fint er at de er laget for å amme i også så kan jo brukes lenge ☺️
 
Synes ikke de har noe av det i butikk her... Alt av gravidtøy er på nett, hadde vært kjekt å kunne prøvd det ja

Sant!! :love017 de sender til Norge, men man må betale toll på det da (bestilte litt derfra første svangerskap). Men det som er fint er at de er laget for å amme i også så kan jo brukes lenge ☺️
Nå har jeg nettopp svidd av en formue på 8 kjoler, 2 bikiner og 1 badedrakt :hilarious: :woot: :love017
 
Synes ikke de har noe av det i butikk her... Alt av gravidtøy er på nett, hadde vært kjekt å kunne prøvd det ja

Sant!! :love017 de sender til Norge, men man må betale toll på det da (bestilte litt derfra første svangerskap). Men det som er fint er at de er laget for å amme i også så kan jo brukes lenge ☺️
Fant ut at de sender ja :joyful: Hadde mye fint og bonus for ammevennlighet!
Kom nettopp på at da vi flytta fra byen gav jeg vekk en kjole som hadde vært perfekt for gravidsommer. En sånn convertible kjole som jeg lånte svigerinna mi til svigermors 50 årslag. Hun hadde nettopp fått sin første:love017 Fader altså:hilarious:

Nå har jeg nettopp svidd av en formue på 8 kjoler, 2 bikiner og 1 badedrakt :hilarious: :woot: :love017
Åååh så herlig:woot::love017 Vi moteshow når de dukker opp, neida:love017 Hørtes herlig ut med stor del av sommergardreoben i boks:joyful:
 
Fant ut at de sender ja :joyful: Hadde mye fint og bonus for ammevennlighet!
Kom nettopp på at da vi flytta fra byen gav jeg vekk en kjole som hadde vært perfekt for gravidsommer. En sånn convertible kjole som jeg lånte svigerinna mi til svigermors 50 årslag. Hun hadde nettopp fått sin første:love017 Fader altså:hilarious:


Åååh så herlig:woot::love017 Vi moteshow når de dukker opp, neida:love017 Hørtes herlig ut med stor del av sommergardreoben i boks:joyful:
Ja det er skikkelig bonus! Også liker jeg at de er sydd så de er flatterende også med magen, og hvis magen blir igjen en stund etter fødsel, som den gjerne gjør, så skjuler de litt det også. Ånei, typisk at du akkurat har gitt den vekk da! Kanskje du kan låne den tilbake? Hehe:love017 :Heartred

Haha ja må jo nesten det :hilarious: ja det er deilig, her har vi jo nesten sommer fra nå av til oktober, så trenger noe å ha på meg :hilarious: gleder meg til det kommer!! 1-2 arbeidsdager sa de :woot:
 
Den er laber :hilarious: er en vandrende snørr-fabrikk her, og er så hes at det høres ut som jeg har røkt som en pipe de siste 50 årene. Tar en evighet ja!! jeg har blitt mye sykere enn alle rundt meg. Og i dag våknet jeg opp med at halsbetennelsen har spredd seg til øret, så har en sånn dottfølelse i ene øret som tar bort hørselen. Skikkelig irriterende :facepalm::shifty: men takk som spør fina ❤️ ❤️ går forhåpentligvis snart over! ☺️
DRIT! Hahaha, uff, føler med deg. Kjenner nemlig til det. xD Bli frisk snarest! (Bra tidsfordriv med kjolehandling, da. xD)
 
DRIT! Hahaha, uff, føler med deg. Kjenner nemlig til det. xD Bli frisk snarest! (Bra tidsfordriv med kjolehandling, da. xD)
Ja det kan du trygt si, er no ordentlig drit!! :hilarious: du gjør det ja.. håper du går klar resten av våren nå da ❤️ takk takk! Jobber med saken si :hilarious::Heartred ja veldig gøy! Nå har jeg kjøpt meg noen nye sko og sandaler også :woot: :hilarious:
 
15+0
1000047755.png

Termin:
17.10.24

Dager til termin: 175

Prosent fullført: 37,5

Trimester: Andre

Neste JM/legetime: på torsdag, gleder meg! ☺️ (25. og 29.april)

Kjønn: usikker

Sykemeldt: ja, 100%

Symptomer/plager/humør: fortsatt en del kvalm og slapp, selvom det er bedre enn for noen uker siden. Litt vanskelig å vite om det kommer av influensaen som jeg nå har brukt ca en uke på å komme meg fra, eller om det er omgangssyken som vi startet med i natt...

Cravings: nøttemix og sjokolade, pastagalskapen har endelig roet seg :gen014

Vekt: opp 1 kg siden startvekt, etter å ha gått ned 1,5 kg imens jeg var syk. Fornøyd med å ha gått opp igjen.

Utstyr/mangler:
Ønsker meg:
- Medela pumpeskåler
- Maxi Cosi bedside crib
- Easygrow UV-nett
- Easygrow favn babynest
- Voksi vår/sommerpose (oktober er varmt her)
- Bugaboo butterfly til storesøster
- søskenbrett til foxen
- tåteflasker med glassflaske istedenfor plast (sett hos både Avent og mam)
- smokker
- babybox Mummi fra reima
- klær

Har:
- Bugaboo fox5
- Emmaljunga nxt90f 2022 modell, skal selges
- Medela freestyle flex dobbel pumpe
- Krybbe fra 6 mnd
- klær fra storesøster
- bilsete BeSafe izi go modulær med base (0-12 mnd), storesøster har et nytt og større ett.

Bevegelse: Tror jeg merker det i ny og ne, men det er fortsatt ikke daglig eller veldig tydelig ☺️

Kynnere: Ja, de kom i natt da jeg var helt utslitt etter spy-maraton med mini

Leie: -

Tanker om fødsel: Håper det går relativt fort, og at jeg får unngå keisersnitt.

Generelt:
Veldig takknemlig for å ha kommet helt hit. ❤️ Det føles fortsatt uvirkelig etter så mye slit... Magen er godt synlig nå, ingen mulighet til å skjule dette lenger. Med med en liten baby på størrelse med en avokado inni der så er det kanskje ikke så rart. ☺️

Blir en kort oppdatering i dag også, hele forrige uke lå jeg rett ut med influensaen. På lørdag begynte jeg endelig å bli bedre og i går følte jeg meg litt småuggen. Ved midnatt begynte mini å spy, selvfølgelig oppå meg... Våknet av at det rant varmt nedover ryggen og ansiktet mitt, lille frøken stakkars var helt dekket og vi måtte begge to en tur i dusjen imens far vasket og skifta på senga. Så har vi holdt på hele natten med konstant spying, jeg har "sovet" med ett øye åpent, klar for å komme med bøtta skulle hun måtte trenge den igjen. Den likte hun ikke, ville ikke spy oppi den, så det ble gris og dusjing og pysjskift ved hver eneste runde. Jeg var så utslitt etterhvert at jeg begynte å få kynnere og smerter i magen. I dag har jeg hatt henne alene hele dagen, og hun er ikke i form stakkars, ei heller jeg. Så her har det vært kvalme og dundrende hodepine med et barn som får raserianfall hvert sekund for de mest banale ting fordi hun ikke er i form selv. Tålmodigheten har ikke bristet men har syntes ganske synd på oss begge i dag. :hilarious: :smiley-ashamed004 nå kom endelig far fra jobb så jeg kunne få en pause og ta vare litt på lille spire også. Akkurat nå kjenner jeg litt på følelsen av at, hvordan skal vi klare dette med 2 små? Tenk å ha en sånn natt, men i stereo... o_O

Magebilde kommer når jeg er i litt bedre form igjen ❤️

Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)
- hjertet begynner å slå 5+1
- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4
- Se hjertet slå
- Høre hjertet slå
- ultralyd i uke 7 (?)
- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1
- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)
- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2
- Tidlig ordinær ultralyd 12+1
- NIPT
- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0



2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 20+0, fått time 27.mai
- få vite om barnet er friskt
- få vite kjønn
- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)
- Halvveis! 20+0
- 23+0 skulle babyen mot formodning komme tidlig vil de nå prøve å redde den
- 23+4 fosteret kan høre

3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene
- 3/4 unnagjort! 30+0
- 34+4 høygravid!
- Fødsel ❤️
 
Haha, vi har gjort det der i stereo, og det gikk fint! Blir autopilotmodus. Regelen her er at den første forelderen som utsettes for oppkast, tar alt. Den andre går i dekning sånn at hvis den første også skulle få omgangssyke, så kan den andre ta over. Når den andre eventuelt også blir dårlig, er den første frisk igjen.

(Men det var ikke gøy å ha omgangssyke som høygravid, så håper du slipper smitte!)
 
Hurra for 15+0❤️:love017

Så bra kvalmen begynner å vike, det kan godt hende influensaen og/eller spysjuka gjør den verre. Merker selv at jeg brekker meg eller kaster opp når jeg får forkjølelser og blir sliten og potte tett i nesa

Huffameg med en sånn natt da! Enig i bekymringen om det går i stereo, men lur strategi fra @Nei helsike heller , den må implementeres:joyful:

Ta vare på deg selv Alma, og lille spire❤️ Bli fort frisk igjen❤️
 
Haha, vi har gjort det der i stereo, og det gikk fint! Blir autopilotmodus. Regelen her er at den første forelderen som utsettes for oppkast, tar alt. Den andre går i dekning sånn at hvis den første også skulle få omgangssyke, så kan den andre ta over. Når den andre eventuelt også blir dårlig, er den første frisk igjen.

(Men det var ikke gøy å ha omgangssyke som høygravid, så håper du slipper smitte!)
Godt å høre at det går fint!! :joyful::Heartred god regel! Kjedelig om begge foreldrene går ned for telling samtidig :smiley-ashamed004 hadde falt på meg den jobben denne gangen da, siden hun jo spøy meg rett i ansiktet :hilarious::hilarious:

Huff som høygravid høres det helt j****g ut!! :eek: ble dårlig her et par dager men i dag virker det som jeg endelig er bedre :gen014 og i dag er det kontroll på sykehuset og! :love017
 
Godt å høre at det går fint!! :joyful::Heartred god regel! Kjedelig om begge foreldrene går ned for telling samtidig :smiley-ashamed004 hadde falt på meg den jobben denne gangen da, siden hun jo spøy meg rett i ansiktet :hilarious::hilarious:

Huff som høygravid høres det helt j****g ut!! :eek: ble dårlig her et par dager men i dag virker det som jeg endelig er bedre :gen014 og i dag er det kontroll på sykehuset og! :love017
Ja, det skjedde første gang, så vi måtte koble på besteforeldrene. De ble også syke... Så nå har vi lært. xD

Lykke til!
 
Hurra for 15+0❤️:love017

Så bra kvalmen begynner å vike, det kan godt hende influensaen og/eller spysjuka gjør den verre. Merker selv at jeg brekker meg eller kaster opp når jeg får forkjølelser og blir sliten og potte tett i nesa

Huffameg med en sånn natt da! Enig i bekymringen om det går i stereo, men lur strategi fra @Nei helsike heller , den må implementeres:joyful:

Ta vare på deg selv Alma, og lille spire❤️ Bli fort frisk igjen❤️
Hihi jaa hurra!! Takk søta ❤️:love017

Var nok den som gjorde den verre ja, sto opp i dag og føler meg bedre og hittil (gitt at klokka bare er 8) så har jeg ikke vært kvalm :joyful: håper det fortsetter sånn nå. I går klarte jeg å spise opp alt på tallerkenen til middag, virkelig en milepæl da det har vært umulig de siste ukene.

Ja jeg tenker det er jo mange andre enn oss som har klart det før, så det skal nok gå det også på et vis :hilarious::Heartpink men det høres slitsomt ut! Vi får nok prøvd oss på det også i fremtiden :laughing002

Tusen takk ❤️ ❤️ ❤️ i dag virker det som jeg er bedre, har fått dusjet allerede og er klar for å dra på svangerskapskontroll på sykehuset her. Blir første kontrollen på sykehuset så er spent på hvordan det blir. (De har tatt over alle kontrollene til jordmor, da jeg har blitt satt som høyrisiko-svangerskap etter alle mistene).
 
Ja, det skjedde første gang, så vi måtte koble på besteforeldrene. De ble også syke... Så nå har vi lært. xD

Lykke til!
Ånei!! Det lille viruset tok ut hele familien stakkars :smiley-ashamed004:hilarious: her ser det ut som hennes fetter var syk tidligere i uken, så har han vært hos besteforeldrene sine, dagen etter var hun hos besteforeldrene og da har vi fått det også. Jeg er eneste voksne som har blitt syk av det da :hilarious: heldigvis!

Tusen takk ❤️
 
15+3

Og første sykdomsfrie dag på et par uker nå, hurra :gen014 :Heartpink:joyful:

Vært på høyrisiko-svangerskaps-kontroll på det offentlige sykehuset her i dag og alt var bra. Heldigvis! De tok ultralyd og spurte meg en hel masse spørsmål :hilarious: jeg hadde på forhånd laget en oversikt over alt jeg vet de pleier å spør om, for historien min etter så mange tap begynner å bli laaang, og orker ikke forklare alt til hver nye person jeg treffer. Så da lagde jeg en oversikt, den falt godt i smak hos legene :laughing002 Var 3 damer inne på rommet der vi var, ei jordmor, legen og ei som jeg tror var turnuslege. Selvom alt gikk på relativt rask spansk, OG de har en tendens til å snakke i munnen på hverandre så fikk jeg med meg det aller meste, og satt igjen med en veldig positiv opplevelse etterpå.

Bebis veier visst nå 124 g, og livmoren når meg allerede opp til navlen. Morkaka var godt festet på bakre vegg, så forhåpentligvis kjenner jeg snart mer og tydeligere spark. ☺️
Alt vel ellers, baby hadde fint hjerteslag og bevegde seg litt. Vokser som den skal. Lå med ryggen til så fikk ikke bekreftet kjønn, men det får vi sikkert på OUL når jeg er 20+0. Eller på mandag når jeg skal til min gynekolog og hun tar også ul. Tror aldri jeg har fått så mange ul i hele mitt liv :hilarious:

1000047883.jpg
 
Så bra du får god oppfølging og mange ultralyd turer <3 :happy093
Føles som det var igår lille var liten søt bønne, og tenk at h*n er 124gram nå :D
 
Så godt å få så god oppfølging og deilig at formen er bedre, endelig! ❤️ kan aldri bli for mange ultralyder :love017
 
Så bra du får god oppfølging og mange ultralyd turer <3 :happy093
Føles som det var igår lille var liten søt bønne, og tenk at h*n er 124gram nå :D
Veldig godt for uroen min ja ❤️

Hihi ja tenk det!! ❤️☺️ Vokser så fort!! Og at livmoren allerede er opptil navlen. Ikke rart jeg har fått mage :hilarious:
 
Så godt å få så god oppfølging og deilig at formen er bedre, endelig! ❤️ kan aldri bli for mange ultralyder :love017
Veldig deilig!! ❤️:love017 og så godt å se at alt er bra fortsatt med lille :Heartblue:Heartpink Håper bare formen holder seg nå, med tanke på kvalmen osv. Er så fornøyd over å ha fått i meg en hel tallerken med frukt i dag :hilarious: blir jo nesten litt komisk, men er så stort for meg for det har vært så vanskelig å spise i det siste.
 
Veldig deilig!! ❤️:love017 og så godt å se at alt er bra fortsatt med lille :Heartblue:Heartpink Håper bare formen holder seg nå, med tanke på kvalmen osv. Er så fornøyd over å ha fått i meg en hel tallerken med frukt i dag :hilarious: blir jo nesten litt komisk, men er så stort for meg for det har vært så vanskelig å spise i det siste.
Hahah, ja, men det er jo så viktig å få i seg mat, og uendelig deilig når det går enkelt for seg igjen! Håper det holder seg sånn❤️❤️
 
Back
Topp