Får vi det til? (Ja! Det gjør vi!!) Gravid med nr.2 ❤️

Å, masse god bedring :Heartred:Heartred
 
14+0 ANDRE TRIMESTER
1000047325.png

Termin: 17.10.24

Dager til termin: 182 dager igjen

Prosent fullført: 35%

Trimester: 2.trimester

Neste JM/legetime: 25.04 kontroll på sykehuset, 29.04 ultralyd med min gynekolog

Kjønn: ikke sikkert enda, men har blitt gjettet gutt utifra nub :Heartblue

Sykemeldt: Ja, 100%

Symptomer/plager/humør: Kvalmen begynner endelig å bli litt bedre!! Hurra! Kan fortsatt brekke meg av forskjellige lukter og smaker men den er mindre intens, og ikke tilstede 100% av tiden. Ikke turt helt å slutte med kvalmestillende enda, men merker at jeg ikke trenger like mange kanskje lenger. Mye ligamentstrekk om dagen, hjelper vel heller ikke med all hostingen og nysingen. :laughing002 Litt vondt bekken, men det går ganske greit så lenge jeg passer på å sitte skikkelig og sove på siden med bbhugme.

Cravings: fortsatt pasta! :hilarious:

Vekt: gått ned igjen 1,5 kg siden sist uke, sikkert fordi jeg har vært syk

Utstyr/mangler:
Ønsker meg:
- Medela pumpeskåler
- Maxi Cosi bedside crib
- Easygrow UV-nett
- Easygrow favn babynest
- Voksi vår/sommerpose (oktober er varmt her)
- Bugaboo butterfly til storesøster
- søskenbrett til foxen
- tåteflasker med glassflaske istedenfor plast (sett hos både Avent og mam)
- smokker
- babybox Mummi fra reima
- klær

Har:
- Bugaboo fox5
- Emmaljunga nxt90f 2022 modell, skal selges
- Medela freestyle flex dobbel pumpe
- Krybbe fra 6 mnd
- klær fra storesøster
- bilsete BeSafe izi go modulær med base (0-12 mnd), storesøster har et nytt og større ett.

Bevegelse:
I forigårs på kvelden kjente jeg to lette men tydelige knips fra innsiden av magen, det kjentes ikke ut som luft! :love017 og i dag morges var det voldsomt med lett kiling over livmorområdet, jeg tror jeg såvidt begynner å kjenne lille fresita ❤️:woot:

Kynnere: -

Leie: -

Tanker om fødsel: Har ikke så mye tanker enda, men jeg håper på en kjapp og fin fødsel som med første ❤️ bare ikke enda raskere, 1 time og 40 min er raskt nok! Jeg må rekke å komme meg til sykehuset også..

Generelt:
Kjenner en intens glede for hver nye uke vi kommer til ❤️ 14+0 nå :joyful: også litt kjekt at det lander på en mandag, ny uke etter kalenderen også hihi. Hadde eggløsningen min vært etter boka så kunne jeg telt svangerskapsukene utifra ukene i året, for siste mens var jo 01.01.2024. Litt morsomt, sånne tulleting som jeg liker å henge meg opp i :hilarious:

Ellers så er jeg jo potte forkjøla fortsatt, feberen og kroppsvondtene har heldigvis gitt seg men er fortsatt medtatt etter noen intensive dager. Blir pysjdag på sofaen i dag. Snuppa er i barnehagen og besøket har reist hjem nå, godt å få litt tid til å være helt alene igjen. Kjente jeg trengte det nå ❤️

Gynekologen har bedt meg om å begynne å trappe ned på progesteronstøtta, og det er jo egentlig godt å snart få slippe den, mye klin og stress. Samtidig som jeg kjenner på en slags panikk for at det nå da plutselig skal gå galt. Så jeg har dratt ut det å slutte litt lenger enn det hun ba om :hilarious: tar nå annenhver dag 200mg og 100mg, får se om jeg snart tør å kutte ned og etterhvert kutte det helt ut. Vet jo at morkaka produserer mer enn nok progesteron nå, men ja, det henger vel i fra alle mistene vi har vært igjennom.

Er gul og blå på hele magen så har begynt å sette heparinen i lårene også etter at gyn sa jeg kunne det, det var godt, begynte å bli så sår på magen.

Synes jeg kjenner livmoren bedre og bedre nederst på magen, men ellers synes jeg ikke magen har vokst noe nevneverdig i det siste. Kanskje fordi jeg er mindre oppblåst og hoven også så ser den ikke så stor ut. Er mindre forstoppet også i det siste, det har kanskje noe å si det også. ☺️

Litt slækk pysjstil i dag, men her er nå magen :hilarious::joyful::love017
1000047339.jpg


Gleder meg også til at det snart er sommer her nede, og har begynt å se på fine sommerkjoler og badedrakter/bikinier for stor mage, i år kommer jeg jo til å ha stooor mage når vi skal på stranda med snupp :love017:woot:

Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Se hjertet slå

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 12+1

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0


2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 20+0, fått time 27.mai

- få vite om barnet er friskt

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre

3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
 
Last edited:
Gratulerer med ny uke! Uke 14 altså, woohooo :love017
God bedring med forkjølelsen/influensaen❤️ Hadde en selv i uke 12 som virket som samme sorten. Friske fostere er hardføre som de sier, og jeg er sikker på at både din og min er friske:joyful:

Så nydelig mage da:love017 Den må du vise stolt fram i allverdens flotte sommerkjoler og annen sommerbekledning.
Tusen takk for en herlig oppdatering❤️
 
Gratulerer med ny uke! Uke 14 altså, woohooo :love017
God bedring med forkjølelsen/influensaen❤️ Hadde en selv i uke 12 som virket som samme sorten. Friske fostere er hardføre som de sier, og jeg er sikker på at både din og min er friske:joyful:

Så nydelig mage da:love017 Den må du vise stolt fram i allverdens flotte sommerkjoler og annen sommerbekledning.
Tusen takk for en herlig oppdatering❤️
Hihi ja tenk!!! Nå kommer jeg etter deg full steam ahead :hilarious: :love017 Tusen takk!! ❤️ Ja husker du hadde det, godt du er bedre nå!! enig, friske spirer er hardføre, og våre er det. ☺️:love017

Hihi tusen takk ❤️ jaaaa det skal jeg :love017 må bare bestemme meg for hvilke kjoler jeg vil ha først hihi :laughing002:love2
 
Hihi ja tenk!!! Nå kommer jeg etter deg full steam ahead :hilarious: :love017 Tusen takk!! ❤️ Ja husker du hadde det, godt du er bedre nå!! enig, friske spirer er hardføre, og våre er det. ☺️:love017

Hihi tusen takk ❤️ jaaaa det skal jeg :love017 må bare bestemme meg for hvilke kjoler jeg vil ha først hihi :laughing002:love2
Det gjør du:joyful:❤️ Synes det er så kjekt at vi ble gravid med bare en måned imellom:love017

Jeg har også lyst på fine sommerkjoler, håper på nydelig vær hele våren og sommeren:D
 
Det gjør du:joyful:❤️ Synes det er så kjekt at vi ble gravid med bare en måned imellom:love017

Jeg har også lyst på fine sommerkjoler, håper på nydelig vær hele våren og sommeren:D
Det synes jeg også!! :love017 kjempekoselig! ❤️ føler vi har fulgt hverandre og hatt en lignende reise siden vi var i januargruppa sammen, og endelig sitter vi her begge to gravide igjen ❤️

Har du sett på noe enda? Jeg er så usikker på hvor jeg skal handle hehe, sett på mye forskjellig men har lite erfaring med mammaklærne derfra. Eller om jeg bare skal kjøpe vanlige litt romslige kjoler... Jaaa håper det blir masse sol både her og der :love017 :joyful:
 
Det synes jeg også!! :love017 kjempekoselig! ❤️ føler vi har fulgt hverandre og hatt en lignende reise siden vi var i januargruppa sammen, og endelig sitter vi her begge to gravide igjen ❤️

Har du sett på noe enda? Jeg er så usikker på hvor jeg skal handle hehe, sett på mye forskjellig men har lite erfaring med mammaklærne derfra. Eller om jeg bare skal kjøpe vanlige litt romslige kjoler... Jaaa håper det blir masse sol både her og der :love017 :joyful:
Det har vi desverre. Men nå, som du sier, er vi endelig gravide med terminspirer❤️ :joyful:

Har kikket litt rundt, men synes de perfekte kjolene er vanskelige å finne:confused: Har så lyst på ihvertfall en tettsittende som viser magen og en luftigere.
Denne typen er en sterk kandidat foreløpig:

Veldig lite erfaring med mammaklær jeg og:p Har kjøpt vanlige klær stort sett.
 
Det har vi desverre. Men nå, som du sier, er vi endelig gravide med terminspirer❤️ :joyful:

Har kikket litt rundt, men synes de perfekte kjolene er vanskelige å finne:confused: Har så lyst på ihvertfall en tettsittende som viser magen og en luftigere.
Denne typen er en sterk kandidat foreløpig:

Veldig lite erfaring med mammaklær jeg og:p Har kjøpt vanlige klær stort sett.
Det ER vi!! :woot::joyful::Heartred

Veldig vanskelig å finne... Men de må jo finnes der ute for ser så mange fine gravide på gata som har funnet seg mye fint. Den der var veldig fin da, så veldig behagelig ut ☺️
Jeg har sett på disse fra seraphine, men synes de er dyre:
 
Hvordan er formen? Jeg synes det tar en evighet å bli frisk fra den minste infeksjon når jeg er gravid. :hilarious:
Den er laber :hilarious: er en vandrende snørr-fabrikk her, og er så hes at det høres ut som jeg har røkt som en pipe de siste 50 årene. Tar en evighet ja!! jeg har blitt mye sykere enn alle rundt meg. Og i dag våknet jeg opp med at halsbetennelsen har spredd seg til øret, så har en sånn dottfølelse i ene øret som tar bort hørselen. Skikkelig irriterende :facepalm::shifty: men takk som spør fina ❤️ ❤️ går forhåpentligvis snart over! ☺️
 
Det ER vi!! :woot::joyful::Heartred

Veldig vanskelig å finne... Men de må jo finnes der ute for ser så mange fine gravide på gata som har funnet seg mye fint. Den der var veldig fin da, så veldig behagelig ut ☺️
Jeg har sett på disse fra seraphine, men synes de er dyre:
Det må de, sulle ønske det var mer i butikk å prøve her jeg bor. Synes det er så vanskelig å se for meg hvordan ting sitter på meg i forhold til modellen.

Åh, de kjolene var nyyydelige :love017 Den hvite spesielt, må sjekke om disse sender til Norge:woot::hilarious:
 
Back
Topp