Får man det til tross leiden og protrombin mutasjon?

MIT90

Elsker forumet
Gresskarfrøene2023
Hei

Har begynt med utredning for hvorfor ting tar så lang tid (prøvd i 3 år på nr 2, 3/4 aborter på den tiden, nr 1 satt på PP4). Det er tatt gynekologisk undersøkelse, hvor alt så bra ut. Har regelmessige sykluser og får utslag på EL-tester hver syklys. GU var noen dager før forventet EL, og hun så en folikkel som gjorde seg klar.
Det ble tatt maasse blodprøver, men gentest (?) ble avglemt oppi dette.. skal ta disse i morgen. Gyn hadde allerede fått svar på noen prøver, og det var avvik på APC-resistens, som ifølge gyn «kan forklare dine problemer. Dette må utredes nærmere med blodprøver på f. Leiden mutasjon og Protrombin mutasjon». Hun nevnte at jeg skulle få blodfortynnende ved neste graviditet (spent på når det skjer, siste var i januar.. mulig en kjemisk i september). Disse mutasjonene gjør vel sannsynligheten for blodpropper slik jeg har skjønt, og blodfortynnende er vel logisk.

Er litt tidlig ute da, for jeg har jo ikke fått svar på det siste der, men lurer på om noen andre har fått samme svaret og har påvist leiden mutasjon / protrombin mutasjon og har noen positive ord til meg..?
(Mannen skal også sjekkes, han må bare få fingeren ut og få seg legetime/henvisning..)
 
Vett ikke så mye om det men har hørt det er bra om du blir gravid da er det bare å finne ut hvordan det fortsetter, men du er i stand å bli gravid
 
Back
Topp