Etter fødsel

nancy drew

Forumet er livet
Hører vel egentil til januar 2017. Men siden tulla mi hadde hastverk og kom 31/12 kl 2342, hører jeg til her også i grunn. Og siden flest har født her havner spørsmålet her[emoji6]
Har i dag oppdaget jeg har så hovene ankler, mye mer en jeg hadde når jeg var gravid! Noen flere her som har opplevd det og eventuelt vet når jeg kan forvvente at dette forsvinner...
Også en annen ting etterrier, hvor lenge er man plaget med de? Dette er min 3, og syns det er utrolig vondt i magen når jeg ammer.

Håper jeg ikke er alene om å oppleve det slik
 
Hører vel egentil til januar 2017. Men siden tulla mi hadde hastverk og kom 31/12 kl 2342, hører jeg til her også i grunn. Og siden flest har født her havner spørsmålet her[emoji6]
Har i dag oppdaget jeg har så hovene ankler, mye mer en jeg hadde når jeg var gravid! Noen flere her som har opplevd det og eventuelt vet når jeg kan forvvente at dette forsvinner...
Også en annen ting etterrier, hvor lenge er man plaget med de? Dette er min 3, og syns det er utrolig vondt i magen når jeg ammer.

Håper jeg ikke er alene om å oppleve det slik

Gratulerer med baby!!

Jeg var også veldig hoven etter fødsel. Fikk mye vann i kroppen! Har du normalt blodtrykk? Sliter du med hodeverk? Fikk vite at man skal være obs på svangerskapsforgiftning etter fødsel også. Sannsynligvis er det normalt, men kan være greit å følge med på evt tegn. Vannet forsvant etter et par uker mener jeg..

Jeg hadde vonde etterriene i 4 dager etter fødsel. Du kan ta Paracet !
Hvis det ikke gir seg/du får feber ville jeg tatt kontakt med legevakten. Jeg fikk feber 4 .dag, og hadde litt morkakerester i livmoren . Men de sier vel at det er ganske vanlig med etterrier når du har født flere ganger..
 
Gratulerer og velkommen hit! :D Har ikke opplevd å bli mer hoven men kjenner meg igjen ifht etterrier. Er førstegangs og hadde utrolig vondt de første tre dagene - det var jo som ordentlige rier ved 6 cm åpning..men det gikk over etter tre dager- siden har jeg hatt vondt litt av og på men ikke i nærheten så mye som de første dagene. Da fikk jeg også smertestillende for det (paracet) på barsel.Hører også at det er mer vondt for flergangsfødende av en eller annen grunn. Hold ut, det er hvertfall helt normalt! Om det fremdeles gjør veldig vondt etter en uke kan du jo ta kontakt med lege, helsestasjon eller barsel.
 
Gratulerer med babyen og velkommen hit. :)

Jeg har også fått utrolig mye mer vann i kroppen de første dagene etter fødsel med alle 4 (!). Vær, som sagt, obs på at svangerskapsforgiftning kan komme etter fødsel også, men noen får bare mye ødemer etter fødsel. Det gikk over etter ca en uke-10 dager på meg. Men plutselig i dag (4 uker etter fødsel) fikk jeg skikkelig hovne fingrer igjen.
 
Var hoven ca 1 uke etter fødsel med første :) Er litt hoven enda og fødte 29/12, har enda etter rier, men blir mindre for hver dag :) Så etterriene har vart lengre denne gangen :)
 
Svangerskaps forgiftning etter fødsel. Det har jeg ikke hørt om før. Tror ikke jeg har det da jeg føler meg fin ellers egentlig. Men skal nå ha det i tankene. Satser på at etterriene gir seg snart så får jeg knaske litt paracet når det blir for ille.
 
Back
Topp