Ettårskontroll lengde og vekt

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Av nysgjerrighet lurer jeg på hva deres små var på ettårskontrollen? Syntes min ser så liten ut når jeg treffer andre med barn i samme alder. Han spiser godt, men skal til utredning for allergi. Lever melkefritt, men ammer en god del fortsatt. Min var 72 cm og 9 kg. Gutt
 
77 cm og 11,4 kg. Var nesten 4 kilo ved fødsel. Hun la på seg 400-600 gram i uka leenge (veldig glad i pupp), men fra desember til nå hadde hun kun gått opp 400 gram. Greit det endelig roa seg
 
Her var det mange tunge og lange gitt :D Morsomt at det er så stor forskjell. Ser samtidig at min er ganske liten i forhold, men det er vel normalt med variasjon både den ene og den andre veien :)

Tror det er veldig vanlig med store variasjoner :) på samme måte som vi også varierer i størrelse når vi er voksne :)
 
Stor forskjell frå barn til barn og så lenge ungen legg på seg og er i bra form er det aller meste normalt.

Tassen her er 77 cm og 10 730 g (kontroll i forrige veke). Han var relativt stor ved fødselen og, 51 cm og 4070 g.

Storesøstera hans sleit med allergi som lita. Ho gjekk ned nesten eit halvt kg frå 10 til 12 mnd, og var 77 cm og 8,7 kg ved 1 år. Ganske lite, med tanke på at ho var 54 cm og 4540 g ved fødselen.

Godt gutten din blir utreda viss han verkar plaga!
 
Frøkna er 77 og 10,7kg
 
Back
Topp