Erfaringer TFK joggster twist

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har begynt å titte gjennom vognjungelen. Egentlig hadde jeg bestemt meg for Stokke Trailz, men har blitt sterkt anbefalt TFK av mange. TFK er kjempefin, men har ett par minus. Jeg synes sportsvogndelen er veldig stor, nesten unødvendig stor og at barnet blir vendt fra deg i den delen. Dere som har erfaring med vogna, var dette et problem? Hvor stort var barnet ditt da du bytta del og følte du at du mista oversikten da det satt fra deg?
 
Jeg har en fra 2012 som jeg kjøpte brukt :) Er fornøyd med vognen da den utrolig lett kan slås i sammen og opp igjen! Kan montere bilstol, bag og sittedel lett også. Har og bremsen oppe på håndtaket som er utrolig praktisk!
Det jeg syns er negativt med den er at det er litt klatt å komme til kurven under også dabber den veldig på framhjulet på humpete underlag..

Jeg har ikke kommet så langt at jeg har prøvd sportsdelen enda :p
 
Her brukte vi multi x baggen frem til 18 mnd, så da kunne vi ha han vendt mot oss frem til da :)
 
Her brukte vi multi x baggen frem til 18 mnd, så da kunne vi ha han vendt mot oss frem til da :)

Jeg har hengt meg så opp i Quickfix bagen fordi den er større. Vi får augustbarn. Men ser nå at Multi-X er mer praktisk! Virkelig valgets kval den vogngreia.... Takk for tips!
 
Jeg har hengt meg så opp i Quickfix bagen fordi den er større. Vi får augustbarn. Men ser nå at Multi-X er mer praktisk! Virkelig valgets kval den vogngreia.... Takk for tips!
Jeg har begge :p kjøpte quick fix først, men gikk over til multi x da han var 6 mnd siden han da begynte å ville opp mer og se.
 
Jeg har en fra 2012 som jeg kjøpte brukt :) Er fornøyd med vognen da den utrolig lett kan slås i sammen og opp igjen! Kan montere bilstol, bag og sittedel lett også. Har og bremsen oppe på håndtaket som er utrolig praktisk!
Det jeg syns er negativt med den er at det er litt klatt å komme til kurven under også dabber den veldig på framhjulet på humpete underlag..

Jeg har ikke kommet så langt at jeg har prøvd sportsdelen enda :p

Det med kurven har jeg lest flere steder. Men det at den er så lett og legge sammen og få den opp igjen veier nok opp for det! Og at den blir liten sammenslått! Takk for tips :)
 
Har sverget til TFK med tre av mine barn, byttet nettopp fra TFK til Emmaljunga city cross, og det tror jeg er noe av det dummeste jeg har gjort. Foruten at jeg nå kan ha barnet mot meg. Det er vel omtrent det eneste minuset med TFK. Og kurven under, da. Vi har brukt vognkroker som vi hang lette poser + stelleveske på. Tunge ting lurte vi under vogna ;)
 
Elsker TFK-vogna vår. Stødig, romslig og god å trille, samtidig som den er forholdsvis lett og grei å slå sammen og få inn/ut av bil. Det eneste som er minus er at kurven under er litt vanskelig å komme til (men den er dyp og romslig og ingenting faller ut!) og at sportsdelen er vendt "feil" vei. Har nettopp byttet til sportsdelen, jenta vår er ett år (har brukt multiX til nå), og det er uvant. Bruker stort sett vogna til soving og da er det ikke så nøye, men når hun er våken skulle jeg gjerne hatt muligheten til å kommunisere mer med henne..
 
Det med kurven har jeg lest flere steder. Men det at den er så lett og legge sammen og få den opp igjen veier nok opp for det! Og at den blir liten sammenslått! Takk for tips :)
Ja jeg har en nokså liten bil, Mazda 2, da får jeg den akkurat i bagasjerommet sammenslått! :) Eneste bagen må inn i bilen da, men når vi går over til sportsdelen er det ingen problem :) blir sikkert ferdig med bagen før hun er 6 mnd gammel da hun strekker seg så fort syns jeg :p hun blir nok for lang enn for tung for bagen
 
Jeg har begge :p kjøpte quick fix først, men gikk over til multi x da han var 6 mnd siden han da begynte å ville opp mer og se.
Hva er forskjellen egentlig? Vi har quick fix bagen, og vil kjøpe ny sportsvogn når den tid kommer fordi jeg vil ha han mot meg:) men med multi x så kan han sitte lengre mot oss,hvor lenge da egentlig?:)
 
Hva er forskjellen egentlig? Vi har quick fix bagen, og vil kjøpe ny sportsvogn når den tid kommer fordi jeg vil ha han mot meg:) men med multi x så kan han sitte lengre mot oss,hvor lenge da egentlig?:)
Brukte min til 18 mnd. Multi x kan du jo bruke både som dypbag og sittedel begge veier.
 
Har den og elsker den! Lett å kjøre, liten sammenslått, romslig sportsdel med god plass til vognpose, romslig kurv under. Liker alt med den :D
 
Hatt TFK vogna i 2 uker nå :) elsker den! Virkelig! Er stor og god vogn. Med mye demping i :D den er fin å trille. Småen trives veldig godt oppi der. Mye bedre enn vogner som har ergonomisk sitte del :)
Eneste minuset jeg syns er at den blir jo ikke skikkelig flat når man har vogn pose i og skal slå den sammen. Å at kurva er litt liten :p

Men for meg er denne vogna kommet for å bli :) tror faktisk simo vogna flytter før TFK om noen må flytte :p
 
Bruk Multi-x-bagen, så har du en sportsdel som vender mot deg. Vi brukte den til knærten var 11 mnd, da byttet vi til den vanlige sportsdelen. Da hadde jeg hatt multi-x-bagen vendt framover i flere uker allerede, siden han skulle se og få med seg ting. Luken i taket på sportsdelen gjør at du fortsatt kan holde kontakten med barnet.
Synes ellers det er en god vogn. Jeg har riktignok Joggster III, ikke Twist, da jeg ville ha ekstra store hjul for bedre trillekomfort.

Minus med vognen må være det integrerte myggnettet på sportsdelen - det er elendig (mange hull på sidene for veps å kravle inn gjennom). Brukte det i fjor, og irriterte meg hver dag. Kommer til å kjøpe noe annet til våren. Regntrekket til TFK er stivt og tar enormt med plass når det er pakket sammen. Da begynte å rakne etter hvert, så jeg byttet til Tinkafu sitt, og det er veldig fint å bruke. Vogna blir mye lunere med denne.
 
Så godt å høre! Har du Multi-X bag eller Quick fix?
Jeg har bare brukt den som sportsvogn, men hadde nok kjøpt multi x om jeg sku hatt fra nyfødt :) har quic fix, men ikke brukt den. Byttet ut emmaljunga med tfk når han var 6 måneder. Emmaljungaen tok for mye av bagasjeplassen i bilen. En Ford Mondeo, 3 barn og emmaljunga til fjells funker ikke:p
 
Jeg har begynt å titte gjennom vognjungelen. Egentlig hadde jeg bestemt meg for Stokke Trailz, men har blitt sterkt anbefalt TFK av mange. TFK er kjempefin, men har ett par minus. Jeg synes sportsvogndelen er veldig stor, nesten unødvendig stor og at barnet blir vendt fra deg i den delen. Dere som har erfaring med vogna, var dette et problem? Hvor stort var barnet ditt da du bytta del og følte du at du mista oversikten da det satt fra deg?
Har ingen personlig erfaring med vogna, men kjenner godt til den via venner, og det eneste jeg kan kommentere på er om sportsvognsdelen er unødvendig stor: Absolutt ikke:) Den er helt perfekt som sovevogn for eksempel, ser utrolig deilig ut å ligge i en så romslig vogn (gjør den jo lunere med lammeskinn osv.). Gjør at barnet har god plass lenge:)
 
Hadde TFK til jenta i midten og har Stokke trailz nå til minsta.
Synes definitivt at Trailz er best, selv om vi var godt fornøyd med TFK også. Eneste jeg savner fra TFK er håndbremsen.
 
Vi har tfk twist og er veldig fornøyd med den. Ulempen er som nevnt at ungen er vendt fra deg i sportsdelen, trangt under og dårlig tegntrekk.
Er glad jeg gikk inn her nå. Skal sjekke både multi x og tinkafu regnnett :)
 
Back
Topp