Erfaringer, permisjonstid utenlands?

Spinam

Glad i forumet
Julegavene 2019
Min lille familie har en liten drøm om å ta permisjonstiden på Gran Canaria. Ja, jeg syns også det er litt "harry", men det er grunner til at vi har tenkt akkurat der. Norsk skole til storebror, norske leger og stabilt klima. I tillegg er det fantastisk natur der oppe i fjellene <3

Jaja, nok om det. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer når det kommer til skoler, leiligheter (kjøpe/leie?), hvor tidlig kan man reise nedover osv osv..
 
Husk at du må ha tillatelse fra nav dersom du skal ha med deg en trygdeytelse utenlands.

" Når du er på ferie i utlandet regnes du som turist og beholder medlemskapet i folketrygden, dersom du ikke har arbeidsinntekt under oppholdet og oppholdet ikke varer lenger enn 12 måneder. Så lenge du er medlem i folketrygden beholder du som hovedregel ytelsen."

" Du må gi beskjed til NAV før du reiser ved opphold som varer lenger enn 4 uker (ferieopphold). Vi må vite hvilket land dere skal reise til og hvor lenge oppholdet skal vare. Hvis oppholdet varer lenger enn planlagt må du også gi beskjed om dette"
 
Back
Topp