Erfaringer med nyfødtintensiv?

L-40126200

Første møte med forumet
Jeg er i uke 31 med alvorlig veksthemmet baby som snart må forløses. Er det noen som har erfaring opphold på nyfødtintensiv (spesielt Rikshospitalet)? Tips til hvordan håndtere det praktisk (har en 3-åring fra før) og psykisk?
Setter pris på alle råd!
 
Jeg er i uke 31 med alvorlig veksthemmet baby som snart må forløses. Er det noen som har erfaring opphold på nyfødtintensiv (spesielt Rikshospitalet)? Tips til hvordan håndtere det praktisk (har en 3-åring fra før) og psykisk?
Setter pris på alle råd!
Har bare litt erfaring, men ikke med Rikshospitalet og ikke med å få ligge på intensiven selv, da jeg var selv syk og måtte bli igjen på barsel. Har ett venne par som nylig fikk ett lengre opphold på nyfødtintensiv og felles er at vi sitter igjen med at de som jobber der er virkelig noen engler som i tillegg til å passe på de minste skattene er ekstremt gode på å passe på de voksne og familien rundt. De hjelper med alt det praktiske og kan svare på alt.
Har du pass til 3-åringen, om du ikke har en bra løsning for mer enn ett par dager så ville jeg luftet denne utfordringen ved første og beste anledning (kontroll) evt tatt en telefon til føden, som sikkert kan sette deg over til noen som kan svare deg. Du/dere er neppe de første med den utfordringen. NFI er veldig ulikt utformet på de ulike sykehusene så de kan svare deg best. Så prøv å senk skuldrene med tanke på det praktiske, men pakk med en del mer klær enn du ellers ville hatt i fødebagen er mitt beste tips. Ha fokus på skatten i magen. Alt rundt går seg til. Stor klem til deg :Heartred
 
Back
Topp