Erfaring med utsetting av mens når man ammer?

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Mistenker TR i anmarsj da jeg spotter. Gutten er 6,5 mnd og har begynt å spise fast føde i tillegg til amming.

Skal på ferie i sommer med hele svigers og lurer på om det er tabletter man kan utsette mens med når man ammer som ikke er skadelig for barnet??? Vil virkelig ikke ha mensen på tur :( og blir det regelmessig mens så ser det ut til å bli den uka vi skal på tur. Typisk.
 
Det er vel bare minipille man kan ta mens man ammer og vet ikke om man kan utsette mens på den.

Jeg vet ikke helt hvordan det er med amming å begynne på noe hormonelt så sent i ammeperioden...?

Her et menskopp redningen for bading med mens :)
 
Enig med Lutzern; menskopp er redningen, både ved bading og ellers! Det er den beste investeringen jeg har gjort ifht intimhygiene. :D Du slipper bind, tamponger, kan bade, sove naken, ha på hva som helst av tøy... :)

Du kan få blødninger med Primolut også, som er det preparatet man får for å utsette mensen, om man ikke bruker p-piller, men det kan du ikke bruke mens du ammer.
Det beste er nok bare å forberede seg godt, og tenke på at ferien er ferie selv om du har mensen. ;)
 
Enig med Lutzern; menskopp er redningen, både ved bading og ellers! Det er den beste investeringen jeg har gjort ifht intimhygiene. :D Du slipper bind, tamponger, kan bade, sove naken, ha på hva som helst av tøy... :)

Du kan få blødninger med Primolut også, som er det preparatet man får for å utsette mensen, om man ikke bruker p-piller, men det kan du ikke bruke mens du ammer.
Det beste er nok bare å forberede seg godt, og tenke på at ferien er ferie selv om du har mensen. ;)
Åhoi, jeg er så redd for menskopp. Redd den skal forsvinne inni der :p
 
Enig med Lutzern; menskopp er redningen, både ved bading og ellers! Det er den beste investeringen jeg har gjort ifht intimhygiene. :D Du slipper bind, tamponger, kan bade, sove naken, ha på hva som helst av tøy... :)

Du kan få blødninger med Primolut også, som er det preparatet man får for å utsette mensen, om man ikke bruker p-piller, men det kan du ikke bruke mens du ammer.
Det beste er nok bare å forberede seg godt, og tenke på at ferien er ferie selv om du har mensen. ;)

Jeg hadde skikkelig harde blødninger før fødsel, så derfor jeg er litt stresset. Håper det blir bedre etter fødsel.
 
Jeg blødde som en foss, lenge av gangen og hadde voldsomme menssmerter før jeg ble gravid.
Etterpå har jeg blødd 1/4-del, ikke hatt smerter i det hele tatt, og blør bare 3-4 dager.
Menskopp har også hjulpet MYE, da jeg ikke lenger blir tørr i skjeden, slipper søl og stress og kan gjøre som jeg vil selv når jeg har mensen. :)
 
Du kan fint bruke vanlige p-piller for å utsette mens i ferien, det er null problem når barnet er blitt så stort. Hvis du ikke vil bruke dem videre for prevensjon, så tar du dem bare fra siste mens før ferien, og slutter når du er kommet hjem. Snakk med legen din om en resept du. :)
 
Back
Topp