Erfaring med å gå gravid med myomer?

Hei @EA89
Så leitt å høre at de frarår graviditet! Vil tro det må være på grunn av type og plassering!? De som vokser «inni» livmoren er mer problematiske enn hvis de ligger utenpå (det gjør min). Håper du har fått god forklaring. Det kan være ganske mye forhøyet risiko for spontanabort så kanskje det er verdt det å få den fjernet? Huff.. misunner deg ikke å måtte gå og gruble på dette. Har du vurdert å få 2nd opinion?

Det har gått bra så langt hos meg. Litt mer plager enn normalt svangerskap og har fryktelig mye kynnere. Tror det er pga at livmoren blir mer sensitiv med den veksten der og ekstra mye blodgjennomstrømming overalt. Jeg blir fulgt godt og hyppig opp. De måler alltid blodtilførsel i morkaka for å se om myomet stjeler fra baby, og sjekker selvfølgelig om baby vokser som den skal.

Det jeg får høre er at det går som regel bra - men det å bli gravid med myom er ofte terskelen.
Hei. Treig å svare her. Hadde ikke fått med meg at du hadde svart, beklager det. Ja, nå er «saken min» sendt til second opinion hos St. Olavs. Sendte først til OUS, men den ble avslått med en gang på grunn av manglende kapasitet. Mitt myom et intramuralt så det ligger vel egentlig ikke inne livmoren, men slik jeg forstår det presser det livmoren ned nå pga størrelse. Håper virkelig jeg blir tatt inn i Trondheim. Går det fortsatt bra med deg?
 
Hei. Jeg har et myom som jeg har vært klar over i ca 2 år. På TOUL nylig ble det målt til ca 5×5 cm. Vokst bittelitt i svangerskapet. Er et intramuralt myom. Pga det ligger ned mot cervix får jeg ekstra kontroll på det i uke 24 på sykehuset og vurdering av keisersnitt. Men,i utgangspunktet virket ikke jordmor på sykehuset bekymret for det. De ville bare følge med på det ift vekst og plassering :) Er 14+4.
Jeg har også intramuralt (ikke gravid). Mitt er nesten dobbel størrelse av ditt, og det har vel også en del å si for et eventuelt svangerskap. Går det fortsatt bra med deg?
 
Hei. Treig å svare her. Hadde ikke fått med meg at du hadde svart, beklager det. Ja, nå er «saken min» sendt til second opinion hos St. Olavs. Sendte først til OUS, men den ble avslått med en gang på grunn av manglende kapasitet. Mitt myom et intramuralt så det ligger vel egentlig ikke inne livmoren, men slik jeg forstår det presser det livmoren ned nå pga størrelse. Håper virkelig jeg blir tatt inn i Trondheim. Går det fortsatt bra med deg?
Håper du får svar fra Trondheim! Annen utvei kunne vært privat ul hos en gynekolog. Det går fortsett bra her. Neste ul om noen dager. Myomet har vært stabilt i størrelse gjennom 2. og nå 3.trimester. Har ikke hatt noen sterke smerter, heldigvis. Ligger sånn at jordmor mener det ikke er noe i veien for at dette blir vaginal fødsel. Det eneste er at jeg har stooor mage og det blir litt tungt, men det skal jeg ikke klage så over.
 
Hei. Treig å svare her. Hadde ikke fått med meg at du hadde svart, beklager det. Ja, nå er «saken min» sendt til second opinion hos St. Olavs. Sendte først til OUS, men den ble avslått med en gang på grunn av manglende kapasitet. Mitt myom et intramuralt så det ligger vel egentlig ikke inne livmoren, men slik jeg forstår det presser det livmoren ned nå pga størrelse. Håper virkelig jeg blir tatt inn i Trondheim. Går det fortsatt bra med deg?

Jeg har også intramuralt (ikke gravid). Mitt er nesten dobbel størrelse av ditt, og det har vel også en del å si for et eventuelt svangerskap. Går det fortsatt bra med deg?
Hei. Myomet har vært relativt stabilt og ikke gitt noen problemer i svangerskapet så langt. Har fått ekstra kontroller på sykehuset for å følge med på det. Uke 32 i morgen :DHvordan går det med deg?:)
 
Back
Topp