Er så lei av livssituasjon nå

H

Hjemmemamma

Guest
Hei.
Har dere noe tips til hva jeg kan finne på med 2 små barn for en natt eller to?

Mannen er helt ubrukelig om dagen og føler at jeg og har godt av space fra han...

Elsker han høyere enn alt, men siste månedene er han ubrukelig. Bidrar kun med handling av mat og middag. Han bidrar jo med barna men MYE data tid.... nå som vi har vært syke så har han bare latt huset falle....

Jeg er så sliten av dette
 
Så utrolig slitsom det høres ut, da!
Høres ut som om han har godt av å skjerpe seg litt. Og det høres riktig ut at du får deg en pause, gjerne sammen med barna, så dere får litt avkobling - og han litt tid til å tenke seg om hva han holder på med.

Har dere noe familie dere kan dra til og bo hos en helg? Slik at du gjerne får litt hjelp med barna, og kan ha litt egentid?
Det trenger jo ikke nødvendigvis være så langt borte fra der dere bor. Eller kanskje de kan være barnevakt i en natt, så kan du ta med deg en venninne eller bare kose deg alene på et hotell med en spabehandling eller noe annet som du syns er total avslapping?

Håper du finner ut av det, og at du får koblet av litt - og at mannen din faktisk tar seg litt sammen. Verken som kjæreste eller pappa skal dataen ha høyeste prioritet. Masse lykke til - håper du får noen andre gode tips her også!
 
Har du prøvd å snakke med han om det? Hvis han ikke responderer på det så må du sette hardt mot hardt. Selv sluttet jeg å vaske klærne hans i noen måneder etter mislykkede forsøk på å få han til å forstå at jeg kan ikke ha ansvaret alene for klærne til fire mennesker.
 
Så utrolig slitsom det høres ut, da!
Høres ut som om han har godt av å skjerpe seg litt. Og det høres riktig ut at du får deg en pause, gjerne sammen med barna, så dere får litt avkobling - og han litt tid til å tenke seg om hva han holder på med.

Har dere noe familie dere kan dra til og bo hos en helg? Slik at du gjerne får litt hjelp med barna, og kan ha litt egentid?
Det trenger jo ikke nødvendigvis være så langt borte fra der dere bor. Eller kanskje de kan være barnevakt i en natt, så kan du ta med deg en venninne eller bare kose deg alene på et hotell med en spabehandling eller noe annet som du syns er total avslapping?

Håper du finner ut av det, og at du får koblet av litt - og at mannen din faktisk tar seg litt sammen. Verken som kjæreste eller pappa skal dataen ha høyeste prioritet. Masse lykke til - håper du får noen andre gode tips her også!

har kommet til ett punkt hvor nok er nok. vært sammen over 5 år...
skal ta en prat med han snarest etter barna er lagt, for sånn som det er nå kan vi ikke ha det...

jeg sliter med ut med husarbeid og har allerede en kronisk sykdom som tapper meg for energi, så blir helt utslitt av dette..

familien min er rett i nærheten av oss og pappaen hans bor i sverige så det blir litt for langt unna. men skal vurdere litt hvor vi evt kan dra. skal på jentekveld neste helg, så håper at det kan hjelpe. da blir mannen min alene med barna sånn ca etter leggetid.

håper at han kan ta seg sammen nå! han hadde ett skikkelig raseri anfall igår før han la seg fordi han ikke kunne legge seg med engang da vi ikke fant smokken til eldste og hun begynte å gråte. etter dette fikk jeg nok! man oppfører seg ikke sånn.... egentlig er vi veldig flinke på kommunikasjon, men han er en som ikke deler følelser så må lirke de ut av han om det er noe som plager han.

den dataen har jeg til tider lyst til å kaste ut av vinduet, for han er alt for avhengig av den til tider....

missforstå meg rett, men han har utrolig mange gode sider ved seg og er en utrolig flott mann :) men synes at ting har utvilket seg på en måte jeg ikke liker og orker mer...

tusen takk :)

kjenner kroppen min har fått nok. kjennes ut som kroppen min skal dø til tider så sliten er jeg!
 
Har du prøvd å snakke med han om det? Hvis han ikke responderer på det så må du sette hardt mot hardt. Selv sluttet jeg å vaske klærne hans i noen måneder etter mislykkede forsøk på å få han til å forstå at jeg kan ikke ha ansvaret alene for klærne til fire mennesker.

jeg har prøvd å ta opp med han ganske ofte dette med husarbeid... men han lover at han skal bidra mer, men det skjer jo ikke. han er flink noen dager så tilbake til det gamle.

jeg er så sliten at det kjennes ut som kroppen min skal dø.... har en kronisk sykdom som gjør at jeg er utmattet fra før av

men skal ta en prat med etter barna er lagt, for slik han oppførte seg igår det er uakseptabelt. en voksen mann kaster ikke ting vegge mellom og slenger med dører fordi han er sur.... det er virkelig ikke greit!!!!
 
Skjønner godt frustrasjonen! Lister med hvem som har ansvaret for hva kan hjelpe hvis du føler at du kontinuerlig må mase. Sett dere ned og skriv ned hva som må gjøres og hvor ofte dere vil gjøre det. Så fordeler dere oppgavene sammen. Skriv på konkrete dager: støvsuging hver lørdag osv.
 
Back
Topp