Er nyeste brystpumper mer effektive?

murmel

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Hei,

Jeg har en elektrisk Philips Avent fra for 6 år siden. Husker at jeg brukte myyyye tid på pumping den gang... Har teknologien bedret seg, tro? Er de nyeste typene mer effektive evt mer praktiske? Noen erfaringer?
 
Hei,

Jeg har en elektrisk Philips Avent fra for 6 år siden. Husker at jeg brukte myyyye tid på pumping den gang... Har teknologien bedret seg, tro? Er de nyeste typene mer effektive evt mer praktiske? Noen erfaringer?

tror ikke de er blitt så mye mer effektive, men det har kommer en mer stillegående brystpumpe på markede som du bare kan putte i BH-en, som er mer praktisk enn den du har.

https://www.mimmis.no/elvie-pump-si...k9W7fKIDJ6_Duf7gTV6z1nmKG1R7D-uhoCMngQAvD_BwE
 
Hei,

Jeg har en elektrisk Philips Avent fra for 6 år siden. Husker at jeg brukte myyyye tid på pumping den gang... Har teknologien bedret seg, tro? Er de nyeste typene mer effektive evt mer praktiske? Noen erfaringer?
Anbefaler å kjøpe en pumpe som har forskjellige valg av størrelser på traktene, da kan du finne den som faktisk passer dine bryst.
 
Hei,

Jeg har en elektrisk Philips Avent fra for 6 år siden. Husker at jeg brukte myyyye tid på pumping den gang... Har teknologien bedret seg, tro? Er de nyeste typene mer effektive evt mer praktiske? Noen erfaringer?
Jeg fullpumper nå og hadde opprinnelig en ca 3-4 år gammel medela swing maxi. Den er dobbel og jeg har spesialbh som holder den på plass. Men… den bygger veldig ut og har slanger hengende. Gitt mengden jeg pumper og tidsbruken ble denne for upraktisk mtp å i tillegg skulle kunne håndtere en baby alene på dagtid, så jeg har nå kjøpt Elvie-pumpen som jeg putter i bh. Den er en drøm mtp å kunne få ting gjort her hjemme, samt at jeg kan både flaskemate, skifte bleie og bære baby mens jeg pumper. Men rent tidsmessig vil jeg faktisk påstå medela-pumpen var minst like effektiv. Bruker ca like lang tid på å få ut melken med begge pumpene - ca 15 minutter på 100-120 ml. Mulig litt raskere med medela

Vil likevel si at jeg ikke hadde giddet å bruke mye penger på en pumpe som det elvie koster ny, med mindre man pumper MYE slik som meg. Hadde jeg bare skulle pumpet for å booste produksjon eller for å ha litt ekstra i frysen hadde medela-pumpen min vært mer enn godt nok.
 
Back
Topp