Er jeg den eneste som..

Virker som det er ganske vanlig, ikke alltid like kjekt til tider :p
Nei, er jo ikke det. Spesielt fordi et av de fineste navnene jeg vet forbindes med en sur, gammel gubbe av samboeren...så det navnet får vi ikke brukt.
 
Nei, er jo ikke det. Spesielt fordi et av de fineste navnene jeg vet forbindes med en sur, gammel gubbe av samboeren...så det navnet får vi ikke brukt.
Så kjipt! Huff... Så lenge man har et slikt forhold til et navn, så er det ikke bare-bare å omstille hodet ifh navnet akkurat :shifty:
 
Har det dessverre slik med flere navn...Noen navn er bare uaktuelle fordi vi forbinder de med enkeltpersoner.
Men jobber som lærer, og det skal godt gjøres at jeg ikke har hatt elever med navnene vi tenker på!
 
Har det dessverre slik med flere navn...Noen navn er bare uaktuelle fordi vi forbinder de med enkeltpersoner.
Men jobber som lærer, og det skal godt gjøres at jeg ikke har hatt elever med navnene vi tenker på!
Vil tro du har mange navn i "hodet" siden du jobber som lærer, ja :p ikke bare-bare dette med navn :cool:
 
Sånn er jeg å. Ville gjerne at jenta mi skulle hete Camilla eller Caroline. Men jeg gikk jo på barneskolen med noen som vet det så da gikk jo ikke det...
 
Vi tenkte sånn til å begynne med, men så fant vi ut at det egentlig bare er teit, og at det lages nye assosiasjoner til navnet når man bruker det til sitt barn, og sånn blir det også.
Vår sønn har et navn som jeg tidligere kun forbandt med én person, men jeg har aldri tenkt over det etter han fikk navnet sitt, og det ble naturlig med det samme han fikk det. :)
 
Vi tenkte sånn til å begynne med, men så fant vi ut at det egentlig bare er teit, og at det lages nye assosiasjoner til navnet når man bruker det til sitt barn, og sånn blir det også.
Vår sønn har et navn som jeg tidligere kun forbandt med én person, men jeg har aldri tenkt over det etter han fikk navnet sitt, og det ble naturlig med det samme han fikk det. :)
Kan hende det blir annerledes når man faktisk FÅE barn da, Hehe! Jeg har ikke barn enda, så vanskelig å forestille seg det :p så blir spennende å se hvordan jeg tenker den dagen jeg blir mamma :)
 
Kan hende det blir annerledes når man faktisk FÅE barn da, Hehe! Jeg har ikke barn enda, så vanskelig å forestille seg det :p så blir spennende å se hvordan jeg tenker den dagen jeg blir mamma :)

Det ble det ihvertfall for oss, og vi hadde mange navn på listen som vi hadde assosiasjoner til, og det er jo nesten umulig med mindre man finner på et helt nytt (og sært) navn. :p
Men man jo f.eks ikke at "alle som heter Stine er dårlige mennesker fordi jeg ble ertet av ei som het det på barneskolen," og barnet kommer ikke til å "arve" de assosiasjonene. ;)

Vi ventet til etter fødselen med å bestemme oss, både fordi vi ikke ville vite kjønnet, men også fordi vi ville se hvilket navn som passet.
Finn noen navn dere liker, og vit at barnet blir en [insert name here] uansett hvilket navn dere velger. ;)
 
Det ble det ihvertfall for oss, og vi hadde mange navn på listen som vi hadde assosiasjoner til, og det er jo nesten umulig med mindre man finner på et helt nytt (og sært) navn. :p
Men man jo f.eks ikke at "alle som heter Stine er dårlige mennesker fordi jeg ble ertet av ei som het det på barneskolen," og barnet kommer ikke til å "arve" de assosiasjonene. ;)

Vi ventet til etter fødselen med å bestemme oss, både fordi vi ikke ville vite kjønnet, men også fordi vi ville se hvilket navn som passet.
Finn noen navn dere liker, og vit at barnet blir en [insert name here] uansett hvilket navn dere velger. ;)
Hehe, satser på det :p tror ikke vi kommer til å bestemme navn før barnet blir født uansett! Greit å se hva som passe, og hvilket kjønn det er :cool: (selv om man vet det på forhånd, kaaan det jo være feil! Skjedd det også :p)
 
Jeg gjør det også. Kjempeirriterende når det er noen skikkelig fine navn, men så ødelegges det av at man får assosiasjoner til en person man virkelig ikke liker...
 
Har det sånn jeg også. Men i varierende grad, ut fra hvor godt jeg liker navnet ;)
 
Vi gjør det og, og har satt opp regler for navn som skal være aktuelle:

1. Skal ikke være noe vi assosierer det med, venner, kjente, osv.
2. Skal ikke inneholde æ, ø, å.
3. Skal være likt på norsk og engelsk
4. Skal ikke måtte spesifiseres hvordan det staves (feks. Kristoffer med K, eller Christine med Ch).
5. Under 100 stk i Norge skal hete det

Det begrenser jo valgmulighetene veldig, men vi har funnet en del alternativer ihvertfall :)
 
.. ofte forbinder navn med mennesker som allerede har navnet? :p Jeg og mannen diskuterer noen ganger navn bare for gøy, og da kan han ofte komme opp med navn som jeg syns er fine, men som jeg ikke vil bruke da jeg føler de er "brukt opp" av noen andre :wacky: Sikkert en teit tanke, men..
Du er ikke alene om det... men igjen.. til slutt sitter man igjen med lite utvalg, for man kjenner noen eller vet om noen som alltid heter det man hører egentlig :p
 
Skal ikke det nei :D
En av mine absolutt favorittnavn for jente, Aurora ligger jo høyt på topplistene, noe som gjør meg litt trist.
Altså, det er jo kjempefint! Så jeg skjønner at mange andre har lyst til å bruke det navnet også, men nå kan ikke få meg selv til å bruke det :(
Ja, haha. Vi valgte aurora i 2012 og visste ikke at det var så populært før vi søkte det opp på ssb:p men det betyr ikke så mye for oss, viktigste var at vi likte det. Eneste jeg koblet navnet med, var anne-cath. Vestlys karakter og nordlyset:) Vi har selv veldig populære 80-tallsnavn:D

Jeg tror det er veldig vanlig å assosiere navn med bekjentskaper. Synes det er rart om noen synes det er ok å kalle barnet sitt navnet på noen man ikke liker:p
 
Jeg gjør også det [emoji6]

Syns det var verst da vi ventet på ultralyd og slekta kom med forslag på det jeg forbinder med hunder og hester og andre dyr [emoji85]
Helt enig, ingen som har foreslått navn her men en del navn som brukes på barn i dag er også gode dyrenavn:p
 
Ja, haha. Vi valgte aurora i 2012 og visste ikke at det var så populært før vi søkte det opp på ssb:p men det betyr ikke så mye for oss, viktigste var at vi likte det. Eneste jeg koblet navnet med, var anne-cath. Vestlys karakter og nordlyset:) Vi har selv veldig populære 80-tallsnavn:D

Jeg tror det er veldig vanlig å assosiere navn med bekjentskaper. Synes det er rart om noen synes det er ok å kalle barnet sitt navnet på noen man ikke liker:p
Er de bøkene som gjør at jeg liker Aurora så godt selv tror jeg. Pr dags dato heller vi mot Aurora som mulig mellomnavn om det blir jente. Bare fordi jeg syns det er så fint ❤
 
Back
Topp