Er hjemmet deres barnesikkert? Kan du førstehjelp?

M

Moderator Irene

Guest
De fleste skader hos spedbarn er følger av hjemmeulykker. I de fleste tilfellene kunne skadene vært forebygget med enkle tiltak.
Det vanligste er hodeskader grunnet fallulykker fra stellebord eller andre møbler, fall i trapp, eller at den som bærer barnet mister det. Andre skader er relatert til fremmedlegemer, brannskader eller forgiftninger.

Spedbarn er kreative og har en en fantastisk trang til å utforske omgivelsene. Aksjonsradiusen øker raskt når de lærer å rulle, krype, klatre og gå. Heldigvis er det i dag betydelig færre ulykkesdødsfall blant barn enn tidligere.

Foreldre har ansvaret for å sikre hjemmet slik at barnet ikke blir utsatt for alvorlige ulykker.

Les hele artikkelen her
 
Heldigvis nytt hus som er sikret ift stikkontakter og slikt. Men med en liten som er overalt i rekordfart, tar jeg ingen sjanser. Førstehjelp og akuttsykepleie er jeg heldigvis utdannet i, men sikrer meg oppdatering jevnlig. Kan like så godt være et nabobarn som trenger hjelp. Blir ikke klok på de som setter julestjerner på bordet med små barn i nærheten, vaskemidler rett innforbi et skap eller perler og lego innenfor en krypende babys rekkevidde.
 
Har gått til innkjøp av alle salgs sikkerhetsting på IKEA, men foreløpig bare ruller og åler han seg. Må snart rydde vinduene for blomster +++ Spurte om helsestasjonen ville arrangere førstehjelpskurs for småbarnsforeldre og hun sa de jobbet med saken.
 
Stikkontakter er sikret. Det er det eneste. Angriper med hjørnebeskyttere og grind til uken [emoji23]
 
Back
Topp