Er fødselen nærme?

Sitrus95

Andre møte med forumet
Hei. Er nå i uke 37+4.
har de siste dagene hatt en del menssmerter og kynnere/rier ( usikker på hva det er) :smiley-ashamed004 . Og merker nå at de menssmertene kommer i bølger og stråler ned mot lår og i ryggen. Hjelper ikke å ligge å slappe av da smertene kommer uansett. Er dette tegn på fødsel? Eller er dette modningstegn?

Også har ikke baby vært like aktiv som før disse dagene her.

men har også konstant vondt nederst i magen. Vet ikke om det er tegn på fødsel eller fordi baby ligger med hode ned?. Noen som har opplevd dette før? Og vet hva det er for noe? Vet jeg burde ringe(føler meg hysterisk haha), men vil høre om
noen har vært borti lignende?
 
Hei. Er nå i uke 37+4.
har de siste dagene hatt en del menssmerter og kynnere/rier ( usikker på hva det er) :smiley-ashamed004 . Og merker nå at de menssmertene kommer i bølger og stråler ned mot lår og i ryggen. Hjelper ikke å ligge å slappe av da smertene kommer uansett. Er dette tegn på fødsel? Eller er dette modningstegn?

Også har ikke baby vært like aktiv som før disse dagene her.

men har også konstant vondt nederst i magen. Vet ikke om det er tegn på fødsel eller fordi baby ligger med hode ned?. Noen som har opplevd dette før? Og vet hva det er for noe? Vet jeg burde ringe(føler meg hysterisk haha), men vil høre om
noen har vært borti lignende?
Har ikke kommet så langt, er 1 barnet mitt, venter september baby, men det skader jo aldri og ringe 1 gang for mye enn 1 gang for lite til føden for eksempel bare for og forhøre deg eller komme inn for en sjekk siden du også sier den ikke har vært like aktiv som før :)
 
Kan være modningssmerter, maserier eller rier. Vanskelig å si. Ta tiden på de riene som kommer I bølger og se både varigheten på hver rie og hvor lenge det er mellom dem :)

Hvis de er regelmessige og varet opp mot minuttet og kommer ganske ofte ville jeg ringt føden og snakket med dem.

Glemte dette med mindre liv... da bør du ringe dem uansett egentlig. De tar deg inn for en sjekk og da finner du nok ut hva dette er :)
 
Hei. Er nå i uke 37+4.
har de siste dagene hatt en del menssmerter og kynnere/rier ( usikker på hva det er) :smiley-ashamed004 . Og merker nå at de menssmertene kommer i bølger og stråler ned mot lår og i ryggen. Hjelper ikke å ligge å slappe av da smertene kommer uansett. Er dette tegn på fødsel? Eller er dette modningstegn?

Også har ikke baby vært like aktiv som før disse dagene her.

men har også konstant vondt nederst i magen. Vet ikke om det er tegn på fødsel eller fordi baby ligger med hode ned?. Noen som har opplevd dette før? Og vet hva det er for noe? Vet jeg burde ringe(føler meg hysterisk haha), men vil høre om
noen har vært borti lignende?
Jeg har hatt det litt sånn den siste uken. Fødte i natt, 38+6. Men ikke mindre liv da. Bør ringe å sjekke mindre liv i alle fall ❤️

Masse lykke til ❤️
 
Har hatt mye strålinger og jm tror at hodet har festet seg og det kunne forklare saken. Det oppdaget vi i uke 36+5 og har vært sånn siden. Men absolutt ikke vært mindre liv her :wacky: hun er ganske vill for tiden..
 
Hvordan gikk det videre hos deg?

Hadde slike sterke smerter i magen for rundt 4 uker siden, da viste det seg at hun hadde festet hode i bekkenet. Det var ganske så smertefullt! Har hatt stikkvise smerter i ettertid når hun beveger seg nede i bekkenet.

Tror jeg har hatt modningsrier selv i hele dag som startet i går natt, varierer veldig i styrke og lengde, men må stoppe opp det jeg gjør til tider av smertene. Slimproppen også gikk nå. Jeg er en dag over termin, så veldig spent på om fødsel er i gjerde.
 
Gikk veldig fint :) Har fortsatt skikkelig menssmerter så er nok at det modnes og gjøres klart for fødsel. Har jo ei fra før som blei født i uke 38. Så var mye mulig at nr 2 nå også kunne komme før tiden:p Hu første jordmor som var på vakt kjente på hode og sa at det ikke var festet, men hun andre som kom og kjente ca 1 time etterpå sa det hadde festet seg. Vet ikke helt hva det betyr.
 
Så du hadde skrevet nytt innlegg over her. Fint og høre at alt var bra med den lille.

Har hatt det helt likt siden 38+2. Er 39+4 i dag. Fikk bare beskjed om at det var modningstegn som kunne vare noen timer eller i flere uker. Så vi får smøre oss med tålmodighet :) Var hos jordmor forrige uke og fikk beskjed om at den lille lå med hodet langt ned i bekkenet nå og var klar for å komme ut.

Hvis du merker lite med liv, så ville jeg kontaktet føden. Jeg hadde en dag med mindre bevegelser forrige uke og hadde en dårlig magefølelse. Skulle egentlig inn på føden for en sjekk, men så kviknet hun plutselig til i magen. Har du forsøkt med iskaldt vann og mat/drikke med sukker? Ta heller en telefon og hør med de. Det er de som er profesjonelle og kan dette.

Denne tiden er så spesiell og spennende. Fødsel er like rundt hjørnet, det kan skje om noen timer eller dager. Er vel det som er så uvirkelig. Du vet du snart skal få treffe babyen din, men ikke når:Heartred
 
Back
Topp