Er du student som gravid/mamma?

M

Moderator Amalie

Guest
Går det greit med studiene som gravid/nybakt mor, eller måtte du ta permisjon fra skolen? Dersom du tok ut permisjon, hva var årsaken?
 
Jeg ble akkurat ferdig med studiene nå før sommeren. Jeg slapp å ta permisjon og formen var på topp så graviditeten gikk ikke utover studiene i det hele tatt. Noe jeg var glad for siden dette har vært et hardt skoleår. Den siste eksamensperioden var tøff og da hjalp det ikke at jeg var trøttere enn vanlig! Men det gikk[emoji4]
Men siden jeg ikke har jobbet noe dette skoleåret (noe som var planen helt til jeg innså at jeg aldri hadde hatt tid til det) får jeg jo såklart ikke permisjon nå. Noe som igjen fører til at pappaen heller ikke får permisjon. Det er jo kjedelig. Heldigvis fins det andre ordninger[emoji846]
 
Fullførte skolen, men kun fordi jeg fikk godkjent selvom jeg kun stilte på prøvene.

Hadde hyperemesis, så var ett heftig skoleår!

Nå skal jeg ha permisjon 1 år før jeg studerer videre:)
 
Jeg er hovedsakelig student med deltidsjobb. Da jeg fant ut at jeg var gravid tilbød arbeidsgiver (som også er høyskolen jeg går på) meg en fulltidsstilling frem til jeg skulle ut i fødselspermisjon, slik at jeg fikk opparbeidet mer foreldrepenger. Utsatte da ett fag, så jeg jobbet 100% og studerte 75%. Det gikk greit, hadde heldigvis et fint svangerskap med lite plager! Nå har jeg nettopp født og skal ha permisjon fra studiene i alle fall det kommende semesteret [emoji5]
 
Jeg tok videreutdanning i år som var, mamma til en og gravid med en.
Det var tungt! Men det gikk også veldig fint.
Vi hadde noen runder før jeg søkte ettersom det kom til å bli en annen arbeidsfordeling i hjemmet, og det tror jeg var lurt av oss å gjøre.
 
Back
Topp