Er du redd for fødselen?

M

Moderator Steffen

Guest
Har du blitt skremt av det noen har sagt til deg?
Mange er engstelige og har større forventninger til fødselen enn før. Hvorfor er det sånn?
Les artikkelen Gravide skremmes til fødselsangst hos Babyverden!

Kjenner du deg igjen i noe?

handbrekk420-3.jpg
 
Kjenner meg heller ikke igjen i det. Men gruer meg nok litt mer enn ved forrige fødsel siden jeg nå vet hva jeg går til.
Noen påstår at man glemmer smertene med en gang babyen er ute, stemmer ikke hos meg i all fall ;)
 
Ikke redd i det hele tatt, gleder meg til fødsel å få tilbake kroppen min [emoji4] Hatt to fine fødsler tidligere![emoji4]
 
Har vært en del som har fortalt meg hvor fryktelig vondt det er og hvor grusomt det kjennes ut.

Prøver å ikke fokusere så mye på hva alle andre sier og heller tenke at alle fødsler er forskjellig og heller prøve å fokusere på å prøve å slappe av og prøve å ha en best mulig fødsel.
 
Jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg men jeg er ikke livredd eller har fødselsangst. Jeg prøver og stenge ute alle de som skal fortelle sine skrekkhistorier (og det er ikke få) men det er ikke alltid så lett. Jeg kjenner at jeg innstiller meg mer og mer på at det blir fælt, på grunn av det. Det hadde ikke gjort noe med noen fine/OK historier også. Jeg får litt inntrykk av at folk ikke vil at noen skal ha en lettere fødsel enn dem selv og at det er derfor de gjør det. Jeg er enig at det er bedre å ikke si noe om man ikke har noe positivt å si.
 
Jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg men jeg er ikke livredd eller har fødselsangst. Jeg prøver og stenge ute alle de som skal fortelle sine skrekkhistorier (og det er ikke få) men det er ikke alltid så lett. Jeg kjenner at jeg innstiller meg mer og mer på at det blir fælt, på grunn av det. Det hadde ikke gjort noe med noen fine/OK historier også. Jeg får litt inntrykk av at folk ikke vil at noen skal ha en lettere fødsel enn dem selv og at det er derfor de gjør det. Jeg er enig at det er bedre å ikke si noe om man ikke har noe positivt å si.
Jeg kan si det slik at jeg hadde en lang og heftig fødsel, men når man får det lille nurket på seg... Da er alt fullstendig verd det,ubeskrivelig følelse :Heartred
 
Nei ikke redd eller bekymret. Gleder meg veldig til å treffe junior og håper bare at alt går som det skal :happy:
 
Jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg men jeg er ikke livredd eller har fødselsangst. Jeg prøver og stenge ute alle de som skal fortelle sine skrekkhistorier (og det er ikke få) men det er ikke alltid så lett. Jeg kjenner at jeg innstiller meg mer og mer på at det blir fælt, på grunn av det. Det hadde ikke gjort noe med noen fine/OK historier også. Jeg får litt inntrykk av at folk ikke vil at noen skal ha en lettere fødsel enn dem selv og at det er derfor de gjør det. Jeg er enig at det er bedre å ikke si noe om man ikke har noe positivt å si.
Ja, lei alle skremselshistoriene! Her er en fin historie... Min søster fødte sin sønn for litt siden og en slik førstegangs fødsel vil jeg ha å. Hun hadde time hos jordmor i uke 35 på sykehuset for sjekk og sa hun kjente litt trykk der nede. Jordmor tok en titt og hun hadde 6 cm åpning. Far ble sendt hjem etter bagen og mor fikk et rom. Hadde noen rier men ikke smertefulle. Hun fikk servert midag og jeg snakket med henne på tlf da jordmor ville sjekke åpning igjen. Da hadde hun full åpning og kunne begynne presse. [emoji50] Husker hun spurte jordmor om hun kunne spise opp middagen først [emoji23] 3 press og noen minutter senere var han ute!
 
Nå skal vi ha nummer tre og får ikke føde vanlig. Gruer meg som bare det til ks, og har heller kunne tenkt meg å presset mini ut.
Har hatt to forskjellige fødsler der den ene tok 10 timer fra 4 cm til hun var ut. Her hadde jeg fått epidural og endte nesten med haste snitt pga jeg holdt på for lenge med pressrier. Husker framdeles at de sa at nå er det siste presse jeg Finn ta før jeg blir trilla ned. Akkurat kommet ut når rommet ble fullt av folk;)
Mens med andre fødselen tok det under tre timer fra null åpning til han var ut. Kun badekar, 8 min med pressrier og han var ut:happy:
Synes det å sy var verre en riene:joyful:
Begge gangene var jeg veldig fin etterpå, trillet tom senga min ut av føderommet selv siste gangen.

Veldig god på kortvarig smerte, men langvarig takler jeg dårlig. Å vet hva som venter meg med ks:nailbiting: da jeg har operert livmora tidligere( de sier at det er noe av det samme som dette, bare det var en større operasjon sist).
 
Back
Topp