Er du noen gang stygg med kollegaer / venner?

M

My heart

Guest
Har du noen gang oppført deg nedlatende mot kollegaer? Vært ute etter noen og hele tiden kommet med små stikk på en utspekulert måte der ingen kan ta deg på?

Hvorfor gjør du det? Har du det dårlig med deg selv siden du gjør slik? Irriterer du deg over personen uten å tørre å si det.. og heller uttrykk er det med spydigheter?

Er nemlig veldig nysgjerrig på hvorfor folk er kjip mot andre.
 
Jeg kalte kollegaen min en suring for en stund tilbake, og fikk dårlig samvittighet så jeg ba om unnskyldning på neste vakt. Hadde ikke blitt hørt siden jeg mer surmulet til meg selv i et annet rom, men måtte få det av systemet.

Har også en jeg mange ganger har prøvd å si ifra om ting til, som ikke får det inn i hodet, så jeg må bare riste på hodet og gå min vei. Kommer godt overens, men enkelte ganger sier det bare poff og bzzzz i hodet mitt altså.

Er aldri kjip med noen bare for å være det, men jeg har en tynnslitt toleranse rundt enkelte til tider, like mye meg som dem det :rolleyes:
 
Jeg har en kollega som egentlig er hyggelig. Men hun har vært nedlatende mot meg og må alltid si det motsatte av det jeg sier eller foreslår, har også snakket bak ryggen min. Dette er noe lederen har lagt merke til. Men tør ikke si noe til henne.

Aner ikke hvorfor hun er slik. Akkurat som hun ikke tåler meg..

Vi var på kurs forrige uke. Hun var veldig frampå og rakk opp hånda og skulle svare, dette var hun ekspert på! Svarte feil.. så rakk jeg opp hånda og svarte riktig. Dette var nok til at hun ble sur på meg
 
Nei. Lurer også på hvorfor noen er stygge mot andre, både ansikt til ansikt og bak ryggen! Greit at man ikke har god kjemi men noen virker bare som de ønsker litt ekstra drama.
 
Tror jeg skal ta den flotte; kanskje hun føler seg truet? Eller rett og slett ikke vet bedre? Jeg vet at jeg selv ofte kan virke supersær og bedreviter, men det er min måte å prøve å være sosial på fordi antennene kan være litt korte når jeg er veldig engasjert :wacky: kan det være noe sånt?
 
Tror jeg skal ta den flotte; kanskje hun føler seg truet? Eller rett og slett ikke vet bedre? Jeg vet at jeg selv ofte kan virke supersær og bedreviter, men det er min måte å prøve å være sosial på fordi antennene kan være litt korte når jeg er veldig engasjert :wacky: kan det være noe sånt?

Aner ikke.. hun baksnakker andre på jobb og kan være nedlatende.
Fikk vite forrige uke at fra høsten skal hun jobbe på en annen avd. Guuuud så lettet jeg ble, blir godt å ha ei pause fra denne dama. Det får utover trivsel. Da blir det vel noen andre hun må få det ut på.
Bare glad jeg slipper.
 
Nei, jeg er ikke sånn. Det er derimot mange kollegaer jeg unngår, snakker ikke mer, sier hei og hade, for vi kommer ikke helt overens. På min arbeidsplass er vi så mange at det å unngå hverandre går egentlig helt fint. Må vi jobbe sammen så takler jeg det også.
Man går ikke overens med alle, men vi er da voksene likevel. Så høflighet forventer jeg [emoji5]
 
Jeg har en slik kollega. Hun er ekstremt ufin bak lukkede dører, snakker stygt om andre kollegaer, og fremstiller seg selv som en person med «alle svarene». Dette mennesket er ikke utdannet på nivå med oss andre heller, men mener likefullt at hun vet bedre enn alle oss andre. Utad er hun smørblid på kanten til litt ekkel, jeg hater å høre henned «hei» fordi det er så veldig falskt. Jeg vet hun ikke liker meg, og kjenner jeg blir streset hver gang hun er i nærheten, fordi jeg tror hun leter etter feil hun kan ta meg på.
 
Jeg snakker aldri nedlatende til eller om andre kollegaer, men det betyr ikke at jeg liker alle. Jeg ønsker bare ikke å bidra til dårlig arbeidsmiljø. Vi har en fast gjeng på jobb som baksnakker oss andre. Har til og med stygge kallenavn på oss. Hun ene( hun som er verst) sitter å himler med øya og sender blikk til andre bare en person kommer inn i rommet eller sier noe hun ikke er enig i.
 
Aldri kjip mot noen med vilje, men tar meg selv i å være litt kort og ignorerende mot enkelte til tider. Er vel min reaksjon på samme måte som at andre er sinte/sure.
 
Aner ikke hvorfor kollegaen din oppfører seg slik, usikker på seg selv kanskje?
Jeg bruker heller å ikke bry meg med folk jeg ikke liker enn å oppføre meg dårlig. Kommer selvfølgelig ikke overens med alle, men jeg oppfører meg selvfølgelig som et menneske uansett.
Har opplevd at folk oppfører seg slik mot meg, da holder jeg meg helt likegyldig og smiler og ler litt svakt når de oppfører seg slik. (Selvfølgelig ikke på en frekk måte, bare indikerer at jeg ikke tar meg nær av det, men heller synes det er morsomt). Da bruker de ofte å ta poenget om at det er de som tabber seg ut og det avtar.
 
Nei.
Men når folk gjør slikt så oppfatter jeg det som de er uenig med vedkommende. Men at det ikke nødvendigvis er svart/hvitt hvem som har rett/feil men at folk bare er forskjellig, slik at de ikke kommer noe vei med det for å få det slik de selv mener og vil.
 
Jeg har blitt skikkelig irritert på en kollega en gang på en tidligere arbeidsplass. Det var en travel dag med masse kunder og hun ville ta seg røykepause igjen (det var nr 7 den dagen, og hun var i tillegg gravid). Jeg hadde ikke hatt tid til å gå på do engang. Da gav jeg klar beskjed at det ikke var greit. Fikk dårlig samvittighet og unnskyldte måten jeg hadde sagt det på dagen etter, men ikke hvorfor jeg hadde sagt det. Sjefen var veldig enig med meg (siden hun gjorde det samme når hun var på jobb) og tok en prat med henne i etterkant.
 
Nei.. aldri.. men har opplevd MANGE som er sånn..spesielt på arbeidsplassen og det er skikkelig irriterende og sårende...
 
Jeg har blitt skikkelig irritert på en kollega en gang på en tidligere arbeidsplass. Det var en travel dag med masse kunder og hun ville ta seg røykepause igjen (det var nr 7 den dagen, og hun var i tillegg gravid). Jeg hadde ikke hatt tid til å gå på do engang. Da gav jeg klar beskjed at det ikke var greit. Fikk dårlig samvittighet og unnskyldte måten jeg hadde sagt det på dagen etter, men ikke hvorfor jeg hadde sagt det. Sjefen var veldig enig med meg (siden hun gjorde det samme når hun var på jobb) og tok en prat med henne i etterkant.
Syns ikke dette var stygt egentlig.. nå var ikke jeg der å hørte måten du sa det til henne på da men.. :)
 
Ikke stygg som i mobbing.

Men jeg kan nok oppleves som krass/rettfrem :bookworm: er heller ikke av typen som gidder å lyve for å smigre noen. Holder helst kjeft da. Så sånn supersympatisk er jeg vel ikke kjent for å være.

Men jeg er også flink til å rose/skryte hvis jeg oppfatter noe som positivt da. Så håper jo det blir oppfattet som mer oppriktig når jeg ikke slenger rundt meg med komplimenter i nord og sør
 
Back
Topp