Er du å barnefar på samme side når det kommer til oppdragelse?

M

Moderator Tone

Guest
Samarbeider dere når det kommer til oppdragelsen?
 
Vi er ganske enige i oppdragelsen, farmor å farfar er ikke det.
Må ofte snakke til farmor og farfar fordi de er litt vell gavmilde på ting han ikke får spise/drikke.:dead:
 
Det viser seg at vi er mer enige enn når vi diskuterte hvordan vi skulle være før han faktisk ble født [emoji1] Og jeg som tidligere fremstod som "altfor streng og prinsippfast" er vel den av oss som gir etter på ting jeg gikk i ilden for før jeg ble mor [emoji85]
 
Vi er ganske enige i oppdragelsen, farmor å farfar er ikke det.
Må ofte snakke til farmor og farfar fordi de er litt vell gavmilde på ting han ikke får spise/drikke.:dead:

Høres litt ut som svigers. Virker som om mange besteforeldre "gjemmer" seg bak utsagnet om at besteforeldre har LOV til å skjemme bort, uavhengig allergi og oppdragelse... :shifty:
 
Vi er stort sett enige, men ikke alltid like lett å følge sine egne prinsipper i en hverdag med trass, hormoner og annet som påvirker humør og energi.
Og vi har også måtte "oppdra" besteforeldrene til å følge våre regler i vårt hus! De er blitt ganske flinke!
 
Ja. Eller dvs;
Før vi fikk barn snakket vi mye om våre egne oppdragelser. Mannen hadde mange hull i sin, mens jeg har ingenting å si på noe i min. Så derfor ble vi enige i at jeg tok styringen der. Men selvfølgelig snakker vi mye om hvordan vi skal løse ting og sånt, og er på samme side. Aldri hatt noen diskusjoner/krangler pga uenighet om det [emoji846]
 
Ja. I teorien er vi det. Spennende å se om vi er det i praksis :)
 
Vi er stort sett enige i teorien. Men han er litt for lat/lite engasjert til å gidde å følge alt opp
 
Tiden vil vise :) Vil tro det går greit, men ser allerede at vi har mange forskjellier i hvordan vi gjør ting :)
 
Mer eller mindre. Han er nok strengere enn meg (men på feil ting mener jeg, og drar pedagogkortet ;)) mens jeg er mer tydelig på andre ting. Stort sett er vi enige, om de store tingene. Barn har jo godt av å se at de voksne ikke alltid er enige heller, mye god læring i det, så lenge beskjedene til dem blir forståelige.
 
Vi er stort sett veldig enige og prater sammen om ting vi opplever. Så føler det har gått veldig greit så langt [emoji4]
 
Jeg er spent på hvordan det blir. Bf til første har ikke noe han skulle sagt.
Til denne, så er jeg antagelig strengere enn sambo....
 
Er alene, så det er bare jeg som bestemmer :D
Helt til noen i familien blander seg inn :p
 
Ikke helt ift alderen nå, har vært litt mer at jeg tar mer styringen nå igrunnen. Min mann er veldig flink med barn, men har ei frøken som er ekstremt mammadalt. Men på sikt når alderen til poden kommer seg føler jeg vi er enige, men time will show. Lett å planlegge før man står i det :happy090
 
Back
Topp