Er diaré «farlig» i graviditeten?

lykkelise<3

Forelsket i forumet
Har hatt diaré i ca 5 dager, er hyppig på do og når jeg må på do MÅ jeg på do. Er i Danmark, så er ikke bare å dra til legen [emoji32] veldig slitsomt! Er snart 12 uker. Er så redd for at det kan skade den lille eller at jeg kan få SA..
 
Tror ikke det er skadelig på noe vis?
Jeg startet svangerskapet med omgangssyke, og da kun diaré, da er man jo ekstra sårbar (var vel 6-7 uker på det tidspunktet).

Ta heller en telefon til fastlegen din eller legevakt hjemme dersom du er bekymret, men jeg klarer ikke å se at diaré skal påvirke et svangerskap og skade et foster..
 
Usj ikke godt. Bare pass på å få i deg nok veske så du ikke blir dehydrert. Vil ikke tro det skulle ha noe direkte trussel for babyen.. [emoji4]
 
Du kan dra på dansk legevakt om du er usikker på om du kan ta medisiner eller om noe er galt [emoji4]
 
Huff, så kjedelig og skremmende da. Skjønner godt at du blir bekymret!
Jeg tror ikke det er skadelig i seg selv, så lenge du sørger for å holde deg godt hydrert. Blir det for ille, er det vel mulig å oppsøke legevakt i Danmark også - regner med det vil gå under reiseforsikringen, men det kan du evt. bare ringe dem og spørre om på forhånd :)
 
Tror det skal gå greit på legevakt og hvis man har med det europeiske helsetrygdkortet (det blå) :)
 
Takk for svar, da ser jeg an formen de neste dagene før jeg oppsøker lege. Foreløpig i dag har den vært ok
 
Jeg hadde omgangssyke forrige uke med høy feber, oppkast og diarè o_O Legen forsikret meg om at det ikke er farlig så lenge man ikke blir dehydrert eller feberen blir altfor høy (over 39-39,5). Hun sa at jeg kun trengte å ta kontakt dersom det vedvarte og jeg ikke fikk i meg nok drikke. Gikk over etter ca. en uke.
 
Back
Topp