Er det sånn at ingen venter til ordinær UL lengre eller?

Three.is.a.charm<3

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Jeg syns da alle plutselig er på ultralyd tidlig,jeg‍♀️ hvor mange andre venter på den ordinære?

Selv har jeg ikke vært på så mye som en svangerskapskontroll enda, og skal ikke før om 2 uker når jeg er 12 uker på vei.
 
Har heller ikke hatt noe TUL. Fler alle her har hatt det. I starten tenke jeg "hoho, jaja, det er bortkasta penger". Men nå skjønner jeg godt at folk vil sjekke at alt er normalt. Man går jo å tenker på det hele tiden, og føles rart å se for seg at det er noen der inne. Men skal fortsatt ikke ha noe planlagt TUL ihvertfall, venter til OUL :)
 
Syns det samme[emoji38] nå skal jeg på tidlig ultralyd pga alder(er 38). Men den er ikke før i neste uke, da er jeg i uke 10. Men innmari mange som er veldig tidlig på ul ja. Jeg har heller ikke svangerskapskontroll nr 1 før i uke 12, og første time til jordmor i uke 12.
 
Dette er første babyen jeg har vært på TUL med(privat). Jeg er nylig refertilisert og måtte på TUL for å sjekke det ikke var en Exu(graviditet utenfor livmor). Mange av oss her inne har opplevd SA, MA og BO. Som derfor har gitt økt utrygghet og uro og vi da ønsker å se at alt er bra med den lille fra tidlig av. Nå har jeg spottet og blødd siden fredag, Så var på en ny UL igår for å se om det ennå var liv eller det var en SA på gang. Har ikke bestilt noen legetime jeg heller. Kommer ikke til det før uke 12 heller.
 
Dro fordi vi ikke ante hvor langt jeg var på vei. Greit å vente til oul, men må jo først vite når man er i uke 17-19:hilarious: Har ikke legetime før jeg er 13+3.
 
Jeg har verken hatt tul eller svangerskapskontroll enda. Har tenkt å at tul i uke 12 for å vite ting ser greit ut før vi forteller om graviditeten til alle. Men forstår gode de som har opplevd MA synes det er betryggende. Men synes også mange får svangerskapskontroll tidlig. Jeg fikk beskjed om å vente til jeg er 12 uker på vei så lenge det ikke er noe spesielt.
 
Forrige gang (første gang jeg var gravid) dro jeg ikke på tul før uke 13, da hos Lundring fordi vi ønsket vite kjønn. Ble konstantert en ma, fosteret sluttet å vokse i uke 8, så det sitter dypt i meg ... derfor har jeg denne gangen valgt å gå på privat tul 6+4 og 8+6 kun for min egen del etter den hendelsen ifjor .. det hjelper meg noe å slappe av, dyrt helt klart (betalte 1700kr per gang), men nødvendig for min del hehe!
 
Jeg har lege som har et (ikke så veldig bra, men bra nok) ultralydapparat, så med forrige fikk jeg en titt i uke 7 og 12. Jeg ba ikke om det en gang. Denne gangen fikk jeg en titt uke 8, og skal en liten titt uke 12. Spurte selv denne gangen. Er kun en kjapp titt for å se at det ser «normalt».

Jeg er heldig. Om jeg ikke hadde hatt den muligheten vet jeg ikke om jeg hadde bestilt tidlig ultralyd. Så lenge graviditeten er normal, og ingenting tilsier at det er noe galt, så trenger man jo i utgangspunktet ingen tul. Men forstår veldig godt de som velger å ta, spesielt de som har vært borti aborter og slikt.

Jeg tenker at om en er veldig stresset, har råd til det og det roer en ved å ta en tul, så kjør på! :)
 
Jeg skulle i utgangspunktet vente til OUL, men måtte til gyn av andre årsaker, så når jeg uansett var der i dag så sjekket han at det var liv der inne. Fornøyd med det, men hadde ikke ordnet med tidlig ultralyd hvis det ikke var for timen jeg uansett hadde i dag. [emoji847] Men kjenner nå at det er betryggende å se at det var aktivitet der.
 
Så Deilig det må være å slippe å ha tidlig ultralyder, slippe bekymringene og bare ta det som det kommer. De som har det slik er veldig heldig. Selv har jeg ultralyder hver uke fordi jeg blir fulgt opp. Skulle gjerne sluppet hvis jeg bare hadde sluppet grunnen til det. :)
 
Dette er mitt fjerde svangerskap, i det første hadde jeg tul i uke 6 pga store blødninger, i andre svangerskap hadde jeg «bare» oul, i tredje svangerskap hadde jeg tul pga usikkert unnfangelsestidspunkt, nå i fjerde svangerskap har jeg bestilt tul privat i uke 12, for å se at ting ser bra ut. Dette er kun av egeninteresse, da jeg tenker at det vil skape mer ro for meg selv fram til jeg kjenner spark, og kan få mer håndfast kontakt med lillespøet.
 
Mente ikke spørre for å tråkke noen på tærne eller noe, men får bare inntrykk her inne at «alle» er på TUL. Jeg har selv opplevd ma, så jeg kan forstå de som følges opp. Bare var interessert i å se de som faktisk ikke oppsøker tul pga helt vanlig bekymringer de første ukene:)
 
Venter på oul. :) hadde 2 av den forrige gang siden jeg ikke var like langt på vei som forventet:hilarious:
 
Jeg venter på den ordinære ultralyden, men føler litt på at jeg vil sjekke at alt er som det skal på grunn av lite symptomer. Blir litt stresset, men prøver å stole på at alt er greit. Har første legetime i morgen. Vet ikke helt når det er normalt å ha den, men jeg er 9+6 eller 10 uker på vei ifølge diverse apper:p
 
Dro fordi vi ikke ante hvor langt jeg var på vei. Greit å vente til oul, men må jo først vite når man er i uke 17-19:hilarious: Har ikke legetime før jeg er 13+3.
Samme her. Vanskelig å bestille oppfølging når man ikke vet.
 
Jeg tør ikke å vente på ordinær ultralyd, hater oppmerksomhet rundt meg selv, så det at folk først skal få vite at jeg er gravid, for deretter å finne ut i uke 20 at ups, det er jeg ikke alikevel gitt - ser for meg masse styr, og det hater jeg. Tror ikke helt på graviditeten før jeg har vært på ultralyd heller, skulle virkelig ønske at jeg klarte å være mer optimist på det der. Skal på tidlig ultralyd 11+6, da forteller vi det hvis alt er bra.
 
Last edited:
Back
Topp