Er det lurt å reise med bilstol?

Bkno8220782

Andre møte med forumet
Skal reise til utlandet og tenkte å ta med meg bilstol. Jeg skal imidlertid ikke bruke den på flyet, men sjekke den inn med bagasjen. Jeg har derimot sett hvordan baggasje blir behandlet, og hvor lite bilstoler egentlig tåler før de anses som ubrukelig. Spørsmålet er derfor om dette er en god idé?

Og hvordan reiser man egentlig med baby på buss? Har ikke sett barneseter i alle.
 
Om du ikke skal bruke den op flyet hadde jeg droppet den! Den kan fort bli ødelagt g brukelig slik som bagasjen blir behandlet [emoji51][emoji12]
 
Om du ikke skal bruke den op flyet hadde jeg droppet den! Den kan fort bli ødelagt g brukelig slik som bagasjen blir behandlet [emoji51][emoji12]

Det var det jeg var redd for.. dit jeg skal reise er jeg usikker på om har ordentlige bilstoler å selge, og jeg ønsket derfor å ta med egen. Men om de ikke har en slags «særbehandling» på bilstoler så burde jeg vel kanskje droppe det..
 
Hva med å kjøpe en billigstol?
Da er det ikke så farlig viss den får seg en skramme
 
Hva med å kjøpe en billigstol?
Da er det ikke så farlig viss den får seg en skramme

Er ikke det at den får en skramme. Jeg har hørt at bilstoler som har fått et støt i seg, som i kollisjon, så er de ubrukelig. Så er redd for at den blir kastet i mellom på flyplassen, og at man ikke kan se skaden.
 
Har aldri reist med bilstol.
 
Skal reise til utlandet og tenkte å ta med meg bilstol. Jeg skal imidlertid ikke bruke den på flyet, men sjekke den inn med bagasjen. Jeg har derimot sett hvordan baggasje blir behandlet, og hvor lite bilstoler egentlig tåler før de anses som ubrukelig. Spørsmålet er derfor om dette er en god idé?

Og hvordan reiser man egentlig med baby på buss? Har ikke sett barneseter i alle.

Hvis du vil at stolen og barnet skal være tryggest mulig, bruker du den på flyet. Da bestiller du eget sete til barnet.
Du er nesten garantert at stolen blir kastet rundt i bagasjen, og forsikringen dekker det ikke.
Desto verre er det å stå på destinasjonen med ødelagt stol, og enda verre er det om skadene ikke synes, så stolen bare er utrygg.
Det er ikke en god idé å sende den i bagasjen, men hvis du er villig til å ikke sikre på flyturen, og ferien bare må tas, er bilstol sendt i bagasjen bedre enn ingen stol, eller forovervendt stol, som man nesten uten unntak får i utlandet.
 
Har vært i syden noen ganger med lillemor fra hun var 3 mnd og siste turen var vel når hun var 10mnd og hadde ikke med bilstol. Når vi leide bil fikk vi med bilstol og da sto det et par på siden av som hadde med men som faktisk ikke passet(?) i bilen de hadde leid:p Leier heller et babysete i de få dagene vi evnt kjører bil.....
 
Back
Topp