Er det lov å gråte litt over graviditeten også....?

Superprodusent

Glad i forumet
Som noen av dere kanskje fikk med dere drev jeg på å testet for noen uker tilbake. Hadde en del skygger, men deretter blendahvite tester. Slo fra meg tanken om graviditet og myntet den uteblitte mensen for å være pcos'en som tullet. Så dro vi på ferie med hele familien og hadde en fantastisk uke. Endelig følte jeg at vi hadde en deilig harmoni med store flinke unger og følte for første gang at familien er komplett. Endelig kunne vi dra langt med alle ungene liksom (har fire). Så kom vi hjem idag og siden tr enda ikke hadde kommet tenkte jeg å ta enda en test kun for å utelukke. Er ca to uker siden siste ubeskyttede samleie og på testen dukket det opp to streker. Tok en til som viste det samme.... så nå sitter jeg her å gråter....tør ikke si fra til mannen.... klarer ikke tenke.... bekymrer meg for sigarettene og de få enhetene med rusbrus og to raki kan ha gjort.... vet ingenting.... er helt skjelven og redd, føler jeg svikter ungene på samme tid som ueg gir dem den største gaven.... Det er så sterkt at følelsene tar helt overhånd.... vet ikke hvor jeg vil med innlegget men kjenner bare for å lufte meg et sted... klarer ikke å vedkjenne meg dette enda....
 
Ja det er lov. Det å få barn er en stor ting. Et sv verdens største gave Jeg synes du skal dele nyheten med mannen din. Ikke sitt på dette alene.

Rusbrusen og røyken har nok ikke gjort noen skade:Heartred
 
Som noen av dere kanskje fikk med dere drev jeg på å testet for noen uker tilbake. Hadde en del skygger, men deretter blendahvite tester. Slo fra meg tanken om graviditet og myntet den uteblitte mensen for å være pcos'en som tullet. Så dro vi på ferie med hele familien og hadde en fantastisk uke. Endelig følte jeg at vi hadde en deilig harmoni med store flinke unger og følte for første gang at familien er komplett. Endelig kunne vi dra langt med alle ungene liksom (har fire). Så kom vi hjem idag og siden tr enda ikke hadde kommet tenkte jeg å ta enda en test kun for å utelukke. Er ca to uker siden siste ubeskyttede samleie og på testen dukket det opp to streker. Tok en til som viste det samme.... så nå sitter jeg her å gråter....tør ikke si fra til mannen.... klarer ikke tenke.... bekymrer meg for sigarettene og de få enhetene med rusbrus og to raki kan ha gjort.... vet ingenting.... er helt skjelven og redd, føler jeg svikter ungene på samme tid som ueg gir dem den største gaven.... Det er så sterkt at følelsene tar helt overhånd.... vet ikke hvor jeg vil med innlegget men kjenner bare for å lufte meg et sted... klarer ikke å vedkjenne meg dette enda....

Ikke bekymre deg for alkohol og røyk, det går nok bra! <3
Det høres ut som om du trenger en prat med mannen din, slik ..spireliten.. sier. Og så kan det kanskje hjelpe å ta en telefon til Amathea? Og det er VELDIG lov å kjenne på dette! <3 Sender kjærlighet!
 
Sender deg en klem :)

Blir mye tanker, følelser og hormoner.

Si ifra til mannen din og snakk sammen.

Det er vel en del barn som har blitt til der mor har røyket /drukket alkohol før hun viste det, og jeg tror det går bra med de.

Jeg har også nr. 5 på vei, planlagt og meget ønsket.
Men det er klart det kommer noen tanker om at det blir mye jobb og slitsomt, men så mye glede de får av hverandre tenker jeg.
Vi tar dag for dag og tenker positivt, det ordner seg, det har det alltid gjort.
De andre barna er jo enda litt større når minsten kommer og de kan hjelpe til.

Og plutselig så har det gått ett år, to år også har vi bare store barn igjen :)

Håper du klarer å glede deg etterhvert :Heartbigred
 
Tusen takk for gode ord<3 Tok en digital nå som viser 1-2 uker, så da er det ingen tvil iallefall. Luftet det lett for mannen ista, sa bare at jeg hadde noe jeg måtte si men klarte ikke å si d. Dro på butikken istede, men han skjønner... har etterpå latet som ingenting, sånn bortsett fra at jeg gråter hver gang blikket mitt møter noen av barna sitt. Har fått sjokk før og det gikk seg raskt til, så trenger nok noen dager så er jeg der..
 
Som noen av dere kanskje fikk med dere drev jeg på å testet for noen uker tilbake. Hadde en del skygger, men deretter blendahvite tester. Slo fra meg tanken om graviditet og myntet den uteblitte mensen for å være pcos'en som tullet. Så dro vi på ferie med hele familien og hadde en fantastisk uke. Endelig følte jeg at vi hadde en deilig harmoni med store flinke unger og følte for første gang at familien er komplett. Endelig kunne vi dra langt med alle ungene liksom (har fire). Så kom vi hjem idag og siden tr enda ikke hadde kommet tenkte jeg å ta enda en test kun for å utelukke. Er ca to uker siden siste ubeskyttede samleie og på testen dukket det opp to streker. Tok en til som viste det samme.... så nå sitter jeg her å gråter....tør ikke si fra til mannen.... klarer ikke tenke.... bekymrer meg for sigarettene og de få enhetene med rusbrus og to raki kan ha gjort.... vet ingenting.... er helt skjelven og redd, føler jeg svikter ungene på samme tid som ueg gir dem den største gaven.... Det er så sterkt at følelsene tar helt overhånd.... vet ikke hvor jeg vil med innlegget men kjenner bare for å lufte meg et sted... klarer ikke å vedkjenne meg dette enda....

Uff, jeg føler med deg. Som andre har nevnt her, så anbefaler jeg også å ta kontakt med Amathea. Du kan ta en anonym chat med de, snakke med de i telefonen eller møte ansikt til ansikt. Jeg er selv uplanlagt gravid, og hadde stor hjelp i å chatte med de på nett og telefonsamtalene. Håper det ordner seg for deg :Heartred

Sender deg en stor klem! :smiley-angelic003
 
Det er lov å kjenne på alt av følelser kjære du, et nytt barn på vei kan være litt av en omveltning det :) Håper du får snakket med mannen din slik at du slipper å sitte med tankene alene:Heartred Og som mange andre her har nevnt så kan det hjelpe å ta kontakt med Amathea :) Sender deg en god klem, og håper dere finner ut av det :Heartpink
 
Tusen takk for gode og støttende ord, det varmet virkelig i en sjokkerende stund. Har allerede begynt å lande (litt). Skjønner iallefall litt mer av hva som skjer. På butikken tidligere ikveld var jeg helt koko og forsto ikke at verden kunne gå videre mens jeg var i dypt sjokk. Har testet 10-12 ganger den siste mnden og flere uker siden ubeskyttet samleie sist, så trodde virkelig ikke at jeg var gravid. Men nå er jeg nå det, usikker på hvor langt jeg er på vei, men i samarbeid med ukesindikatoren tipper jeg ca 4 uker på tirsdag som kommer.
 
Back
Topp