Er dere enige?

LilleGull1517

Forumet er livet
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Om oppdragelsen? Hvordan dere skal løse det når barnet lår seg vrang eller ikke vil sove/spise el.? Er dere gode til å finne et kompromiss? Gjør dere det på to forskjellige måter eller har én fått "viljen" sin?
 
Her er vi ganske så enig om hvor skapet står.
Å vi er flinke til å snakke sammen om hva og hvordan vi skal gjøre ting.
 
Vi er ganske ulike og det blitt lett litt konflikter av det. Som barnehageansatt har jeg lært mye og er nok mer pedagogisk. Mannen er helt enig med meg når vi snakker om ting, men i praksis er han gammeldags. Utrolig frustrerende.
 
Vi er ganske ulike og det blitt lett litt konflikter av det. Som barnehageansatt har jeg lært mye og er nok mer pedagogisk. Mannen er helt enig med meg når vi snakker om ting, men i praksis er han gammeldags. Utrolig frustrerende.
hehe vi har noen sånne runder her vi også noen ganger. Men han har "lært" å lytte til meg.
Forklarte han vel ganske enkelt at selv om det var sånn det ble gjort da vi var så. Så betyr ikke det at det er den rette måten..
Når våre foreldre var små f.eks var det jo mer vanlig med "fysisk straff". Det er noe han selv aldri ville gjort.
så han skjønte hva jeg mente.
 
Vi var enige om det meste mht oppdragelse før vi fikk barn, og der vi har måttet finne nye løsninger, har vi blitt enige på veien.
Vi har de samme verdiene, og tenker ganske likt om det meste, så det funker bra. :)
Mannen min er barnehagelærer, og jeg er i gang med utdannelsen for å bli det, og vi har begge mye erfaring med barn.
Det betyr absolutt ikke at vi følger den berømmelige "boka" til enhver tid, men vi er godt opplyste om hvilke forskjellige metoder man kan ta i bruk, og jeg vil tørre å påstå at vi har et åpent sinn og evnen til å reflektere over hva som er best for sønnen vår. :)
Vi er ikke opptatt av å "vinne" diskusjoner, eller å få viljen vår, men om å gjøre det beste for sønnen vår, og dersom vi skulle være uenige om noe mht ham, kommer vi til å legge frem argumentene våre på en saklig måte, også kan vi prøve oss frem til hva som funker best for ham. :)
 
Føler vi er ganske samkjørte, og har de samme verdiene med oss i bagasjen. Vi gjør selvsagt ikke alt likt, men det er ikke store forskjeller som gjør at det blir konflikt ut av det.
 
Vi har både enigheter og uenigheter. Som folk flest. :)
 
Vi er grunnleggende enig. Men oppstår såklart noen uenigheter innimellom. Løser dem som oftest uten noen store diskusjoner.
 
Vi er ganske ulike og det blitt lett litt konflikter av det. Som barnehageansatt har jeg lært mye og er nok mer pedagogisk. Mannen er helt enig med meg når vi snakker om ting, men i praksis er han gammeldags. Utrolig frustrerende.
Vi er også ulike. Han er også litt gammeldags, og han liker ikke at alt skal være så pedagogisk. Men vi snakker mye om det og gjør ting litt på hver vår måte. Det fungerer nå, men jeg er usikker på hvor lenge det går... Vi er like sta begge to. Ingen krangling, men vi mener begge vi gjør det riktig.
 
Vi har veldig forskjellig syn på oppdragelse, men det er nok min pedagogiske oppdragelse som vinner de fleste ganger
 
Back
Topp