Er bhg deres en dugnadsbarnehage?

Absolutt ingen foreldredugnader i barnehagen
 
Ja bhg til yngste.
De to årene på småbarnsavdeling så har vi vasking av barnehagen innvendig to ganger i året.
De andre årene vet jeg ikke helt for dit har vi ikke kommet enda. Men det er vårdugnad på uteområdet vet jeg. Og dugnad på uteplass i skogen med gapahuk og lavvo.


Der jeg jobber er det 15 timer dugnad pr familie pr år. 2 timer får de for å delta på årsmøte. Og så får de som sitter i eierstyret trukket fra for styremøter. Og så er det transport til ulike aktiviteter barna skal på utenfor barnehagen. Det er bading i svømmehall en gang i mnd og da er de med i vannet også, så totalt 2 timer. Og så er det vasking inne og dugnad ute som feks luking i kjøkkenhage, snekre, beise, gressklipping og typiske "vaktmesterjobber". Bytte lavvo eller klatrestativ, reparasjoner osv
 
En i året. Da er det maling av port, lekestativ, lekestuer, osv. Kosting og etterfylling av grus. Nå sist bygde vi en liten platting.
 
Alt mulig.. ofte fikse tregreier og male. Eller diverse prosjekter. Huff er snart tid for det igjen :p
 
Regner med den lillemor skal begynne i er det, det er en foreldreid andelsbarnehage.
 
Uff ja. Er samboer som har gjort oppgavene hittil. Jeg betaler heller hvis jeg må.
 
Back
Topp