Er barna hos besteforeldrene "uten grunn"?

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Altså sender dere barna til besteforeldrene uten at dere trenger barnevakt eller skal noe? Bare for at barnet/barna og besteforeldrene ønsker å/skal få tilbringe tid sammen?

Her er største innom hos besteforeldrene mange ganger i uka og hun spør om å få ligge over eller de spør om hun vil ligge over, uten at vi trenger barnevakt eller skal noe.

Husker selv hvor jeg kosa meg hos besteforeldrene mine og benyttet hver sjanse jeg hadde til å ligge over. Og det er noe jeg ønsker for mine barn også, det båndet og tilknytningen til besteforeldrene.
 
Tidvis ja.

De kommer seg ikke dit for egen maskin, så det er avtalt. Men ja, de liker å være der og mamma liker å ha en og en alene en dag i ny og ne
 
Jeg har alltid vært mye hos farmor og farfar gjennom oppveksten, både når det var behov for barnevakt og når vi/de bare ville møtes. Mamma sine foreldre bor langt unna, så de møtte vi kun (tidvis på tvang) i ferier.

Håper barna mine vil ha det samme med sine besteforeldre, men dessverre er situasjonen en helt annen for mine barn enn det var for meg. Samtlige er skilt (ergo totalt 4 ulike hjem, ikke 2), pappa har små barn selv (2008 og 2012), mamma reiser ekstremt mye og er generelt mye opptatt, svigerfar er det uaktuelt at passer barna.. Men ser for meg at svigermor nok kommer jevnlig til å stjele med seg barna våre, og det er helt greit for oss :)
 
Om vi hadde bodd nærmere foreldra mine så hadde det vært sånn. Vi bodde nesten vegg i vegg med mine besteforeldre og jeg var der hele tiden. Bare fordi jeg hadde lyst.

Besteforeldre er familie, familie er viktig for meg.
 
Guttungen er nok hos besteforeldrene sine en helg i måneden, fordi de spørr om de kan få låne han :) de ønsker å se han så ofte som mulig, og tar han ofte med på dagsturer også.
 
Jepps, han er hos forakjellige besteforeldre støtt og stadig :D
 
Ja, største er veldig ofte på besøk hos besteforeldrene sine. De har er veldig nært forhold. :)
 
Vi bor såpass langt unna at er upraktisk å bruke de som barnevakt.
Men når hun er der vet vi jo og utnytte tiden sammen da ;)
 
Ja :)
 
Nei, men søstera til samboers unger er der HELE TIDEN. De er så sosiale visstnok, så de må være med på alt som skjer hver eneste helg.
 
Eldste er innimellom fordi hun har lyst. :)
 
Grunnen til at de er der ofte, er at mine foreldre forguder dem :)
 
Ja, av og til er hun der fordi vi trenger barnevakt, men ofte er det bare for kos.
 
Han er litt liten ennå, så har ikke blitt så mye alenetid med dem enn så lenge. Men vet de har tantebarna på overnatting støtt og stadig, håper det blir sånn når lille blir litt eldre og :)
 
Back
Topp