Energidrikke og amming

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Hei mars mammaer :)

Var det en ting jeg virkelig hadde gledet meg til etter at baby var født er det å kunne nyte en redbull igjen. Men ser nå at det står bakpå boksen at ammende kvinner ikke skal drikke det:smiley-angry017

Da får jeg vente litt til da.
 
Last edited:
Jeg drikker litt energi drikk, det er mer koffein i kaffe som man kan drikke. Babyen reagerer ikke heller, så tenker at i små mengder går det fint. Det er nok mest for at produsenten skal sikkre seg for eventuelle søksmål. Men man gjør selvsagt som man vil :)
 
Jeg drikker litt energi drikk, det er mer koffein i kaffe som man kan drikke. Babyen reagerer ikke heller, så tenker at i små mengder går det fint. Det er nok mest for at produsenten skal sikkre seg for eventuelle søksmål. Men man gjør selvsagt som man vil :)
Ja vil tro at litt med måte er ok så lenge man ser at baby ikke reagerer. Jeg drakk en espresso i går, uten at jeg tenkte meg om. Merket ikke noe på baby- Når jeg ammet henne tre timer senere.
 
Det er totalinntaket i løpet av en dag som spiller en rolle. Så om du tar en istedenfor kaffe f.eks så kompenserer du jo for inntaket.

Fra matportalen:

«I den oppdaterte risikovurderingen påpekte vitenskapskomiteen for matsikkerhet at konsum av ”energidrikker” vil kunne representere et økt inntak av koffein, og viste til at gravide og ammende ikke bør ha et samlet inntak av koffein som overstiger 100 - 200 mg koffein/dag (En typisk boks energidrikk på 250 ml inneholder omlag 80 mg koffein).»

Men det lønner seg nok også å innta den relativt rett etter amming slik at nivået i blodet er lavest mulig før neste amming.
 
Back
Topp