Endret bevegelsesmønster i magen? LES HER :)

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Ser at det er mange som spør om endret bevegelsesmønster og lite liv i magen her inne.
De fleste som opplever endret bevegelsesmønster i magen føder friske barn.
Noen ganger kan det være et tegn på at babyen ikke har det bra.

Det ser ut som veldig få vet om denne siden:
https://kjennliv.no/

Den er utrolig hjelpsom, og jeg synes det er trist at så få vet om den!
Tenkte derfor å rope det ut her inne slik at dere gravide som kan lure på dette finner siden!
:D
 
Veldig bra side! Min jordmor har snakka om den flere ganger, rart ikke flere jordmødre gjør det.

Men blir man usikker så ring føden en gang for mye enn en gang for lite, og ikke vent til dagen etter. Jeg vet dessverre hvordan det er å komme inn på kontroll fordi jeg er bekymret for lite liv der utfallet ikke var bra. For de aller aaalller fleste så er det ikke noe galt, men å slippe den bekymringen er viktig! :)
 
Veldig bra side! Min jordmor har snakka om den flere ganger, rart ikke flere jordmødre gjør det.

Men blir man usikker så ring føden en gang for mye enn en gang for lite, og ikke vent til dagen etter. Jeg vet dessverre hvordan det er å komme inn på kontroll fordi jeg er bekymret for lite liv der utfallet ikke var bra. For de aller aaalller fleste så er det ikke noe galt, men å slippe den bekymringen er viktig! :)

Ja, den er helt super!
Lenge leve Landsforeningen Uventet Barnedød!

Helt sant, er man usikker, så ikke vent til dagen etter.
Trist å høre at du har egne erfaringer, et barn mindre er ett barn for mye.
Man skal alltid ta den gravides bekymringer på alvor.
 
Bumper denne litt, slik at den ikke forsvinner :)
 
Bump
 
Bump :)
 
Bumper denne siden den havnet på andre side! Viktig side for gravide å være klar over :)
 
Jeg kunne aldri ha brukt tipsene fra den siden.. :( Babyen min har alltid vært veldig rolig av seg. Veldig sjeldent han sparker faktisk.. kun bevegelser. :dummy: Hadde nok ringt føden hver dag hvis jeg skulle prøvd meg på å telle spark :sorry:
 
Jeg kunne aldri ha brukt tipsene fra den siden.. :( Babyen min har alltid vært veldig rolig av seg. Veldig sjeldent han sparker faktisk.. kun bevegelser. :dummy: Hadde nok ringt føden hver dag hvis jeg skulle prøvd meg på å telle spark :sorry:

Nå sier jo filmen at man skal bli kjent med bevegelsesmønsteret til sitt barn og gå ut ifra det :) Ikke at det finnes en fasit!
Det trenger ikke være spark, men bare rullende bevegelser å gå ut ifra.
For eksempel kan du begynne å stusse hvis barnet plutselig blir turbo og sparker som en tulling!

Det handler om å ta utgangspunkt i hva som er vanlig for sitt barn, og ta kontakt hvis noe ikke stemmer med hva som er vanlig for barnet man har blitt kjent med i magen! :) At det er den gravide selv som vet best hva som er normalt for sitt barn!

Det å være kjent med barnets bevegelser reduserer risikoen for komplikasjoner, og endring i bevegelsesmønster (både mer og mindre bevegelse) kan tyde til at babyen ikke har det bra, selv om det som regel går helt fint! :)
 
  • Liker
Reactions: Vbt
Bumper denne litt, slik at den ikke forsvinner :)
 
Håper det går greit om jeg bumper opp denne igjen :)
 
Bumper denne igjen i tilfelle noen lurer på om barnet i magen beveger seg som normalt idag :)
 
Back
Topp