Endelig vært på 12ukers tul

Tvillingene har blitt til med inseminasjon, så vi vet nøyaktig hvor langt på vei vi er. Er nok bare forskjell i kvalitet på apparatene. Men overrasker meg litt ja, forventet at riksen skulle være bra.
Ja, det syns jeg var rart. Men det kan hende det er vanskeligere når det er to der? Men det blir jo bare spekulasjoner. :)
 
Jeg har jo vært på noen ultralyder allerede pga tett oppfølging, men denne er ekstra spennende og skummel da det kan avdekkes avvik. Det gikk heldigvis kjempefint![emoji178] Det er sikkert noen som lurer på hva dem kan se så tidlig så legger ved bilde og forteller hva hun sjekka.

Hjerte ble sjekka og det ble inspisert for antall hjertekammer, her var alle fire kammer ferdig og i bruk[emoji178]
Hun sjekka lårben og nakkefold som så helt fin ut. Dette for å prøve å avdekke kromosonfeil. 80%av babyer med down syndrom har hevelser i nakken som viser på ultralyd i uke 12.
Hjernen var fint og symetrisk utviklet med normalt sommerfuglmønster.
Alle fingre og tær var på plass[emoji4]
Vi kunne også se at det var fostervann i magesekken som viser at det ikke er noe blokkering underveis når babyen svelger fostervann.

Helt fantastisk god følelse[emoji5]

Vis vedlegget 216745
Er dette ul bilde fra uke 12?❤️ Sniker litt fra september forum❤️
 
Tvillingene har blitt til med inseminasjon, så vi vet nøyaktig hvor langt på vei vi er. Er nok bare forskjell i kvalitet på apparatene. Men overrasker meg litt ja, forventet at riksen skulle være bra.
Sniker fra mai:) Gratulerer med tvillinger❤var på riksen I uke 12+3 for fosterdiagnostikk og duotest. Da sjekket de hjerte nøye å sa d var lettere å se når man var kortere på vei en oul..merkelig hvor forskjellige beskjeder man skal få synes jeg. Tror d kommer ann på hvem lege man får og helt sikkert hvordan babyene ligger. Var tilbake i uke 15 da fikk han ikke til å sjekke hjernen pga babyen lå vanskelig til..men sa at siden alt var bra sist ul så hadde ikke d noe å si.
 
Sniker fra mai:) Gratulerer med tvillinger[emoji173]var på riksen I uke 12+3 for fosterdiagnostikk og duotest. Da sjekket de hjerte nøye å sa d var lettere å se når man var kortere på vei en oul..merkelig hvor forskjellige beskjeder man skal få synes jeg. Tror d kommer ann på hvem lege man får og helt sikkert hvordan babyene ligger. Var tilbake i uke 15 da fikk han ikke til å sjekke hjernen pga babyen lå vanskelig til..men sa at siden alt var bra sist ul så hadde ikke d noe å si.
Hmmm, ja så rart! Da synes jeg det er enda mer underlig. Men heldigvis får vi OUL i uke 18+2 el no, så nå er det bare litt over 4 uker til. Gleder meg til å få sjekket alt nøye igjen!!
PS: koselig med sniking fra mai [emoji3] og tusen takk! [emoji173]
 
Hmmm, ja så rart! Da synes jeg det er enda mer underlig. Men heldigvis får vi OUL i uke 18+2 el no, så nå er det bare litt over 4 uker til. Gleder meg til å få sjekket alt nøye igjen!!
PS: koselig med sniking fra mai [emoji3] og tusen takk! [emoji173]
Alt er nok bra,viss de hadde trodd noe annet så hadde dere fått time uken etterpå. Jeg går nå på Ahus 1 gang i md for ul og d er til samme lege som på riksen,vet ikke om dere var hos han vasilis ett el annet. Han er kjempeflink å tar seg god tid,forklarer kjempebra og man går ut derfra med et smil i stedet for 100 spørsmål. Håper dere får han:) Ønsker dere lykke til og kos dere videre i svangerskapet❤ gled dere til å kjenne liv og spark,d er fantastisk ❤
 
Alt er nok bra,viss de hadde trodd noe annet så hadde dere fått time uken etterpå. Jeg går nå på Ahus 1 gang i md for ul og d er til samme lege som på riksen,vet ikke om dere var hos han vasilis ett el annet. Han er kjempeflink å tar seg god tid,forklarer kjempebra og man går ut derfra med et smil i stedet for 100 spørsmål. Håper dere får han:) Ønsker dere lykke til og kos dere videre i svangerskapet[emoji173] gled dere til å kjenne liv og spark,d er fantastisk [emoji173]
Vi hadde en dame, hun virket veldig dyktig hun og. Sjekket at urinblæra fungerte, magesekken, nakkefold og hjerne, og sjekket riktig plassering av navelstreng. Bare ikke hjertet, det var for lite. Men satser på at alt går bra allikevel, de var begge i øvre sjiktet av normalen for hjerteslag per minutt.
Vi gleder oss utrolig til å kjenne bevegelse [emoji7][emoji7]
 
Vi hadde en dame, hun virket veldig dyktig hun og. Sjekket at urinblæra fungerte, magesekken, nakkefold og hjerne, og sjekket riktig plassering av navelstreng. Bare ikke hjertet, det var for lite. Men satser på at alt går bra allikevel, de var begge i øvre sjiktet av normalen for hjerteslag per minutt.
Vi gleder oss utrolig til å kjenne bevegelse [emoji7][emoji7]
Kommer til å gå så bra❤❤ tenk å få 2 på engang:D Hadde et håp om d jeg også da vi fikk satt inn 2 egg men er kjempeglad den ene festet seg å snart er jeg 24 uker❤ etter 6 år med 5 graviditeter, 1 MA,4 SA og en senabort så kan jeg ikke tro vi endelig skal få lov til å bli foreldre til lille jenta vår❤ Ta vare på hverandre,nyt graviditeten ,tiden går fort plutselig har dere 2 små i armene deres❤
 
Kommer til å gå så bra[emoji173][emoji173] tenk å få 2 på engang:D Hadde et håp om d jeg også da vi fikk satt inn 2 egg men er kjempeglad den ene festet seg å snart er jeg 24 uker[emoji173] etter 6 år med 5 graviditeter, 1 MA,4 SA og en senabort så kan jeg ikke tro vi endelig skal få lov til å bli foreldre til lille jenta vår[emoji173] Ta vare på hverandre,nyt graviditeten ,tiden går fort plutselig har dere 2 små i armene deres[emoji173]
Gurimalla for en reise du har vært igjennom stakkar, for et mot og for en styrke du må ha - imponerende!! [emoji173] og gratulerer så mye med å ha straks kommet til uke 24 [emoji3] Vi teller også ned ukene til de blir levedyktige, er nok litt merket av en senabort og en SA selv.
God klem til deg! [emoji173]
 
Vi hadde en dame, hun virket veldig dyktig hun og. Sjekket at urinblæra fungerte, magesekken, nakkefold og hjerne, og sjekket riktig plassering av navelstreng. Bare ikke hjertet, det var for lite. Men satser på at alt går bra allikevel, de var begge i øvre sjiktet av normalen for hjerteslag per minutt.
Vi gleder oss utrolig til å kjenne bevegelse [emoji7][emoji7]
Jeg ble målt til 13+3 i dag og gjennomgikk den samme undersøkelsen som deg, alle de samme tingene ble sjekket. Men baby lå litt knotete til, så vi får enda en ekstra sjekk i uke 20 - etter ordinær ul, selv om hun fikk sjekka alle de viktigste tingene. :) Hjertet ble sjekket, fire kammer kunne hun se og hun satte også på filter for å se hvordan blodet strømmet. Arterier etc kunne hun se at var riktig plassert. Så det kan godt være at dine lå sånn til at det ble vanskelig å sjekke hjertet, samt at dine babyer kan være mindre siden det er to rett og slett.
 
Jeg ble målt til 13+3 i dag og gjennomgikk den samme undersøkelsen som deg, alle de samme tingene ble sjekket. Men baby lå litt knotete til, så vi får enda en ekstra sjekk i uke 20 - etter ordinær ul, selv om hun fikk sjekka alle de viktigste tingene. :) Hjertet ble sjekket, fire kammer kunne hun se og hun satte også på filter for å se hvordan blodet strømmet. Arterier etc kunne hun se at var riktig plassert. Så det kan godt være at dine lå sånn til at det ble vanskelig å sjekke hjertet, samt at dine babyer kan være mindre siden det er to rett og slett.
Det kan hende, også var det bare i uke 12+2, og de vokser jo veldig disse ukene. Men så bra dere fikk så grundig sjekk - er deilig å ha sånn sjekk tidlig [emoji5]
 
Gurimalla for en reise du har vært igjennom stakkar, for et mot og for en styrke du må ha - imponerende!! [emoji173] og gratulerer så mye med å ha straks kommet til uke 24 [emoji3] Vi teller også ned ukene til de blir levedyktige, er nok litt merket av en senabort og en SA selv.
God klem til deg! [emoji173]
Er utrolig hvor mye uante krefter man henter når man møter motgang gang på gang❤ Når ønsket om barn er så stort,så gråter man litt,skriker ut fustrasjon,sinne og bretter opp ermene og går nok engang inn i kampen for å få d største ønsket oppfylt ❤ Om ikke lenge har vi begge fått oppfylt d:) Tror nok d meste er glemt når vi får de søte små i armene våre❤
Klem!❤
 
Er utrolig hvor mye uante krefter man henter når man møter motgang gang på gang[emoji173] Når ønsket om barn er så stort,så gråter man litt,skriker ut fustrasjon,sinne og bretter opp ermene og går nok engang inn i kampen for å få d største ønsket oppfylt [emoji173] Om ikke lenge har vi begge fått oppfylt d:) Tror nok d meste er glemt når vi får de søte små i armene våre[emoji173]
Klem![emoji173]
Helt enig! [emoji173][emoji7]
 
Kommer til å gå så bra[emoji173][emoji173] tenk å få 2 på engang:D Hadde et håp om d jeg også da vi fikk satt inn 2 egg men er kjempeglad den ene festet seg å snart er jeg 24 uker[emoji173] etter 6 år med 5 graviditeter, 1 MA,4 SA og en senabort så kan jeg ikke tro vi endelig skal få lov til å bli foreldre til lille jenta vår[emoji173] Ta vare på hverandre,nyt graviditeten ,tiden går fort plutselig har dere 2 små i armene deres[emoji173]
Åh.. kjenner tårene kommer nå... Stor klem til deg[emoji178][emoji178] Jeg vet hvor forferdelig det er å miste flere ganger og ikke minst den konstante redselen når man er blitt gravid igjen. Fantastisk at det går bra for deg denne gangen[emoji178][emoji8] Heldigvis så blekner smerten når du får den lille i armene[emoji7]
 
Jeg ble målt til 13+3 i dag og gjennomgikk den samme undersøkelsen som deg, alle de samme tingene ble sjekket. Men baby lå litt knotete til, så vi får enda en ekstra sjekk i uke 20 - etter ordinær ul, selv om hun fikk sjekka alle de viktigste tingene. :) Hjertet ble sjekket, fire kammer kunne hun se og hun satte også på filter for å se hvordan blodet strømmet. Arterier etc kunne hun se at var riktig plassert. Så det kan godt være at dine lå sånn til at det ble vanskelig å sjekke hjertet, samt at dine babyer kan være mindre siden det er to rett og slett.
Jeg har tullet med appen så har ikke fått sett at det gikk så bra med deg på tul. Glede glede lille lykke[emoji178][emoji178][emoji178][emoji8][emoji8][emoji8]
 
Jeg har tullet med appen så har ikke fått sett at det gikk så bra med deg på tul. Glede glede lille lykke[emoji178][emoji178][emoji178][emoji8][emoji8][emoji8]
Jaaa [emoji1] Og så så jeg på ul- bildet etterpå og der er fosteret målt til 13+6 (!!). Nesten en hel uke foran det jeg selv mener ;) Jaja. Gjør jo ikke noe om de mener jeg har termin før, da får jeg jo litt mer permisjon før fødsel kanskje. Er i grunn veldig sikker på når jeg hadde el).
 
Last edited:
Jaaa [emoji1] Og så så jeg på ul- bildet etterpå og der er fosteret målt til 13+6 (!!). Nesten en hel uke foran det jeg selv mener ;) Jaja. Gjør jo ikke noe om de mener jeg har termin før, da får jeg jo litt mer permisjon før fødsel kanskje. Er i grunn veldig sikker på når jeg hadde eggløsning nemlig.
 
Last edited:
Åh så herlig å hoppe over ei uke[emoji4] Dagene og ukene går så sent at ei uke spart for bekymringer er jo fantastisk[emoji178]
Jo, det er sant :) Men siden jeg selv "vet" at det ikke stemmer, så har jeg ikke forandret app- innstillingene. Følger den reelle terminen selv om lilletrille tilsynelatende er større. Og så kan det jo hende den blir justert tilbake igjen på oul :)
 
Back
Topp