Endelig i mål! ❤

Åja. Jeg husker den følelsen. Og da jeg nevnte det på jobb var det ei som hadde ei svigerinne med samme tanker.

Man vil massere og gni der det er vondt. Det er nesten det verste med symfyseløsning
 
Kult med fot! Det er helt sinnsykt at det er et helt levende, lite barn på innsiden av oss[emoji15]

Her er el-terminen 12.april, samme som jeg fikk på tul, mens på oul fikk jeg den 15. april, samme dato som menstermin. Blir spennende å se hvem av oss som får først da hvis vi tar utgangspunkt i el-termin[emoji6] [emoji122]

Det begynner så smått å gå opp for meg at det faktisk kommer en baby snart. Herregud, jeg skal ha en ny baby[emoji16] [emoji15] [emoji16] [emoji15]
 
Synes så synd i deg, tenk at du skal plages sånn med det bekkenet! Huff :( Bra du nå kan styre dagene selv og lade opp til fødsel og tiden etterpå. Heldigvis nærmer det seg veldig for deg, får vel bare puste dypt og holde ut noen få uker til :D

Vi har jo i utgangspunktet veldig lik termin, jeg har mens-termin 12.apri. Du ble flyttet frem og jeg tilbake. Blir spennende å se når babyen din dukker opp, om hva det stemmer mest med.

Fiiine magen:love7
 
Ååå, herlig lesning [emoji23] ler litt, og ser det for meg; der du står i butikken og vurderer massasje....Eller dytter nesa inn i vaskemidlene [emoji23] uff, det begynner å ta på, det er tungt og man begynner virkelig å kjenne at målstreken er nær!!
Jeg har 33 dager igjen til termin, men på onsdag får jeg vite dato for igangsetting, som trolig blir to uker før.....Det vil si at jeg skal bli mamma igjen innen tre uker!!
Håper lillegull i magen din snart vil ut å hilse på, så du får snuse og kose og fryde deg i mammarollen- og slippe unna vondter som begrenser dagene dine!!
Gode klemmer [emoji175]

Haha, ja, jeg føler meg litt som en sånn crazy pregnant woman med alskens plager og lyster [emoji23] Vi har felles vaskekjeller med naboen, og jeg er alltid livredd for at de skal komme mens jeg står der og sniffer. Hvordan skal jeg forklare det liksom? [emoji23]

Så utrolig spennende det blir for deg å få en dato å forholde seg til :D Det hadde vært gull å hatt noe konkret å forholde seg til, men jeg må nok bare pent vente og se gitt [emoji14] Gleder meg til å ha det unnagjort i alle fall! Takk for gode klemmer, og klem tilbake til deg [emoji173]
 
Åja. Jeg husker den følelsen. Og da jeg nevnte det på jobb var det ei som hadde ei svigerinne med samme tanker.

Man vil massere og gni der det er vondt. Det er nesten det verste med symfyseløsning

Haha, genialt å høre at jeg ikke er alene om å ta tenkt de tankene [emoji23] Det er faktisk veldig irriterende! [emoji14] Får prøve å finne en diskré måte å få det til på [emoji87]
 
Kult med fot! Det er helt sinnsykt at det er et helt levende, lite barn på innsiden av oss[emoji15]

Her er el-terminen 12.april, samme som jeg fikk på tul, mens på oul fikk jeg den 15. april, samme dato som menstermin. Blir spennende å se hvem av oss som får først da hvis vi tar utgangspunkt i el-termin[emoji6] [emoji122]

Det begynner så smått å gå opp for meg at det faktisk kommer en baby snart. Herregud, jeg skal ha en ny baby[emoji16] [emoji15] [emoji16] [emoji15]

Ja, det var så artig da jeg plutselig så det var en som ville være med på bildet [emoji16] Det er intet mindre enn mindblowing det kroppen vår driver på med om dagen, helt enig! [emoji33]

Ja, kan hende det blir close race med fødsel for oss da [emoji16] Det blir så gøy å følge med her inne fremover nå. Kommer sikkert til å poppe ut babyer i hytt og pine veldig snart [emoji7] Og ja, nååå må du nesten snart innse at det kommer baby [emoji23]
 
Synes så synd i deg, tenk at du skal plages sånn med det bekkenet! Huff :( Bra du nå kan styre dagene selv og lade opp til fødsel og tiden etterpå. Heldigvis nærmer det seg veldig for deg, får vel bare puste dypt og holde ut noen få uker til :D

Vi har jo i utgangspunktet veldig lik termin, jeg har mens-termin 12.apri. Du ble flyttet frem og jeg tilbake. Blir spennende å se når babyen din dukker opp, om hva det stemmer mest med.

Fiiine magen:love7

Tusen takk for omtanken [emoji173] Hjelper litt det altså :) Det er fryktelig slitsomt med de daglige smertene og ingenting som egentlig hjelper, så jeg er såå glad for at termin er rett rundt hjørnet! Og det hjelper veldig å være helt sykmeldt. Jeg var en liten tur innom jobb for å rense tenner og ta litt pelsstell på den ene av kattene mine i sist uke, og jeg var HELT utkjørt etter bare den ene liksom. Så å jobbe er helt klart ikke noe for meg nå! (Ikke det at jeg var i tvil egentlig [emoji12])

Da får vi se hvem av oss som føder først :D Det er jo litt luksus for meg da som ble flyttet fram så mye. Dagen de setter meg i gang ved overtid, er jo 15. april i steden for en uke senere (hvis de skulle gått etter EL-terminen). Så jeg slipper jo sånn sett å gå unødvendig mye over. Men samtidig er jeg blitt så vant til at det er 4. april som er terminen at jeg garantert kommer til å være superutålmodig innen 15. hvis jeg skulle gå over [emoji14] Iiiih, baby baby baby mamma mamma mamma snart snart snart [emoji16]
 
Lykke til med fødsel om ikke lenge, følelsen etterpå misunner jeg deg nesten! Jeg følte meg som superwoman og var så stolt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg :D vagget rundt i kantinen på sykehuset med de kranglete hoftene mine og den fineste babyen jeg noensinne hadde sett og holdt på og sprekke <3 Jeg var også redd for å miste kontrollen og sa fra til jordmor før det tok seg opp. Hun hanket meg inn igjen da jeg trengte det, heiet meg i mål og var streng da det var nødvendig. Helt fantastisk!
 
Lykke til med fødsel om ikke lenge, følelsen etterpå misunner jeg deg nesten! Jeg følte meg som superwoman og var så stolt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg :D vagget rundt i kantinen på sykehuset med de kranglete hoftene mine og den fineste babyen jeg noensinne hadde sett og holdt på og sprekke <3 Jeg var også redd for å miste kontrollen og sa fra til jordmor før det tok seg opp. Hun hanket meg inn igjen da jeg trengte det, heiet meg i mål og var streng da det var nødvendig. Helt fantastisk!

Tusen takk for det :D Åh, så herlig å høre. Jeg gleder meg helt enormt til å være ferdig med "drittjobben" ([emoji23]). Kan tenke meg at man føler at man kan klare hva som helst etter å ha født et barn! Takk for at du deler din erfaring :) Jeg er veldig glad for at tankene om fødsel har begynt å bli mer glede enn frykt nå [emoji173]
 
36+5

I dag var det klart for siste Pregmet-kontroll. Jeg synes faktisk det var ganske trist. Har hatt veldig godt utbytte av disse kontrollene, og jordmoren der har bare vært helt fantastisk! Så rolig, forståelsesfull, lyttende og hjelpsom [emoji173] Så jeg kommer til å savne det altså. Det er rart å tenke på første gangen jeg var der, i uke 9, hvor jeg var alt annet enn trygg på om jeg faktisk kom til å fullføre studien. Hodet var fortsatt mer innstilt på at det kom til å gå galt enn at det skulle gå bra. Og nå sitter jeg her og er fortsatt med. Fantastisk [emoji173]

Kontrollen gikk ellers fint. Fastende blodsukker er fortsatt tipp topp (var det 4,9 hun sa mon tro?). Magen er under normalområdet på SF-grafen, men følger sin egen kurve perfekt. Jeg har følt han har ligget litt skrått fortsatt, men jordmor kjente i dag at han hadde hodet godt nedi bekkenet faktisk. Så det var bra :D Lurer på om det kan være derfor jeg kjenner det i symfysen nå? Jeg har bestilt meg time hos fysioterapeuten på mandag i alle fall, så får vi håpe han kan løse litt opp og komme med noen råd :)

Tenker det er på tide med en ny oppsummering, jeg [emoji56]

- Termin: 4. april

- På vei: 36+5

- Måned: 9.

- Igjen til termin: 26 dager [emoji33]

- Trimester: 3. trimester

- Neste kontroll: Fysioterapeut på mandag, jordmorkontroll 20. mars

- Ultralyd: Ingen flere planlagt nå

- Kjønn: Gutt :)

- Utålmodig: Både ja og nei, men det er vel stort sett ja nå [emoji14] Veldig klar for å få en kropp som fungerer igjen og å få møte sønnen vår [emoji173]

- Nye innkjøp: Mye småtterier: ammeklær, luer, strømpebukser, madrass til vugga, oppbevaringsbokser til stellebordet ++.

- Utstyr så langt: Nå står det bare myggnett (for å holde kattene unna seng, vugge osv) og proviant til fødebaggen igjen på lista. Ellers er vi visst omsider ferdige med shoppingen [emoji33]

- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Forum og Facebook [emoji14] Fysioterapi.

- Mage: Under normalområdet på SF-grafen, så fortsatt ikke superstor. Men den vokser som den skal på sin kurve :) Helt fint å ikke bli tyngre enn nødvendig når bekkenet krangler sånn egentlig.

- Vektendring: +12,5 kg

- Melk i brystene: Nei

- Aktivitet i magen: Fortsatt mye gjennom hele dagen, men det er heldigvis svært sjelden jeg våkner av det på natta. Har begynt å sparke mer i ribbeina nå, og det er rimelig ubehagelig ass [emoji85]

- Tungt: Ja, nå er det overraskende tungt. Vanvittig lei av å ha så mye vondt og ikke kunne gjøre en dritt før jeg er ødelagt :(

- Kynnere: Veldig sjelden. Kommer hvis jeg har gått en del.

- Hodet festet: Jordmor sa i dag at det lå godt nedi bekkenet, men at hun kunne rugge litt på det. Så det betyr vel at det ikke er heeelt festa?

- Barnerom: Han skal sove inne hos oss den første tiden, så vi stresser ikke med det enda. Kommode med klær er straks ordnet da, og bedside crib'en står klar til bruk :)

- Matkick: Nei, fortsatt bare sinnsykt luktekick her [emoji14]

- Plager: En del svie i spiserøret når jeg spiser/har spist, men ikke direkte halsbrann som jeg har hatt før. Bekkenløsning som gir smerter i setet, halebein og symfysen. Veldig vanskelig å finne gode stillinger i sofa og seng. Sliter av og til med søvnløshet.

- Humør: Litt sliten og lei, men stort sett klarer jeg å holde humøret oppe :)

- Sykehusbagen: Nesten klar!

- Høygravid: Jepp!

- Tanker om fødselen: Veldig klar og motivert for fødsel nå. Litt redd jeg får panikk, men tenker det skal gå bra. Ønsker å bruke badekar som smertelindring hvis det er ledig, og ellers kommer jeg nok til å takke ja til alle smertestillende medikamenter ;)

- Medisiner: Pregmetmedisinene.

- Tilskudd: Folat, multivitaminer, omega-3, magnesium og D-vitaminer. Burde egentlig fått meg dosett [emoji14]
 
Oi oi oi, nå nærmer det seg!

Jeg er sååå lykkelig, har sett den villeste lille reka på ultralyd i dag! Ble til og med satt fram en uke, så plutselig var det bare ti dager igjen av første trimester!
 
Oi oi oi, nå nærmer det seg!

Jeg er sååå lykkelig, har sett den villeste lille reka på ultralyd i dag! Ble til og med satt fram en uke, så plutselig var det bare ti dager igjen av første trimester!
Åå, jaa, så utrolig gøy, Timian!! :D Herlig å høre at alt er bra i magen [emoji173] Dette skal gå hele veien til mål!
 
Tenk at det bare er 26 dager igjen! Det er helt vilt. Har jo fulgt deg helt siden starten nå :D
Blir nesten litt trist, men håper vi kan følge hverandre videre i årene som kommer også.

Min kan også rikkes på hodet enda, så hun skrev "hodet knapt festet", men det var iallefall ikkeno sjanse for at babyen snur seg, det er jeg mest glad for. Vi skal ha kontroll samme dag neste gang ser jeg :D
 
Tenk at det bare er 26 dager igjen! Det er helt vilt. Har jo fulgt deg helt siden starten nå :D
Blir nesten litt trist, men håper vi kan følge hverandre videre i årene som kommer også.

Min kan også rikkes på hodet enda, så hun skrev "hodet knapt festet", men det var iallefall ikkeno sjanse for at babyen snur seg, det er jeg mest glad for. Vi skal ha kontroll samme dag neste gang ser jeg :D

Ja, jeg kan ikke fatte at det har gått så fort! Nå har vi fulgt hverandre siden i fjor sommer, det er jo helt vilt! Jeg synes tiden bare har flydd avsted. Kommer garantert til å følge deg videre de neste årene også - du er jo stuck med meg på Facebook nå [emoji16] Jeg har en ambisjon om å bruke denne dagboken også etter fødsel :)

Ah, så det er det KF betyr - knapt festet. Da er det sånn her også. Og så godt å høre at det betyr at de ikke kan snu seg igjen [emoji16] Så gøy at vi har kontroll på samme dag. Jeg synes det er så koselig med kontrollene, jeg. Kommer til å føles helt rart etterpå - skal jeg ikke se en jordmor eller lege annenhver uke lenger?? [emoji23]
 
Tusen takk for det :D Åh, så herlig å høre. Jeg gleder meg helt enormt til å være ferdig med "drittjobben" ([emoji23]). Kan tenke meg at man føler at man kan klare hva som helst etter å ha født et barn! Takk for at du deler din erfaring :) Jeg er veldig glad for at tankene om fødsel har begynt å bli mer glede enn frykt nå [emoji173]

Det er ikke noen vits i å grue seg, men lurt å tenke seg klar for det! Jeg har født to ganger og de var så forskjellige som to fødsler kan få blitt. Man må bare ta en ri av gangen og stole på at en har god hjelp rundt seg, for det har man jo :) Og mer forelska i mannen min har jeg aldri vært enn da han satt med barna våre på fanget for første gang <3 Snart er du mamma :D
 
Det er ikke noen vits i å grue seg, men lurt å tenke seg klar for det! Jeg har født to ganger og de var så forskjellige som to fødsler kan få blitt. Man må bare ta en ri av gangen og stole på at en har god hjelp rundt seg, for det har man jo :) Og mer forelska i mannen min har jeg aldri vært enn da han satt med barna våre på fanget for første gang <3 Snart er du mamma :D

Så herlig å høre! Jeg gleder meg så utroooolig, spesielt til å se min kjære mann endelig bli pappa [emoji173] Han er tretten år eldre enn meg, så han er nok veldig klar og moden for dette nå. :)
 
Ja, jeg kan ikke fatte at det har gått så fort! Nå har vi fulgt hverandre siden i fjor sommer, det er jo helt vilt! Jeg synes tiden bare har flydd avsted. Kommer garantert til å følge deg videre de neste årene også - du er jo stuck med meg på Facebook nå [emoji16] Jeg har en ambisjon om å bruke denne dagboken også etter fødsel :)

Ah, så det er det KF betyr - knapt festet. Da er det sånn her også. Og så godt å høre at det betyr at de ikke kan snu seg igjen [emoji16] Så gøy at vi har kontroll på samme dag. Jeg synes det er så koselig med kontrollene, jeg. Kommer til å føles helt rart etterpå - skal jeg ikke se en jordmor eller lege annenhver uke lenger?? [emoji23]

Jepp! Er vel like rundt hjørnet at de sitter helt fast nå :) Jeg elsker også å gå på kontroll! Jordmoren min er verdens søteste og jeg føler meg så fiiin med magen. Kommer til å savne den når bare løshuden er igjen. haha!

Er blitt så glad i den lille gjengen vi er på gruppa, spesielt på tørikkeskrivehvortilfellejegblirkastautavBV), så det har gjort hele graviditeten min hundre ganger bedre! :Heartred Skal bli så spennende å følge dere alle sammen fremover i årene som kommer!
 
Gratulerer! Da var du innenfor termin. Jeg får tårer i øynene av å tenke på det. [emoji173]️ De fleste babyene har likevel veldig godt av å få bli i magen noen uker til, men nå kan du jo egentlig bli mamma når som helst. [emoji173]️

IMG_4126.JPG

IMG_4127.JPG

IMG_4128.JPG

IMG_4129.JPG
 
Og stengt tatt skal du vel på kontroll hyppig nå. Vanlig opplegg for friske gravide er jo uke 36, 38, 40, 41 så joda. Annenhver uke likevel ;-)
 
Jepp! Er vel like rundt hjørnet at de sitter helt fast nå :) Jeg elsker også å gå på kontroll! Jordmoren min er verdens søteste og jeg føler meg så fiiin med magen. Kommer til å savne den når bare løshuden er igjen. haha!

Er blitt så glad i den lille gjengen vi er på gruppa, spesielt på tørikkeskrivehvortilfellejegblirkastautavBV), så det har gjort hele graviditeten min hundre ganger bedre! [emoji813]red Skal bli så spennende å følge dere alle sammen fremover i årene som kommer!

Helt enig! [emoji173] Det er jo mange som får venner for livet i termingrupper, så vi får håpe det samme gjelder for oss :D Og knis til "tørikkeskrivehvor.." [emoji23] Strenge regler her inne, ja [emoji85]
 
Back
Topp