En dag full av energi, neste dag SUPERSLAPP. Noen som opplever det samme?

hvitveis11

Andre møte med forumet
Hei alle blivende mødre!

Jeg er inn i graviduke 24. Har hatt en normalt vektoppgang og har egentlig følt meg veldig fin og frisk i det siste. Men det er noe som plager meg litt, og det er at jeg føler når jeg virkelig bruker energien min en dag - som i går - da gikk jeg en times fjelltur, gjorde husarbeid, henta sønnen min tidlig fra barnehagen og dro på en liten tur, laga middag, leka, bada.. ja.. hele dagen var i bevegelse, akkurat slik jeg liker det. Men jeg merka mot slutten av dagen at jeg faktisk var helt skutt. I dag hadde jeg nok en fridag, og tenkte å utnytte den godt. Det endte med at jeg nesten bare har ligget på sofaen og SOVET :oops:

Føler meg helt kraftløs. Slapp i hodet, slapp i kropp. Dette mønsteret ser jeg etter andre dager hvor jeg også er veldig aktiv. Jeg er i utgangspunktet en aktiv person, men dette svangerskapet gjør meg til tider ganske utslitt.. av ingenting (føler jeg da). Noen som kjenner seg igjen ??

Kan si at jeg også har hatt litt problemer med en veldig oppblåst mage og mye luft. Vet ikke om det kan ha så mye innvirkning da men..xsmile8
 
husker at jeg hadde det slik når jeg gikk gravid. gjorde jeg mye to dager på rad så var jeg helt slapp. Mange rundt meg mente jeg var så frisk og rask, men de så jo ikke hvordan jeg døste utslitt på sofaen når jeg var hjemme. Sannheten er vel at jeg tok meg veldig sammen når jeg var ute blandt folk og derfor ble så sliten når jeg kom hjem. Eller at jeg presset meg til å gjøre ting som jeg hadde veldig lyst til.

Når jeg var i uke 24 var jeg og samboeren på sydenferie, og gikk en sånn vandretur på 12 km (kun bortovergåing), følte meg i storform den dagen og hele kvelden. Dagen etterpå var det bare ligge i skyggen oå bassengkanten for min del. Da var jeg så sliten at jeg holdt på å grine.

Jeg må si jeg er imponert over alt du fikk tid til på en og samme dag, ihvertfall når du skriver at du har et barn fra før.
 
Jeg har det også sånn! Har gått hjemme sykemeldt pga. Ryggproblemer i en stund nå, men har møtte være mye i bevegelse hver dag for å holde ryggen i sjakk! Har vært å trent på treningssenter 3 dager i uka, for å trene ryggen på andre måter enn hva jeg har klart hjemme.. Også gått en times tur hver dag, pluss husarbeid.. Å de dagene jeg har hatt virkelig med energi, å gleder meg til dagen etterpå så har jeg ligget flat på sofaen og sovet! Jeg har lavt stoffskifte i tillegg, men det er så godt regulert nå, så legen mente bare på at kroppen trenger hviledag etter en dag med mye aktivitet.. Så det var bare å utnytte de dagene man ligger på sofaen sa legen min å lo litt :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Takk for svar dere :)

Hjelper å se at andre kjenner seg igjen.. hehe, Mallaita, kan hende jeg setter høye krav til meg selv noen ganger. Men jeg trives når jeg kan styre slik! Innser mer nå at jeg ikke kan klikke helt med sånt nå når jeg går gravid. Kroppen sier ganske tydelig i fra når jeg presser meg litt for hardt..

Bkno4688662: Ryggproblemer er ikke til å spøke med! Har du lavt stoffskifte så synes jeg jo at det forklarer mye av lite energi. Hadde lavt stoffskifte i starten av svangerskapet og da var jeg helt sykt energiløs. Lå bare på sofen om ettermiddagene og frøys! Håper du har det litt bedre enn det :)

Nå har jeg hatt omgangssyka og er helt energiløs på grunn av det.. hurra, hurra.
 
litt godt å se at det er flere som blir helt utmatta noen dager.... jeg har vært i form så å si hele svangerskapet mitt, er 29 uker på vei i morgen og bortsett fra plagsom hodepine i uke18-24 så har jeg hatt masse energi. men NÅ har det skjedd ett eller annet, er helt zombi i kroppen nesten hver dag, og virker som om kroppen ikke våkner før lunsj tider på jobb, da får jeg litt energi igjen men er helt død igjen etter to timer etter lunsj.
ganske kjipt å føle som om man har vært på fylla tre dager på rad uten å egentlig ha gjort noe veldig anstrengende... hvertfall når man ikke har noen andre plager enn å være sliten i kroppen. Merker det er vanskelig for noen venninner rundt meg å forstå hvordan man kan blir SÅ utmatta uten å være syk, eller vært i masse aktivitet som kan ha forårsaket det.
men sånn er det kanskje når lille førkna stjeler masse energi fra kroppen min...
mammaen min hadde de også sånn i sine to svangerskap, hun kunne sovnet stående nesten. :p hehe...

men jeg tenker man får sove om man trenger det og slappe av når man kan :)
 
Takk for svar dere :)

Hjelper å se at andre kjenner seg igjen.. hehe, Mallaita, kan hende jeg setter høye krav til meg selv noen ganger. Men jeg trives når jeg kan styre slik! Innser mer nå at jeg ikke kan klikke helt med sånt nå når jeg går gravid. Kroppen sier ganske tydelig i fra når jeg presser meg litt for hardt..

Bkno4688662: Ryggproblemer er ikke til å spøke med! Har du lavt stoffskifte så synes jeg jo at det forklarer mye av lite energi. Hadde lavt stoffskifte i starten av svangerskapet og da var jeg helt sykt energiløs. Lå bare på sofen om ettermiddagene og frøys! Håper du har det litt bedre enn det :)

Nå har jeg hatt omgangssyka og er helt energiløs på grunn av det.. hurra, hurra.

Ryggproblemmet er heldigvis vekk nå, prøver meg tilbake i jobb i full stilling.. Siden jeg ikke har 100% så jobber jeg ikke hver dag :) men merker at forandringer i stoffskifte tar på... Ofte jeg er trøtt etter å ha bare gjort hverdagslige ting... Mens andre ganger så kan jeg gjøre masse ute å bli sliten ;)
Håpe energien har kommet tilbake til deg nå da :D




Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Kanskje den aktive dagen du hadde tok mer på enn du hadde trudd og at resultatet ble at kroppen trengte å slappe av litt ekstra i dag? Mitt svangerskap var rett og slett helt dødt. Jeg lå og sov konstant og var sykmeldt stort sett hele tiden :(
 
Er 16+2 og har det som deg. Kjempe energi ein dag og sofadag neste..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hei alle blivende mødre!

Jeg er inn i graviduke 24. Har hatt en normalt vektoppgang og har egentlig følt meg veldig fin og frisk i det siste. Men det er noe som plager meg litt, og det er at jeg føler når jeg virkelig bruker energien min en dag - som i går - da gikk jeg en times fjelltur, gjorde husarbeid, henta sønnen min tidlig fra barnehagen og dro på en liten tur, laga middag, leka, bada.. ja.. hele dagen var i bevegelse, akkurat slik jeg liker det. Men jeg merka mot slutten av dagen at jeg faktisk var helt skutt. I dag hadde jeg nok en fridag, og tenkte å utnytte den godt. Det endte med at jeg nesten bare har ligget på sofaen og SOVET :oops:

Føler meg helt kraftløs. Slapp i hodet, slapp i kropp. Dette mønsteret ser jeg etter andre dager hvor jeg også er veldig aktiv. Jeg er i utgangspunktet en aktiv person, men dette svangerskapet gjør meg til tider ganske utslitt.. av ingenting (føler jeg da). Noen som kjenner seg igjen ??

Kan si at jeg også har hatt litt problemer med en veldig oppblåst mage og mye luft. Vet ikke om det kan ha så mye innvirkning da men..xsmile8
Dette høres helt normalt ut, men det kan også være at du mangler noen viktige vitaminer i kroppen? Har du sjekket jernlageret, kaliumet (ikke kalsium), blodprosent/HB og blodtrykket ditt hos legen i det siste? :) Det er de eneste jeg kommer på som kan ha innvirkning på kroppen som du beskriver ;)
 
Jeg og tåler ikke mye:( jeg kan være i full fart den ene dagen og helt ferdig dagen etterpå! Er 19 uker på vei! Føler det kommer til å være sånn til jeg føder :(



Sent from my iPhone using BV Forum
 
26+5 her. Har det veldig likt. Noen dager kan jeg være veldig aktiv, andre dager må jeg bare slappe av og sove:) Blir litt forundret de dagene jeg rett og slett bare er nødt for å ta meg en lang høneblund mitt på dagen, men har begynt å bare respektere kroppen:) Er jo mye som skjer inni der:)
 
24+2 og signere på den :) Men jeg opplever disse svingningene gjennom en og samme dag. Masse energi, og plutselig tappet for energi. Da er det bare å lytte til kroppen, og slappe av. Som de sier, det bygges jo faktisk et lite menneske inni oss, og det tar på kroppen mer enn en toppfjelltur ;)
 
Back
Topp