El-testing

En tråd i 'Vi som prøver / Før svangerskapet' startet av lm91, 7 Des 2017 kl 18:23.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. lm91 Andre møte med forumet

Hei! Tok min aller første el-test noensinne idag... 10 CD, skal jeg fortsette å teste nå fremover? Hvordan ser den jeg legger ved ut forresten? Har ustabil syklus etter ma i august...

Vedlagte filer:

2. ims ✨ Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Ser veldig bra ut! :) Med en slik test hadde jeg testet morgen, ettermiddag og kveld fremover :D

3. lm91 Andre møte med forumet

Å? Får jeg spørre hvorfor? Haha føler meg så teit... men jeg har 0 peiling på dette her!

4. ims ✨ Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Fordi den er ganske sterk (etter min mening) og det nærmer seg EL :) Hvis du bare tester én gang om dagen, kan det hende du går glipp av den positive testen hvis du har en kort LH-topp. EL skjer vanligvis 12-48 timer etter LH-toppen (positiv test).

5. lm91 Andre møte med forumet

Takk for svar! Tok den jeg lastet opp 16.00 idag. Bør jeg ta en til ikveld? Eller vente til imorgen tidlig? Jeg har hatt lange sykluser de to siste gangene etter ma, med henholdsvis 34 og 39 dagers syklus... 39 dagers nå sist, så da hadde jeg vel el rundt dag 25?

6. ims ✨ Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Ville tatt en ikveld, men nå er jeg litt smågal når det gjelder testing da :p Livredd for å gå glipp av noe :hilarious: Hmm, det var lange sykluser ja. Kanskje det retter seg litt opp denne runden da, med muligens EL snart. Temper du?

7. lm91 Andre møte med forumet

Hvis jeg har forstått riktig; dersom den svakeste streken jeg sendte på bildet er like sterk som strek til høyre (eller sterkere), så bør man hoppe til køys for da vil el (mest sannsynlig) være innen 48 timer?

8. lm91 Andre møte med forumet

Temper forresten ikke... mottok temp igår med 2 desimaler, men har glemt å måle idag...

9. ims ✨ Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Jepp! :D Men absolutt lurt å hoppe til køys før det også da ;)

Ok - det anbefales! Greit å få en bekreftelse på at man faktisk har hatt EL.

10. lm91 Andre møte med forumet

Ville du hoppet til køys idag? Med testen min? Skal ta en til senere ikveld før jeg legger meg!

11. Daydream ♥️ Elsker forumet Vi som prøver :)

Altså, hvorfor si nei takk til sex med sin kjære uansett?
    Hvis denne gangen ikke helt treffer EL, så har dere jo kosen uansett :D sex er jo digg! :D

• Enig Enig x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  12. ims ✨ Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Jo mer, jo bedre! Med mindre mannen har lav sædkvalitet da, da er det bedre å spare opp litt krutt. Men signerer Daydream sitt utsagn; sex er jo digg! :D Dessuten stimulerer det til økt blodgjennomstrømning i livmor, som selvfølgelig er gunstig for en eventuell befruktning.

• Enig Enig x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  13. lm91 Andre møte med forumet

Har ett spørsmål til jeg hehe! Jeg la merke til igår at testen ble enda sterkere etter at tiden gikk ut. Men det skal man ikke tenke på?

14. ims ✨ Forelsket i forumet Vi som prøver :)

Man skal forholde seg til tidsfristen ja :)

• Liker Liker x 1

Del denne siden