Eggleder skylling/spyling

Gunnrid

Betatt av forumet
Etter to år og to gynekologer og et evig mas fra min side om å få prøve å skylle den tette egglederen min har de endelig gått med på det! Så jeg skal inn på omsdag og så skal de prøve å spyle igjennom egglederene mine med et kateter. Er det noen her som har prøvd dette og lykkes med graviditet etterpå? Tør ikke håpe for mye...
 
Etter to år og to gynekologer og et evig mas fra min side om å få prøve å skylle den tette egglederen min har de endelig gått med på det! Så jeg skal inn på omsdag og så skal de prøve å spyle igjennom egglederene mine med et kateter. Er det noen her som har prøvd dette og lykkes med graviditet etterpå? Tør ikke håpe for mye...


Jeg ble henvist for laproskopi og skylling med noe middel(husker ikke hva) men de som utførte var skeptiske da de mente det var økt risiko med det midlet som stod i henvisningen for å ødelegge egglederne mine. Det ble valgt å skylle med fysiologisk saltvann i stedet. Men dette var kun for å sjekke om de var tette under operasjon. Ble ikke snarlig gravid som de trodde.

Jeg endte uansett opp med 9 ivf inkl 2 avbrutte forsøk. Endometriose på og i eggstokkene..

De er vel bekymret for å gjøre mere skade enn nytte? Har de sagt noe om årsaken til at de ikke vil skylle?
 
Eneste forklaringen jeg har fått er at "suksessraten ved ivf er høyere"...[emoji849] Og ikke har jeg endometriose eller pcos eller annet, bare en eggleder som er litt tett. Tok lap. for to år siden og de prøvde ikke å åpne den da en gang... så nå skal jeg inn på onsdag hvor de skal prøve å skylle igjennom med kateter...
 
Jeg gjorde det pga sammenvoksninger. Ble ikke gravid

Så synd det ikke funka for deg [emoji22] Det er noe av det verste jeg har vært med på... at de ikke tilbyr bedøvelse på et slikt inngrep er helt uforståelig for meg... jeg skreik av smerte!
 
Back
Topp