Eggdonor og stramt tungebånd

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
Hei, litt rart spørsmål kanskje, men jeg har tenkt litt på å bli eggdonor. Har selv vært så heldig å bli raskt gravid med tre flotte gutter, og tenker det ville vært fint å kunne hjelpe et annet par med å få oppfylt babydrømmen. Men, alle mine tre har blitt født med stramt tungebånd, som bla har gitt problemer med amming hos oss, og litt styr for å få klipt tungebåndet. Min samboer har veldig stramt tungebånd, så vet jo ikke hvor mye av dette som kommer fra mine gener. Hva ville dere som eventuelt kunne vært på mottakersiden av en eggdonasjon, tenkt om dette? Ville det vært dumt å bli donor når eventuelle donorbarn kunne fått dette problemet?
 
Jeg forstår tankene dine, men tenk om et par kan få sin etterlengtede skatt med dine egg. Tror du stramt tungebånd gjør at de sier «Nei, takk!».

Hør med en fertilitetsklinikk. De har sikkert flere retningslinjer man skal tenke gjennom. Og da kan du drøfte det ❤️ Og det er flere ting som avgjør stramt tungebånd. Ikke kun arv.

Og for en gave du ønsker å gi! Nydelig ❤️
 
Takk for svar :) Synes det er vanskelig å vite hva som er kriteriene, og hva mottakere tenker på, men sikkert lurt å diskutere det med en fertilitetsklinikk ja :happy:
 
Hei, litt rart spørsmål kanskje, men jeg har tenkt litt på å bli eggdonor. Har selv vært så heldig å bli raskt gravid med tre flotte gutter, og tenker det ville vært fint å kunne hjelpe et annet par med å få oppfylt babydrømmen. Men, alle mine tre har blitt født med stramt tungebånd, som bla har gitt problemer med amming hos oss, og litt styr for å få klipt tungebåndet. Min samboer har veldig stramt tungebånd, så vet jo ikke hvor mye av dette som kommer fra mine gener. Hva ville dere som eventuelt kunne vært på mottakersiden av en eggdonasjon, tenkt om dette? Ville det vært dumt å bli donor når eventuelle donorbarn kunne fått dette problemet?

For en gave du ønsker å gi! Tror de fleste, meg inkludert, ikke ville hatt problem med å si ja til donoregg fra noen som har fått barn med stramt tungebånd. Tviler på at dette er et av kriteriene til klinikkene!
 
Back
Topp