Eggdonasjon i Norge og ventelister/priser! Noen med erfaringer fra Hausken eller Medicus?

Morild79

Forelsket i forumet
Hei alle:Heartred:Heartred

Etter en sorgfull avslutning på et langt IVF-kapittel i det offentlige, vurderer vi nå eggdonasjon. Mine egg er rett og slett for dårlige:sorry::sorry:

Er det noen som vet hvor lange ventelister det er på de privat klinikkene som tilbyr dette i Norge, litt om priser og erfaringer?

:Heartbigred
 
Hei alle:Heartred:Heartred

Etter en sorgfull avslutning på et langt IVF-kapittel i det offentlige, vurderer vi nå eggdonasjon. Mine egg er rett og slett for dårlige:sorry::sorry:

Er det noen som vet hvor lange ventelister det er på de privat klinikkene som tilbyr dette i Norge, litt om priser og erfaringer?

:Heartbigred

Vi sjekket litt i forhold til søsken, og det virket som det er lengre ventetid hvis du ønsker egg fra en norsk, men hvis du kan si ja til egg fra andre land så går det rimelig raskt (sålangt politiattest og alt sånt er i boks). Vi sjekket med både Hausken og Medicus, begge virket veldig imøtekommende og svarte rask på forespørsler. Virket også som om de har fått inn flere norske donorer også. Lykke til med valgene!
 
Vi sjekket litt i forhold til søsken, og det virket som det er lengre ventetid hvis du ønsker egg fra en norsk, men hvis du kan si ja til egg fra andre land så går det rimelig raskt (sålangt politiattest og alt sånt er i boks). Vi sjekket med både Hausken og Medicus, begge virket veldig imøtekommende og svarte rask på forespørsler. Virket også som om de har fått inn flere norske donorer også. Lykke til med valgene!

Takk for svar:Heartred Forsto det slik at Medicus samarbeider med en finsk eggbank, så egg fra andre land er ingen problem.
 
Hei alle:Heartred:Heartred

Etter en sorgfull avslutning på et langt IVF-kapittel i det offentlige, vurderer vi nå eggdonasjon. Mine egg er rett og slett for dårlige:sorry::sorry:

Er det noen som vet hvor lange ventelister det er på de privat klinikkene som tilbyr dette i Norge, litt om priser og erfaringer?

:Heartbigred

Dytter litt på denne:anyone Er det noen flere med erfaring rundt eggdonasjon i Norge? F.eks. Livio-klinikken?
 
Vi har akkurat gjennomført et forsøk med eggdonasjon hos Medicus. Det var dessverre ikke vellykket. Vi måtte vente ca. 6 mnd på en matchende donor i Finland. Uttak for donor resulterte i ingen egg ut. Det gikk noen måneder til før vi fikk en ny donor. Denne gangen resulterte det i kun et embryo som var av god nok kvalitet til å fryses ned. Embryoet var på plass i Norge i mai 2021, da hadde det gått ca. 11 måneder siden vi endelig hadde fått kommet i gang med prosessen. Pga komplikasjoner med meg ble to forsøk avbrutt, og vi måtte vente 6 måneder ekstra på grunn av det. Væskefylte eggledere måtte fjernes via kirurgi i det offentlige og en voksende cyste satte en stopper for forsøk nr to. Tredje gang var forholdene endelig bra, men det resulterte jo fortsatt ikke i graviditet. Nå er vi litt i tenkeboksen angående klinikk. Vi vurderer å gjøre neste forsøk med Hausken. De har egen eggbank med norske donorer, mens Medicus pr nå kun opererer med finsk samarbeid (i allefall på vestlandet). Håpet er at det gjerne kan gå noe raskere da. Vi er egentlig veldig fornøyd med Medicus og tenker nok at begge klinikkene er suverene på feltet. Det er jo litt flaks/uflaks også i dette "gamet". Det eneste jeg skulle ønske ved Medicus var at de kunne tatt en sjekk på forholdene der inne før de setter i gang forsøk og medisinering. Begge gangene hvor forsøket ble avbrutt hadde jeg gått på medisiner i ca. 9 dager før de tok den første sjekken for å måle slimhinne osv. Begge gangene var det problener som kunne vært påvist lenge før oppstart med medisiner. Det ble rett og slett bortkastet penger og for oss, dyrebar tid.
 
Ångående pris, så opplyser klinikkene nå om dette på nettsidene sine. Medicus har en ganske grundig beskrivelse på denne prosessen. På Hausken sin nettside står det bare en pris, noe jeg antar er minstebeløpet. Det var det beløpet vi endte opp med siden vi kun fikk et embryo. Ca. 80.000 for konsultasjoner og forsøk. Får du flere embryo kan du legge til ca. 15 000 kr pr embryo.
 
Klinikk spiren i Trondheim har ikke venteliste vet jeg, 50.000 første delbetaling, 40.000 ved innsett av blasto
 
Back
Topp