Eget rom

minni89

Glad i forumet
Septembergull'17
Har alle barna eget rom? Eller må de dele?
Vi har hus på 200kvm, men bare 3 soverom. Der vi bruker det ene som gjesterom, ettersom vi har mye besøk.
Når jeg vokste opp var det helt normalt å dele rom med søsken, men føler ikke det er vanlig mere? kommer til å være 2 år imellom barna. Vi planlegger å bygge om, så vi får et ekstra soverom, men det er jo ikke noe som kommer til å skje de neste 5 årene. Noen som har erfaring? Og barn som deler rom?
 
Vi har nok rom til at de kan få hvert sitt rom, ja, men da har vi ikke et gjesterom. Minstemann sover fremdeles inne på vårt rom, vil helst ha han der til han er 1 år (er 7,5 mnd nå).
Men er inne på tanken om at de skal få dele soverom, så kan vi ha litt leker på "gjesterommet" :)
 
Her har de hvert sitt. Jeg delte rom med min 5 år yngre bror helt til jeg flyttet hjemmefra som nesten 20-åring... Det var ikke særlig kult... [emoji85]

Så her har vi prioritert hvert sitt rom.

Har ikke så mye besøk, men vi har en kjellerstue folk kan sove i. Er en seng der nede.
 
Vi har 5 soverom, barna har hvert sitt[emoji4] dele rom hadde ikke vært noe alternativ her[emoji12]
 
Her skal gutta få dele rom en god stund. Er oppvokst med det selv og funka bra selv om jeg delte med broren min.

Vi har tre soverom. Men kjekt med gjesterom:)
 
Har lest artikler som sier at barn gjerne ønsker å dele rom med søsken i ung alder og at det er mer vi voksne som skaper et "behov" for at alle skal ha eget rom. Dog ingen egen erfaring med temaet.
 
Har lest artikler som sier at barn gjerne ønsker å dele rom med søsken i ung alder og at det er mer vi voksne som skaper et "behov" for at alle skal ha eget rom. Dog ingen egen erfaring med temaet.
Jeg og broren min fikk behov for egne rom da jeg runda 10 år og han var 8.5 år. Husker det godt [emoji14]

Men om vi hadde fått påvirkning av de voksne jan jeg ikke si sikkert!
 
Jeg og broren min fikk behov for egne rom da jeg runda 10 år og han var 8.5 år. Husker det godt [emoji14]

Men om vi hadde fått påvirkning av de voksne jan jeg ikke si sikkert!
Jeg tenker at det er naturlig at det melder seg et ønske om ulike rom når man når en viss alder ja, ikke like greit å dele rom når man blir eldre, spesielt når det er snakk om ulike kjønn.

Jeg husker ikke hva, eller om, det sto noe om alder i det jeg leste, men med "ung alder" tenker jeg yngre enn det. Vi voksne er jo ofte der at selv små barn, godt under skolealder, helst skal ha egne rom.
 
Mine to deler rom per i dag. De er 8 og 6,5. Det har gått supert fram til nå, men jeg merker de begge har begynt å få mer behov for å kunne være litt for seg selv, så det er nok på tide å få fikset eget rom.

Vi holder på å renovere huset, og da får vi fire soverom (tredjemann kommer i august) på samme plan. I tillegg har vi ett rom i første etasje som vi på sikt har tenkt til å gjøre om til bad, men fram til det skjer så blir det gjesterom. Min familie bor langt unna, så vi er avhengig av å ha gjesterom. Så når vi gjør om det rommet så må vi enten bygge om i kjelleren eller på loftet slik at det er plass til folk som kommer på besøk :)
 
Jeg tenker at det er naturlig at det melder seg et ønske om ulike rom når man når en viss alder ja, ikke like greit å dele rom når man blir eldre, spesielt når det er snakk om ulike kjønn.

Jeg husker ikke hva, eller om, det sto noe om alder i det jeg leste, men med "ung alder" tenker jeg yngre enn det. Vi voksne er jo ofte der at selv små barn, godt under skolealder, helst skal ha egne rom.
Samme tenker vi å gjøre med gutta. De for bo i sammen til de ønsker vært sitt rom.
 
Vi har 5 soverom og 2 barn, så de har sitt eget soverom, men hadde uten problem latt de få dele soverom så lenge de er små.

Men fra skolealderen er det nok greit å få eget.
 
Mine har hvert sine rom, det er 8.5 år mellom de og småen legger seg før søstra. Har ikke gjesterom da jeg ikke har soverom selv engang, men hun sover inne hos lillebroren om vi har overnattings gjester. Husker jeg delte rom med mine søsken bror og søster frem til jeg var nesten 17. Og lengtet etter ett eget sted, til å være alene eller ha venner...
 
Eget rom til alle. Men hender minste sniker seg inn for å sove på rommet til eldste alikevel
 
Mi har eget rom. Han som kommer må dele med oss..

Forøvrig, jeg delte soverom med lillebror til jeg var 15 [emoji23]
2,5 år mellom oss. Var helt ok. Vi fikk hvert vårt rom da jeg var sikkert 10-11, men jeg synes det var skummelt å sove alene, så han sov på rommet mitt ofte likevel (hadde køyeseng).
 
Back
Topp