Dyne

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Sover deres babyer med dyne eller teppepose? Etter at teppeposen ble for liten har vi gått over til dyne. Da skjer dette: Han legger seg oppå dyna med ansiktet nedi. Jeg hører at det er tungt å puste. Det resulterer i at jeg går og snur han flere ganger iløpet av natten. I tillegg blir han iskald av å ligge uten dyne. Den ene natten var han kald på beina og i nakken. Han har på seg pyjamas med fot. Men han blir veldig kald. Kan ikke huske at vi hadde problemer med dyne da eldste var på denne alderen. Men hun sov nok litt roligere. Hva er deres erfaringer med dyne?
 
Vår sover i pose oppå dyna, prøver og legge dyna over. Den blir liggende nøyaktig tre sekunder, så vet ikke helt hvordan det går til høsten/vinteren..

De kan vel ha pute fra de er 1år? Tenkte kanskje dette kunne hjelpe ved at han lå på den og derfor hadde dyna over seg. Noen som har erfaring?
 
Her ligger ikke dyna på i det hele tatt.... blir bare sparket av. Lillegutt er veldig glad i å sove barfot og ha minst mulig klær på, så han sover bare i korterma body nå på sommeren. Skulle ønske dyna kunne vært PÅ likevel ;-)
 
Her sover lillemann helst opp på dyna, men han er ikke kald. Legger han et par ganger under dyna etter hvor mange ganger han våkner på natta og står i senga å sutrer for at det virker som om han ikke tør legge seg ned igjen når han er trøtt. ( ellers er ikke det noe problem)
 
Pute er ikke nødvendig. :)
Bruk sovepose og/eller en dyne som passer barnet (så liten og tynn som mulig etter forholdene), eller et pledd.
Når barnet er så stort at det klarer å snu seg og løfte hodet selv er det ikke farlig om det snur seg på magen, og ligger de ukomfortabelt oppå dyna vil de bli urolige og prøve å snu seg vekk og det merker du i så fall. :)


(Husk at kun madrass og dyne/pledd skal være i sengen. :))
 
Er så varmt i leiligheten vår at hun sover i pysj med et lite helseteppe over seg. Kan anbefale nøstebarns ullpysjer til småbarn som ikke liker dyne. Har brukt det til begge mine, ingen av de har likt dyne noe særlig i baby/1-års alderen :)
 
Er så varmt i leiligheten vår at hun sover i pysj med et lite helseteppe over seg. Kan anbefale nøstebarns ullpysjer til småbarn som ikke liker dyne. Har brukt det til begge mine, ingen av de har likt dyne noe særlig i baby/1-års alderen :)
Takk for tips :)
 
Pysj og dyne (80x100) Dynen ligger stort sett på gulvet om morgenen. Er så varmt og godt i huset at jeg aldri har bekymret meg for det. Aldri brukt pose på noen av mine. Selv de største sparker av seg dynen enda. Pute har de fått ved 2 års alderen.
 
Dyne. Men den fyker fort av! Så passer på at han legges med lang pysj og sokker
 
Back
Topp