Dusjer barna etter gym?

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Her er det ingen krav til at de i det hele tatt trenger å skifte til annet enn gymsko, noe jeg syns er litt rart. Sender med henne gymklær da, men har forstått at de fleste bare gymmer i det de står og går i.
Går i 4.klasse.
 
Her har det vært krav helt siden 1klasse, jeg syns det er supert. Ungene blir trygge på seg selv og andre av det :)

Det vanlige rundt om er vel å starte dusjing i 4klasse.
 
Ikke før i 5. Klasse.

Jeg kler på han joggebukse de dagene han har gym. På vinteren får han på seg superundertøy/sportsundertøy (longs og trøye) under joggebukse, istedenfor ullundertøy. Han har gode joggesko som innesko på skolen.
 
Last edited:
Har bare 1. Klassing og de hverken skifter eller dusjer. Men vet ikke når de begynner med det...
De skal begynne med svømming etter høstferien så da må de jo på de timene hvertfall.
 
Her begynner dei å dusje i løpet av tredje klasse så dei "kan det" når dei begynner med svømming i fjerde.
 
Her begynner de å dusje etter gym i 3.klasse. Helt ok syns jeg, for de har jo øvd seg siden 1.klasse når de startet med bading :)
 
De startet med å skifte + dusje nå i 4 klasse, men de skal vist ikke dusje den ene dagen de har gym (gym 2 ganger i uka) pga de bare har 1 skoletime gym den dagen.
 
Er det ikke her enda, og vet ikke når de begynner med det.
Går i 4. klasse
 
Her er det gymtøy og dusjing fra 4.klasse :)
 
Ja ☺️ det er en del av læringen tror jeg :)
 
De anbefaler at de har på eller med en t-skjorte, fordi det blir varmt med genser, men ellers skifter de ikke noe nei. Min går i 3. klasse nå, aner ikke når de begynner med dusjing. Jeg synes ikke det er nødvendig når de er så små, så jeg liker at de ikke kaster bort tid på det. De dusjer når de har svømming da selvfølgelig.
 
Trenger kun gymsko her i 1klasse iallefall. Og evt joggeklær om vi ikke sender de i joggebukse og t-skjorte på skolen den dagen.
 
Min søss er lærer på barneskolen her. Og tror ikke dei bynner å dusje før 4 eller 5kl. (Har selv 1kl) og hun sier det er fordi at dei skal bli vandt med rutinene osv. men også at det ikke er tid til det. 1 time gym også skal dei videre til neste time...
 
Ikke nå, men håper de starter i 3.klasse.
 
Back
Topp