"Dumme" spørsmål

Har du også opplevd at baby rister i magen ? Jeg har hatt epilepsi (frisk nå), babyen min rister innimellom i magen. Jeg frykter det værste. Jormor sier hun tror han hikker når jeg ringte å var bekymret. Men kjenner ut som risting, ikke hikkking. Falt i dag og slo magen, og var på føden og fikk CTG skjekk. Legen der hadde ingen god forklaring på hva ristingen kunne være og hadde aldri hørt om det

Alle mine har ristet masse mot slutten, alltid fått det forklart med tissing, og de er helt friske alle tre
 
Har enda et spørsmål [emoji14]
De sier jo at kynnere ikke er farlige, men ser enda veldig mange som er sykemeldt pga det?
Har merka stor forskjell siste ukene og kjenner magen knyter seg bare jeg reiser meg fra en stol, ikke vondt, bare veldig ubehagelig når de kommer så ofte. Skal til legen på tirsdag, så skal prate med henne altså, bare tenkte å høre erfaringer :)

Da er det nok noen som enten har så vonde kynnere at de ikke fungerer i jobb eller at de har så mange at de er rett og slett for sliten til å arbeide. Hadde meg en trening hvor jeg overdrev nok litt for mye og hadde kynnere gjennom hele treningen og natten, da føltes det ut som jeg hadde tatt situps i flere timer i strekk og klarte nesten ikke rette meg ut.
 
Dere som har født vaginalt... hvordan er egentlig underlivet de første dagene? Og hvor fort blir det tilnærma "normalt" igjen? sett at man ikke er veldig uheldig ift revning o.l.
Sånn ift å dusje, dobesøk osv. så gruer jeg meg så sykt til å være bortpå der, både i form av smerte og at det er... ja, ekkelt [emoji14]

Jeg synes ikke det var så vondt å dysje eller å tisse, men jeg gjorde det ganske raskt etter fødselen og det er nok det beste. Ikke vent for lenge, da kan det gjøre vondt. Men som noen har sagt, lunket vann kan hjelpe dersom det svir mye. Vær litt obs på at du kan være litt svimmel første gangen du reiser deg opp ;)

Ellers er det beste å reise seg opp å gå litt ;)
 
Dere som har født vaginalt... hvordan er egentlig underlivet de første dagene? Og hvor fort blir det tilnærma "normalt" igjen? sett at man ikke er veldig uheldig ift revning o.l.
Sånn ift å dusje, dobesøk osv. så gruer jeg meg så sykt til å være bortpå der, både i form av smerte og at det er... ja, ekkelt [emoji14]

Jeg ble sydd opp og ned i mente :p klippa tilsvarende revning grad 2. fem mnd siden nå. Det er ikke tilbake til normalt altså :p
Men slutta å være ekstremt smertefullt å tisse etter fem-syv uker. Anbefaler å dusje mens du tisser [emoji85] eller bøye deg så langt frem som du kan slik at urinen ikke treffer stinga. Det var det som var vondt hos meg. Men nada ift mitt ks, så det er ikke sååå ille :p
 
Dere som har født vaginalt... hvordan er egentlig underlivet de første dagene? Og hvor fort blir det tilnærma "normalt" igjen? sett at man ikke er veldig uheldig ift revning o.l.
Sånn ift å dusje, dobesøk osv. så gruer jeg meg så sykt til å være bortpå der, både i form av smerte og at det er... ja, ekkelt [emoji14]
Med første ble jeg klippet, da var det litt ubehagelig å sitte de første 4-5 dagene. Jeg hadde et merkbart arr en stund etterpå. Husker ikke helt, men var noen mnd. Men ingen ubehag etter en uke. Med nr 2 fikk jeg et par pyntesting og merket litt de første timene etter fødsel. Når ting var tilbake til normalen vet jeg ikke helt. Jeg klarer ikke tanken på sex når det siver blod og gørr ut der nede. Så vi ventet til renselse var over. Fikk ingen kommentarer eller klager i alle fall [emoji12] og det føltes greit for meg også.
 
Nytt dumt spørsmål. Skal man møte opp med full busk, eller bør man rydde i bedet? Har liksom tenkt at nybarbert underliv utgjør en infeksjonsfare, men det er kanskje ønskelig å kunne se litt også?
Eller har det ingenting å si?
 
Nytt dumt spørsmål. Skal man møte opp med full busk, eller bør man rydde i bedet? Har liksom tenkt at nybarbert underliv utgjør en infeksjonsfare, men det er kanskje ønskelig å kunne se litt også?
Eller har det ingenting å si?

Det er flere fødesteder som anbefaler at man lar være å barbere/vokse i minst 2 uker før fødsel. Dette fordi det kan oppstå små rifter i huden som øker faren for infeksjoner.

Men det gjør jo ingenting å gå over med saks og klippe hårene ned litt. Full busk hadde jeg aldri orket selv, så jeg satser på å være kortklippet men ikke barbert siste tiden (og da må nok mannen hjelpe med saksen, for jeg ser jo ikke en ting av hva jeg driver med der nede).
 
Dere som har født vaginalt... hvordan er egentlig underlivet de første dagene? Og hvor fort blir det tilnærma "normalt" igjen? sett at man ikke er veldig uheldig ift revning o.l.
Sånn ift å dusje, dobesøk osv. så gruer jeg meg så sykt til å være bortpå der, både i form av smerte og at det er... ja, ekkelt [emoji14]
Jeg revna veldig lite, måtte sy ett sting. For å være ærlig gjorde alt veldig vondt i begynnelsen. Å tisse svei så mye at jeg måtte bruke dusjhodet mens jeg tissa, noe som er veldig vanlig. Avføring var så vondt at jeg grua meg og fikk forstoppelse...
Lukten av renselsen er også ganske spesiell. Det beste er å forberede seg på litt unntakstilstand da det er det vanligste.
Var deilig da den tiden var over ja! Men alle er forskjellige så noen slipper jo billigere unna enn andre :)
 
Nytt dumt spørsmål. Skal man møte opp med full busk, eller bør man rydde i bedet? Har liksom tenkt at nybarbert underliv utgjør en infeksjonsfare, men det er kanskje ønskelig å kunne se litt også?
Eller har det ingenting å si?
Ville ikke hatt vild skog der nede i alle fall. Men trimmet med saks siste 2-3 ukene.
 
Nytt dumt spørsmål. Skal man møte opp med full busk, eller bør man rydde i bedet? Har liksom tenkt at nybarbert underliv utgjør en infeksjonsfare, men det er kanskje ønskelig å kunne se litt også?
Eller har det ingenting å si?
Er en egen tråd om det her en plass som jeg laget. :)
Jeg skal vokse meg før fødsel hvertfall. Men det blir for min egen del og fordi jeg ikke orker blod og renselse i hår....da blir lukten veldig intens
 
Nytt dumt spørsmål. Skal man møte opp med full busk, eller bør man rydde i bedet? Har liksom tenkt at nybarbert underliv utgjør en infeksjonsfare, men det er kanskje ønskelig å kunne se litt også?
Eller har det ingenting å si?
På Ahus får man beskjed om å slutte å gjøre noe med hårvekst en mnd før forventet fødsel..
 
Jeg barberer meg når jeg føler for, så hvordan jeg ser ut der nede kommer an på når fødselen starter [emoji14]
Men full busk er ikke aktuelt uansett. Vil ha det barbert/kort under renselsen også pga hygiene.
 
Jeg har latt buksa gro i svangerskapet pga økt utflod og da følte jeg meg rimelig klam, har stussa litt da, men har tenkt at jeg ville ha det ganske kort under renselsen fordi.. ja, eklere å rengjøre der nede [emoji14]
Så tenkte at nå er jeg ikke så aktiv siste tiden så kan jeg jo ta ibruk høvelen igjen.... 45 minutter/en time seinere er jeg igjennom hele buksa. Skal ALDRI la det gå så lang tid igjen, umulig å barbere bort. Og umulig å stusse først for jeg ser jo ikke hva jeg evt klipper [emoji85]

Skal vurdere å vokse meg i neste svangerskap altså [emoji14]
 
Nei, det er jo det jeg gruer meg til isåfall. Det kommer til å ta 2 timer om jeg skal ta for meg hele underlivet nå... Har ikke fått noe beskjed fra St Olavs om å gjøre noe med det, så det blir vel mest for min egen del med renselse og sånn da. Men nå ser jeg jo ingenting. Kan jeg vente til etter fødsel, eller er det usannsynlig at man orker å trimme da?
 
Nei, det er jo det jeg gruer meg til isåfall. Det kommer til å ta 2 timer om jeg skal ta for meg hele underlivet nå... Har ikke fått noe beskjed fra St Olavs om å gjøre noe med det, så det blir vel mest for min egen del med renselse og sånn da. Men nå ser jeg jo ingenting. Kan jeg vente til etter fødsel, eller er det usannsynlig at man orker å trimme da?
Ville ikke satsa på så mye overskudd til sånt etter fødsel, også er det veldig vondt/hovent der nede etterpå. Frister nok ikke så veldig å styre med det da ;)
 
Hadde ikke belaget meg på noe barbering rett etter fødsel nei. Man er hoven, vond, kanskje har man sydd osv.
 
Tror de fleste kan drømme om å orke å stelle seg særlig nedentil etter fødsel. :) tror heller du bør satse på noe nå før fødsel. Hehe
 
Er det noen som har råd ang dunking og værking på "bollemusa" når man står/går? Den er hoven og jævlig og jeg bare ligger nesten. Burde rydde litt i huset i dag men får vondt bare av tanken :-( er vel pga symfyseløsning tror jeg. Hjelp!
 
Noen som vet om det er et sted på nett hvor man kan sjekke når jordmorstudentene er på sykehusene? Og hvilke sykehus de kan være på?
 
Back
Topp