Du dekker vel ikke til vognåpningen med teppet?

  • Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Det er to grunner til at fagfolkene nå roper varsku om teppedekkingen av barnevogner; det kan bli for varmt og det kan bli for dårlig luft for barnet.
– Det er en mulighet for en viss CO2opphopning. Dette sammen med varme og forkjølelse er risikofaktorer som kan forsterke hverandre, og det kan trigge krybbedød. Jeg vil derfor ikke anbefale tepper foran åpninger på barnevogner, sier Torleiv Ole Rognum tilAftenposten. Han er rettsmedisiner og spesialist på spedbarnsdødelighet.

http://www.babyverden.no/Nyheter/Advarer-mot-heldekkende-teppe-over-vognen/
 
Det gjør jeg absolutt ikke. Er egentlig litt overraska over hvor uvitende noen er. Møtte på ei venninne på kjøpesenter, med babyen sin. I vogn, fullt påkledd i voksipose og sånn gjennomsiktig regntrekk uten særlig åpning. Hu visste heller ikke at åpninga ikke skulle dekkes til..


Lillejenta ble født 22.08.13<3
 
Ville aldri hengt noe foran åpningen. Jeg er nok over gjennomsnittet redd for CO2 og andre faktorer som kan lede til krybbedød. Er veldig fokusert på hvor mye han har på seg, og hvor varmt han har det. Har flere ganger blitt kritisert av foreldregenerasjonen for å ha for lite på babyen, men han er frisk, rask og fornøyd.
 
Nope, men har myggnetting over når ho sover ute. Er vi på trilletur har jeg ingenting over.
 
Dekker aldri over! Men er det mye sol har jeg et helseteppe som henger litt på siden av vogna. Er ofte redd for at noen skal komme og kjefte på meg fordi det kanskje ser ut som om jeg dekker over, om de ser det fra den ene siden :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei, myggnetting bare, og da helst om vogna står ute, ikke når vi går på tur, og d er pga katter

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Ja jeg så ei før i dag med fleeceteppe(!) over! Forstår ikke hvordan de kan unngå å få med seg denne informasjonen? Hører det jo hele tiden.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp