Drømmekropp (bildetråd)

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
.
 
Last edited:
.
 
Last edited:
Sånn vil jeg gjerne se ut!

11d07c435a5aae390f205301477cb3df.jpg
Hvorfor overvektig?
 
Hvorfor overvektig?
Jeg ser ikke på den der som overvekt.

Litt kraftigere bygd enn mange sånne superslanke modeller som de fleste av oss ikke har sjans til å ligne, og mer "kjøtt på beina" men ikke overvektig.

Jeg er smalere bygd enn den modellen der, men skulle gjerne vært så "fast" som hun. Jeg er mer deigete.... Selv om jeg altså har en bmi godt under overvekt.
 
Denne kroppen hadde ikke gjort meg noe :hilarious: Men hovedsakelig en tynnere mer trent versjon av meg selv:D 0ddfc05f1f65f91d9cc13d597f50b9bb.jpg
Har en vei å gå :hilarious:
 
Drømmer ikke om noens kropp. Er fornøyd med min egen. Den trenger å bli sunnere og sterkere, derfor er jeg med på slankekrigen. Hjelper veldig på motivasjonen til å ta noen grep.
 
Og slike holdninger er hva som er galt med verden. Den damen er ikke overvektig.
Mest sannsynlig er hun overvektig både sett ut ifra BMI>25 og fettprosent. Pen kropp. Jeg har ikke noe imot utseende hennes i det hele tatt. Hennes helsemessige idealvekt er nok likevel en god del lavere. Til sammenlikning er jeg overvektig på dette bildet: 09593754-78A0-4D2A-BB4C-F28C90F81748.jpeg
 
CC501C9D-127F-4D76-9912-FAFF6BD9C5AB.png

Å bli like FIT som jeg var der. Vektmessig er jeg bare 3,5 kg unna, men er ikke like trent som jeg var da.
 
Mest sannsynlig er hun overvektig både sett ut ifra BMI>25 og fettprosent. Pen kropp. Jeg har ikke noe imot utseende hennes i det hele tatt. Hennes helsemessige idealvekt er nok likevel en god del lavere. Til sammenlikning er jeg overvektig på dette bildet: Vis vedlegget 287569

Tja. Er vel heller mer det at BMI over 25 og fettprosent over en veldig lav sum regnes som overvekt. For meg er hun ikke det - hun er normal og langt fra helsemessig skadelig.

Og at du er overvektig på det bildet er en av tingene som gjør at jeg ikke gidder regne BMI, men heller følger med på hvordan kroppen min fungerer og hvordan jeg føler meg.
 
Tja. Er vel heller mer det at BMI over 25 og fettprosent over en veldig lav sum regnes som overvekt. For meg er hun ikke det - hun er normal og langt fra helsemessig skadelig.

Og at du er overvektig på det bildet er en av tingene som gjør at jeg ikke gidder regne BMI, men heller følger med på hvordan kroppen min fungerer og hvordan jeg føler meg.
Ja, hun er helt normal. Det er normalt å være overvektig. Men kroppen er kompleks. Det finnes kanskje en ideell vekt, en ideell mengde muskler, et perfekt kosthold osv for en enkelt person, men det vil ikke være likt for alle, og at man trives og er glad har nok mye mer å si for helsa enn noen kg mer eller mindre.
 
Vanskelig å leite opp bilder, men litt i denne retningen tenker jeg. Jeg har litt større brystkasse og lår og får nok fort litt mer armmuskler. FB89493B-55C3-4AB3-B908-7FA91998A2B1.jpeg
 
Synes dere at dette er en sunn tråd?
 
Synes dere at dette er en sunn tråd?
Hva er usunt med den? Er snakk om personlige preferanser og drøm, er ikke snakk om noe idealkropp, er vell heller kommentarer som at den er overvektig osv som gjør det usunt?

Det er bilder til inspirasjon for å komme nærmere sitt eventuelle mål. Ingen kan bli noen andre men mye kan oppnåes med trening dersom man ønsker det.
Og vil man være mer formfull men stram så er det et realistisk mål, kanskje i første omgang eller kanskje totalt.

Og tråden er nok ikke lagd for å fremme usunne urealistiske tanker men heller for å skape litt liv innpå her, vi er alle voksne kvinner og kan fint snakke om drømmekroppen uten at det skal være noe å ta på vei for. Kroppene som er nevnt er heller ikke ekstreme.
 
Hva er usunt med den? Er snakk om personlige preferanser og drøm, er ikke snakk om noe idealkropp, er vell heller kommentarer som at den er overvektig osv som gjør det usunt?

Det er bilder til inspirasjon for å komme nærmere sitt eventuelle mål. Ingen kan bli noen andre men mye kan oppnåes med trening dersom man ønsker det.
Og vil man være mer formfull men stram så er det et realistisk mål, kanskje i første omgang eller kanskje totalt.

Og tråden er nok ikke lagd for å fremme usunne urealistiske tanker men heller for å skape litt liv innpå her, vi er alle voksne kvinner og kan fint snakke om drømmekroppen uten at det skal være noe å ta på vei for. Kroppene som er nevnt er heller ikke ekstreme.

Jeg synes at i det man setter en kropp som drøm/ideal så er man en del av kroppspresset og det evinnelige fokuset på kropp. Jeg er helt sikker på at flere enn meg har merka hvor utrolig misfornøyd man kan føle seg med sin egen kropp dersom man begynner å sammenligne med andre kropper.
 
.
 
Last edited:
Jeg synes at i det man setter en kropp som drøm/ideal så er man en del av kroppspresset og det evinnelige fokuset på kropp. Jeg er helt sikker på at flere enn meg har merka hvor utrolig misfornøyd man kan føle seg med sin egen kropp dersom man begynner å sammenligne med andre kropper.

Da lager man i sånnefall kroppspress for seg selv, for meg er bildet mitt en motivasjon om en sunnere og sterkere kropp, og sunnere livsstil.
Jeg kan se hva du mener med meningen din, men må si at jeg personlig ikke er enig i at et bilde er det som skaper problemene i samfunnet. Det er holdningene.

For meg personlig så har det aldri vært pga bilder av andre, snakk om andre, det har vært for at mamma konstant skulle slanke seg og viste tydelig at hun var misfornøyd. Og der var aldri fokuset en sunn livsstil, der var fokuset fortest ned i vekt med minst mulig mat, slanke operasjon tilslutt og konstant mas om å passe på vekta mi, som gjorde at jeg følte meg feit allerede i 7 klasse. Hu er fortsatt overvektig, høyt blodtrykk, røyker og trener ikke..

Så man får heller tenke over hva man gjør og sier rundt barna sine :)
 
Back
Topp