Dine beste tips til vindusvask?

Ejliz

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberfruene 2018
Junilykke 2022
Endelig er våren her, men det betyr også at man kan se hvor skitne vinduene er!

Vi har flyttet inn i et hus, og jeg blir litt overveldet av tanken på å vaske vinduene... Da vi bodde i sokkelleilighet, hadde jeg ingen problemer med å vaske de 6 vinduene vi hadde. Nå er vinduene flere, større, og fordelt over flere etasjer...

Hvordan vasker du vinduer? Tenker først og fremst ute, men det trengs jo en vask innvendig også. Der rekker jeg i alle fall opp! :D
 
Alle sliter like mye som meg med å vaske vinduer? :p
 
Hahah vaske vinduer er noe dritt! :D Det eneste som funker for meg er følgende: Vaske med varmt vann uten noe såpe i, dra av vannet med nal og bruke en tørr mikrofiberklut eller tørkepapir til å tørke vinduet helt tørt. Hvis jeg bruker såpe så blir det skjollete..
 
Bruker 50-50 vann og eddik, spruter på, og tørker av med mikrofiberklut.
Så pusser jeg over med avispapir. Funker veldig fint, og vi slipper å bruke unødvendige vaskemidler, som yngstemann ofte blir irritert i luftveiene av. (Vi har prøvd det meste, han er veldig sensitiv.)
 
Hahah vaske vinduer er noe dritt! :D Det eneste som funker for meg er følgende: Vaske med varmt vann uten noe såpe i, dra av vannet med nal og bruke en tørr mikrofiberklut eller tørkepapir til å tørke vinduet helt tørt. Hvis jeg bruker såpe så blir det skjollete..

Takk for tips! Enig, vindusvask er ikke det kjekkeste man kan holde på med!
 
Bruker 50-50 vann og eddik, spruter på, og tørker av med mikrofiberklut.
Så pusser jeg over med avispapir. Funker veldig fint, og vi slipper å bruke unødvendige vaskemidler, som yngstemann ofte blir irritert i luftveiene av. (Vi har prøvd det meste, han er veldig sensitiv.)

Takk for tips. Har prøvd vann med zalo, mikrofiberklut og avispapir - tips fra "svigermormor". Men jeg får det ikke helt til... Kanskje kan teste med eddik!
 
Bruker karcher vindusvasker både ut og inne. Fungerer supert og tar kort tid. [emoji4]
 
Vi har vinduer som skal hindre at skitt sitter seg fast på utsiden. Det gjør jo det likevel, men det er ikke verre enn at jeg kan spyle det av med vanlig spylerslange (ikke høytrykk). Bruker ikke varmt vann eller såpe :)
Inne bruker jeg varmt vann og Tupperware sin glassklut.
 
Bruker karcher vindusvasker både ut og inne. Fungerer supert og tar kort tid. [emoji4]

Ah, jaaa, kanskje vi skal kjøpe det! Vi har kärcher høytrykksspyler, og er veldg fornøyd med den..
 
Vi har vinduer som skal hindre at skitt sitter seg fast på utsiden. Det gjør jo det likevel, men det er ikke verre enn at jeg kan spyle det av med vanlig spylerslange (ikke høytrykk). Bruker ikke varmt vann eller såpe :)
Inne bruker jeg varmt vann og Tupperware sin glassklut.

Så lurt med slike vinduer! Høres ikke helt billig ut :D "Synd" at vinduene våre bare er et par år gamle. Det føles litt feil å skifte dem ut allerede...
Tupperware sin glassklut ja, det kunne kanskje vært noe inne her også!
 
Så lurt med slike vinduer! Høres ikke helt billig ut :D "Synd" at vinduene våre bare er et par år gamle. Det føles litt feil å skifte dem ut allerede...
Tupperware sin glassklut ja, det kunne kanskje vært noe inne her også!
Sikker på at du ikke har det? Tror det var standard på huset vårt som ble bygget i 2013 :) Skader ikke å prøve en runde med spylerslangen ;-)
 
Jeg har Såå lyst på en sånn, den er verd pengene? :cat:

Absolutt! :) Vi kjøpte den på salg til 299 kr (coop har hatt de på salg en del), men syns den er verdt 599 kr og altså. Det går så kjapt i forhold til å gjøre det for hånd :) Og resultatet blir kjempebra :)
 
Sikker på at du ikke har det? Tror det var standard på huset vårt som ble bygget i 2013 :) Skader ikke å prøve en runde med spylerslangen ;-)

Nei, det kan jo hende! Tror de ble skiftet i 2014. Vet i alle fall at det ikke nytter på terrassedørene, der måtte jeg virkelig jobbe for å få det ok. Og da er det ikke mer enn ok, så jeg bør egentlig prøve igjen. Kanskje jeg skal teste å spyle et par vinduer! Hadde jo gjort det hele mye enklere! :D
 
Absolutt! :) Vi kjøpte den på salg til 299 kr (coop har hatt de på salg en del), men syns den er verdt 599 kr og altså. Det går så kjapt i forhold til å gjøre det for hånd :) Og resultatet blir kjempebra :)

*Sjekker på coop sine nettsider med en gang*
 
Back
Topp