Diare+Tenner*=Sant?

bea_84

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Hei.
Jenta mi har siden tirsdag hadd grønn og slimete diare, opptil 11 avføringer om dagen... Noen i familien til mannen min mente at dette kunne skyldes tannfrembrudd, noe jeg syns var litt rart...
Men tror du ikke jeg så en tann i underkjeven i dag[8D]
Noen andre som har opplevd lignende i forbindelse med tannfrembrudd?
 
Første tanna i mellomjula:
Forkjøla 2 dager, 1 stk rennende bleie, litt feber, og tann på dag 3! Forkjølelsen varte ca en uke.

2.tanna rett etter nyttår:
Ingen forkjølelse, men 6 dager HEAVY diarè, dårlig matlyst, men tipp topp allmentlstand!
2-3 bleie/klesskift pr natt. Varierte mellom Orange/sennepsgul farge til nesten blankt med hvite (!) klumper i!
Tok det hele med ro, men på dag 6 begynte han å bli sår bak, og det ble lite tiss i bleien, og jeg begynte å stresse over at jeg ikke fikk i han mere væske (verken juice/saft/blåbær kun melk) og på kvelden kom tann 2 igjennom, og magen ble normal igjen over natta!

Så litt forskjellig her :)
 
Hmmm mistenker at snuppa får tenner, for ho har hatt grønn slimete bæsj og skikkelig dårlig matlyst i mange dager! Over en uke! Ikke kjent noen tenner enda men:( men virker veldig som om det er tenner siden ho sikler ektremt og spiser på ALT!!!
 
Ifølge min svigerfar (barnelege) er det ikke feber og sykdom pga tenner, men tenner som kommer frem pga sykdom. Tannkjøttet blir visst mykere og lettere å trenge igjennom...
Men er vell ingen som egentlig vet noe sikkert.
 
Da guttene var små fikk begge løs mage og feber nå det var tenner på gang....
 
Det stemmer nok det ja. =) Storebror fikk skikkelig etsende diaré når han fikk tenner. Lillebror holder på å få en tann nå og han har hatt skikkelig slimete grønn diaré og bæsjet ørten ganger pr dag. [8D]
 
det er jo en teori om at barna blir syke før de får tenner for at tennene skal kunne komme fram..feks forkjølet - ergo så produserer slimhinnene mer spytt som kanskje gjør at tennene kommer lettere frem..

her kommer tennene rundt hjørnet..hun har hatt grønn litt løsere bæsj de siste dagene..så håper det kommer snart for hun er utrolig sutrete!
 
Her var det ingen diarè, var en dag rett før tennene kom at han hadde 3 bæsjebleier på en dag. Men ellers som normalt..
 
hm ja da får jeg vel gå ut i fra at diaren skyldes det for hun har jo ikke vært veldig dårlig form slik man vanligvis er. Men jeg håper allikevel diaren gir seg snart (er på 6 dagen...[:'(])
Ellers må det jo sis at det var innmari stas å se en tann[:D] selv om jeg kanskje burde revurdere gleden i og med at det er min pupp som kommer til å bli bitt i...[8D]
takk for svar
 
Med de første 3 tennene var det slik i allefall.. Mørkegrønn diare/slimete bæsj.. Sluttet med en gang tanna var ute.
 
Back
Topp