Det går mot eggdonasjon for vår del. Tips og råd?

Vi har vært i kontakt med hausken Oslo noen ganger og føler det var mye rot der. Kom aldri så langt at vi hadde time hos lege, første gang ble jeg gravid før timen og andre gang hadde jeg en dårlig følelse i magen etter samtale med resepsjonist. Vet derfor ikke om jeg ønsker noe behandling der, men tar gjerne imot andres erfaring om hausken, kanskje kan det være med å balansere inntrykket mitt.
Det gikk blant annet ut på at vi måtte til Oslo for samtale, legen tilbydde ikke telefon/skypemøte selv om det var corona. Vi var ikke sikre på om vi ville ha ivf der og ba om en samtale, men det gikk ikke, vi måtte til Oslo og gjennom den "ivf sjekken" til 4000 kr før de kunne vurdere oss. Det var nok dårlig kommunikasjon både fra deres og vår side, alt ble bare så tungvindt for min del.
Sniker.

Har hatt tre IVF-forsøk der, og sier bare «stol på magefølelsen». Bare rot, tildels frekke leger, slepphendt med personvern og lite omsorgsfull oppfølging.

De er overarbeidet + gjennomtrekk av personale.

Ønsker deg alt godt!
 
Vi har i dag satt oss på venteliste hos Livio! Er både lei meg og letta. Letta fordi det er i gang, men også lei meg fordi all innsats, tårer og svette ikke har gitt avkastning.
Heisann Høsteple :) Kan med sorg men også litt glede si at vi akkurat har tatt den samme beslutningen. Føler at nå går an å puste litt etter mislykket forsøk nr 9, vi går inn for plan B. Krysser fingrene for at dette blir den rette vei med gode resultater for oss begge :love7masse masse lykke til
 
Vi har i dag satt oss på venteliste hos Livio! Er både lei meg og letta. Letta fordi det er i gang, men også lei meg fordi all innsats, tårer og svette ikke har gitt avkastning.
Så spennende!! Hadde dere forsamtale/sjekk for ED der? Begynner å vurdere en annen klinikk enn Hausken :bookworm:
 
Sniker.

Har hatt tre IVF-forsøk der, og sier bare «stol på magefølelsen». Bare rot, tildels frekke leger, slepphendt med personvern og lite omsorgsfull oppfølging.

De er overarbeidet + gjennomtrekk av personale.

Ønsker deg alt godt!
Hei! Takk for at du deler. Når var du i behandling?
Jeg synes dette er vanskelig. Jeg personlig vil ikke anbefale Spiren fks, men mange, mange er jo fornøyd. Og statistikken tilsier også at de gjør en grei jobb. Tror helt ærlig at det er en kynisk bransje der det økonomiske aspektet er (og sikkert må være) i fokus.
 
Så spennende!! Hadde dere forsamtale/sjekk for ED der? Begynner å vurdere en annen klinikk enn Hausken :bookworm:
Vi må inn til en sjekk, ja :) kjente det var rom for å argumentere mot en sjekk/at man kunne ta det via tlf siden vi har en utfyllende journal. Mannen må uansett ned for å gi sin del og da kan jeg likeså være med så de får sett an forholdene selv.
Jeg har ikke hatt gode vibber fra hausken, men har aldri faktisk hatt behandling der så skal ikke si så mye om det. Hvorfor vurderer dere å bytte?
 
Heisann Høsteple :) Kan med sorg men også litt glede si at vi akkurat har tatt den samme beslutningen. Føler at nå går an å puste litt etter mislykket forsøk nr 9, vi går inn for plan B. Krysser fingrene for at dette blir den rette vei med gode resultater for oss begge :love7masse masse lykke til
Uff, det er så vondt dette ❤️ jeg føler også en lettelse, i alle fall over å vite at jeg aldri skal måtte ha nytt uttak! Masse lykke til du også :love7
 
Hei! Takk for at du deler. Når var du i behandling?
Jeg synes dette er vanskelig. Jeg personlig vil ikke anbefale Spiren fks, men mange, mange er jo fornøyd. Og statistikken tilsier også at de gjør en grei jobb. Tror helt ærlig at det er en kynisk bransje der det økonomiske aspektet er (og sikkert må være) i fokus.
Fra i oktober i fjor og frem til nå i sommer. Så har «ny» erfaring. Er selvsagt de som er fornøyd der og så skal ikke svartmale, men for min del er det virkelig noe av det verste jeg har vært med på. Ironisk nok ikke grunnet uteblitt resultat eller selve behandlingen, men det menneskelige aspektet og fullstendig fravær av omsorg og forståelse.

Her er det nok mye pengene som rår ja. Samboeren min sjekket opp litt og en del av aksjene til Hausken er kjøpt opp av et utenlandsk selskap. Så det er vel krav om å få inn eks antall kroner for å få ut mest mulig selv. Kynisk opplegg. Vi kunne økonomisk sett fortsatt privat, men jeg legger ikke igjen en krone til der. Det siste man trenger i en slik situasjon er å bli behandlet dårlig i tillegg.

Masse lykke til!
 
Fra i oktober i fjor og frem til nå i sommer. Så har «ny» erfaring. Er selvsagt de som er fornøyd der og så skal ikke svartmale, men for min del er det virkelig noe av det verste jeg har vært med på. Ironisk nok ikke grunnet uteblitt resultat eller selve behandlingen, men det menneskelige aspektet og fullstendig fravær av omsorg og forståelse.

Her er det nok mye pengene som rår ja. Samboeren min sjekket opp litt og en del av aksjene til Hausken er kjøpt opp av et utenlandsk selskap. Så det er vel krav om å få inn eks antall kroner for å få ut mest mulig selv. Kynisk opplegg. Vi kunne økonomisk sett fortsatt privat, men jeg legger ikke igjen en krone til der. Det siste man trenger i en slik situasjon er å bli behandlet dårlig i tillegg.

Masse lykke til!
..som et PS tror jeg nettopp det med statistikken gjør at folk er fornøyd. Men mer tross alt og ikke på grunn av- man klager jo ikke hvis det klaffer første gang liksom. Men hadde jeg vært aldri så gravid nå hadde jeg fortsatt vært sterkt kritisk til dem. Hva mislikte du ved Spiren?
 
..som et PS tror jeg nettopp det med statistikken gjør at folk er fornøyd. Men mer tross alt og ikke på grunn av- man klager jo ikke hvis det klaffer første gang liksom. Men hadde jeg vært aldri så gravid nå hadde jeg fortsatt vært sterkt kritisk til dem. Hva mislikte du ved Spiren?
Sorry fikk ikke varsel om svar!

Det er akkurat det du sier som er viktig, mener jeg. Jeg hadde jo aldri klaget på spiren hvis vi hadde fått barn.

Jeg tror mye endret seg når de offentlige klinikkene stengte i mars 2020. Da eksploderte markedet for de private og siden da har de fleste sluttet å tilby gratis second opinion fks.

Det er to saker som jeg reagerer på hos spiren. Det ene er surringen som gjør at jeg alltid må passe på medisin og dose og resepter selv. De sier de skal ringe meg, så får jeg en sms ved dagens slutt at de ringer i morgen. Det har skjedd ved tre anledning og den ene gangen sendte de samme sms tre dager på rad. Ble altså kontaktet fire dager etter de sa de skulle ta kontakt.

Det andre er det medmenneskelige. Legene er kjempefine og samme med spl, men ved andre forsøk hos spiren som igjen ga ræva resultat ble jeg kjempeskuffet under innsett. De fortalte resultatet og var så utrolig positiv hvor flott resultat det var. Når det var veldig dårlig avkastning. Da ble legen defensiv og sa at dårlig resultat var ikke deres feil fordi de var gode på det de gjør. Jeg sa ikke at de var deres feil, men jeg var skuffet og lei meg. Alt jeg trengte var et omsorgsfull blikk og en god kommentar. Sa fra om opplevelsen i ettertid og spl beklaget så mye, men hva hjelper det i det lange løp uansett. De er heller ikke gode til å svare på alt jeg spør om.

Eh, ja, det var ikke meningen å skrive en hel avhandling. Det er mange fine folk der og som sagt, hadde vi fått barn hadde jeg sikkert ikke tenkt så mye på dette.
 
Kjenner jeg er litt usikker på prosessen.

Vi sendte inn journal og helseskjema fredag forrige uke. Onsdag ba jeg om bekreftelse at de hadde mottatt. Fikk svar og da svarte livio at de skulle registrere detaljer og ta kontakt. Ikke hørt noe siden.

Forventer ikke svar på timen, men burde de ikke være mer intr I å få oss inn i timeboka som pasienter? Hvor lang tid tar slike oppstartgreier? De krever jo en fysisk sjekk før de starter å lete etter donor, hvorfor ikke bare avtale denne timen asap?
 
Tankekjør her i dag, dere må bare tilgi meg.

Jeg har jo vært kritisk til medicus sin modell der du betaler 91.000 for 2 blastoer og 106.000 kr for 3 eller flere blastoer. Hos livio er pris 89.000 kr + 2500 i oppstartkostnad og 4000 kr for å fryse sæd. Til sammen 95.500 kr. Da kan man være heldig og få flere blastoer, eller uheldig og få en.

Skal man betale litt ekstra for forutsigbarhet eller håpe på det beste? Dersom vi betaler kr 95.500 og får en blasto inn og ingen på frys er jeg redd vi ville blitt skuffa.

Jeg har god graviditetsrate og har blitt gravid på 9 av 12 innsett, men likevel, det er så mye som skal klaffe. Å potensielt bare ha en sjanse gjør med sårbar og redd. Vi har bare råa til en donasjon sånn det er nå. Eller, vi kan selvsagt selge hus og bil, men vi må være realistiske og si at vi kan bare ha en runde med donasjon.
 
Skjønner at det er vanskelig. Håper noen kommer med en god analyse for deg. Jeg har beslutningsvegring og hadde nok blitt sittende fast på det samme.

Ved vår klinikk i et land far far away garanterer de 10 egg fra donor. De vil ikke gi garanti på blastocyster, siden sædkvalitet også spiller inn. Men med donorer i begynnelsen av 20-årene, så blir det jo stor sjanse for et godt resultat.
 
Tankekjør her i dag, dere må bare tilgi meg.

Jeg har jo vært kritisk til medicus sin modell der du betaler 91.000 for 2 blastoer og 106.000 kr for 3 eller flere blastoer. Hos livio er pris 89.000 kr + 2500 i oppstartkostnad og 4000 kr for å fryse sæd. Til sammen 95.500 kr. Da kan man være heldig og få flere blastoer, eller uheldig og få en.

Skal man betale litt ekstra for forutsigbarhet eller håpe på det beste? Dersom vi betaler kr 95.500 og får en blasto inn og ingen på frys er jeg redd vi ville blitt skuffa.

Jeg har god graviditetsrate og har blitt gravid på 9 av 12 innsett, men likevel, det er så mye som skal klaffe. Å potensielt bare ha en sjanse gjør med sårbar og redd. Vi har bare råa til en donasjon sånn det er nå. Eller, vi kan selvsagt selge hus og bil, men vi må være realistiske og si at vi kan bare ha en runde med donasjon.
Hei!
Vi hadde egentlig bestemt oss for Hausken, men etter utrolig mye rot fra deres side (tror vi sendte kopi av tidligere journal typ 3 ganger, siden de bare rotet det bort), har jeg snudd 180 grader og går for Medicus. Jeg også hadde problem med den betalingsmodellen opp mot antall blasto, men jeg synes vi har blitt bedre møtt og behandlet av Medicus (har hatt første kons. for IVF/ED også der). En slik prosess er jo vanskelig nok som det er uten at man skal oppleve dårlig behandling eller møtt med lite forståelse. Ønsker meg en god opplevelse rundt det også, med positivt utfall (les gravid og barn), men det er også viktig å føle seg trygg og ivaretatt underveis. Sistnevnte er jo også lettere å ha kontroll over - er du ikke fornøyd, eller har dårlig magefølelse, lytt til deg selv :happy:
 
Skjønner at det er vanskelig. Håper noen kommer med en god analyse for deg. Jeg har beslutningsvegring og hadde nok blitt sittende fast på det samme.

Ved vår klinikk i et land far far away garanterer de 10 egg fra donor. De vil ikke gi garanti på blastocyster, siden sædkvalitet også spiller inn. Men med donorer i begynnelsen av 20-årene, så blir det jo stor sjanse for et godt resultat.
Det er veldig lett å ta med seg egen erfaring inn i valget og sammenligne egne resultat med hva man potensielt vil oppnå med en donor. Men sannheten er jo at mest trolig vil en donor oppnå bedre resultat ❤️
 
Hei!
Vi hadde egentlig bestemt oss for Hausken, men etter utrolig mye rot fra deres side (tror vi sendte kopi av tidligere journal typ 3 ganger, siden de bare rotet det bort), har jeg snudd 180 grader og går for Medicus. Jeg også hadde problem med den betalingsmodellen opp mot antall blasto, men jeg synes vi har blitt bedre møtt og behandlet av Medicus (har hatt første kons. for IVF/ED også der). En slik prosess er jo vanskelig nok som det er uten at man skal oppleve dårlig behandling eller møtt med lite forståelse. Ønsker meg en god opplevelse rundt det også, med positivt utfall (les gravid og barn), men det er også viktig å føle seg trygg og ivaretatt underveis. Sistnevnte er jo også lettere å ha kontroll over - er du ikke fornøyd, eller har dårlig magefølelse, lytt til deg selv :happy:
Takk for at du deler! ❤️ det er så verdifult her jeg/vi sitter og veier alt mot hverandre. Magefølelsen her og nå er jo at livio ikke er på hugget, og er de ikke intr I å sikre seg nye pasienter så tror jeg heller ikke oppfølgingen når man har blitt pasient er den beste heller. Insentivet deres er jo å få oss inn nå, liksom.

Tror jeg heller mot større trygghet i form av det medicus tilbyr, selv om jeg i utgangspunktet er skeptisk til en slik modell.
 
Takk for at du deler! ❤️ det er så verdifult her jeg/vi sitter og veier alt mot hverandre. Magefølelsen her og nå er jo at livio ikke er på hugget, og er de ikke intr I å sikre seg nye pasienter så tror jeg heller ikke oppfølgingen når man har blitt pasient er den beste heller. Insentivet deres er jo å få oss inn nå, liksom.

Tror jeg heller mot større trygghet i form av det medicus tilbyr, selv om jeg i utgangspunktet er skeptisk til en slik modell.
Viktig å dele, synes jeg:Heartred Er så mange med ulike og like erfaringer. Synes egentlig det er litt greit at de ikke er altfor på hugget, men viktig å føle at man blir fulgt opp. Hausken var/er helt elendig sånn sett.

En veldig bra ting med Medicus er at gjennom samarbeidet de har med Finland, benytter de seg samtidig av deres erfaringer rundt ED-prosessen. Det føles betryggende, ingen andre i Norge gjør det, og ED er jo ganske nytt her. Erfaring er noe jeg synes veier ganske tungt, spesielt etter å ha lest meg mer opp om prosessen:bookworm:
 
Jeg har en gutt fra 1 forsøk med ED på Medicus❤️. Synes de var ryddige og flinke, også likte jeg godt legene. Fikk stor medvirkning på egen behandling iforhold til diagnoser osv å de hørte på mine meninger. Kunne alltid ringe om det var noe osv å når jeg blødde var sykepleierne lydhøre å trøstende. Jeg var der kun 2 ganger, 1 for kontroll og 1 for insett men følte meg likevell godt sett som pasient. koster flesk ja, vi fikk også 4 til på frys så stor fangst.
 
Jeg har en gutt fra 1 forsøk med ED på Medicus❤️. Synes de var ryddige og flinke, også likte jeg godt legene. Fikk stor medvirkning på egen behandling iforhold til diagnoser osv å de hørte på mine meninger. Kunne alltid ringe om det var noe osv å når jeg blødde var sykepleierne lydhøre å trøstende. Jeg var der kun 2 ganger, 1 for kontroll og 1 for insett men følte meg likevell godt sett som pasient. koster flesk ja, vi fikk også 4 til på frys så stor fangst.
Hei Salamander! Takk for at du deler - så fint å høre om andres erfaring :happy: Kan jeg spørre om dette var Oslo eller Trondheim avdelinga?
 
Takk for at du deler! ❤️ det er så verdifult her jeg/vi sitter og veier alt mot hverandre. Magefølelsen her og nå er jo at livio ikke er på hugget, og er de ikke intr I å sikre seg nye pasienter så tror jeg heller ikke oppfølgingen når man har blitt pasient er den beste heller. Insentivet deres er jo å få oss inn nå, liksom.

Tror jeg heller mot større trygghet i form av det medicus tilbyr, selv om jeg i utgangspunktet er skeptisk til en slik modell.
Hvordan går det med avgjørelsen? Har dere bestemt dere for klinikk? :happy: Vi hadde en fin samtale med donorkoordinator hos Medicus på torsdag. Dagen etter ringte Hausken med beskjed om at de hadde funnet donor:banghead: Kjenner jeg fortsatt heller mot Medicus og tenker å si nei takk til Hausken.
 
Back
Topp