Desperat ved brystet

silje m

Første møte med forumet
Hei.

Er det noen der ute som kansje har noen tips og råd for en som sliter litt med ammingen...
Jenta mi på snart 2 mnd vil plutselig ikke ta puppen. Hun blir helt desperat og skriker vilt. Hun kaver rundt puppen og vil ikke ta den. Når vi tar henne bort fra puppen blir hun enda sintere, men roer seg etter en stund. Så må vi prøve igjen og igjen. I dag tok det 40 minutter før hun tilslutt tok puppen som om ingenting hadde skjedd.
Det som er rart er at dette skjer kun noen ganger, mens andre ganger går det helt normalt. Tidligere slapp hun puppen under ammingen, mens nå er problemet å få koblet henne på. Problemet har vart en stund, men det skjer nå bare oftere og oftere. Noen som har vært borti liknende? Som sagt så er dette ikke noe som skjer hver gang, men gjerne en 1 - 2 ganger iløpet av døgnet. Jeg har nok melk, så det skulle ikke være noe problem, jeg bruker også skjold fordi hun tidligrere ikke ville ta brystet fordi "trykket" var for høyt. Har prøvd med og uten skjold fordi jeg trodde dette kansje var grunnen, men det var det ikke.

Hjelp!
 
ORIGINAL: jennida

Hei silje! har ting ordnet seg for dere?

ja, det lurte jeg også på. Når jeg leste innlegget så tenkte jeg på at det kan jo være at jenta di kanskje har noen låsninger i nakken/ryggen som gjør det ubehagelig for henne å ligge i bestemte posisjoner. Håper dere har funnet ut av problemmene!
 
har litt samme problem her, med min gutt på 2 mnd.. blir ikke helt klok på han, og finner ikke helt ut av det. Tror ofte at han rett og slett ikke er sulten, men heller overtrøtt, og girer seg veldig opp. Er han veldig urolig når jeg prøver å amme, så prøver jeg heller og roe han ned på annet vis, ofte sovner han. Føler at han får i seg lite mat da, men regner med han får den maten han trenger, selv om han "hopper" over noen måltider. andre som har erfaringer med dette, og hvordan går det med deg silje m ?
 
Det har hendt en del ganger med meg, da har det hjulpet å melke ut et par dråper og ta munnen mot brystet slik at hun smaker melken, da tar hun som regel tak og spiser som bare det. :-)
 
Hei :) Jeg har hatt slikt problem fra dåp da min var nesten 3 mnd og nå er han 4 mnd og har samme problem Virker som han misliker puppen. Nakken er fin iflg fysioterapaut. Jeg lokker litt med smokken, lar ham sutte et par ganger, så legger jeg ham inntil brystet og da drikker han grådig. Har også lært at han kanskje er mett når smokken ikke funker, og han vokser og legger godt på seg, så det er nok en måte å si stopp på, men forvirrende også..n:-S håper du klarer å finne ut av det!! Monica
 
Jeg har litt samme problem, baby på litt over 3 måneder som skriker under amming, enten etter noen minutter eller når han blir lagt til. Varierer litt hvor vanskelig han er. Har veid i et par uker, og han legger nesten ikke på seg lenger. Her har vi fom. i dag begynt å gi litt ekstra på flaske, min teori er at han er sulten og trøtt (sover ikke ordentlig fordi han er trøtt) og så gulper han masse slik at han har vanskelig for å beholde det han får i seg..

Så mitt tips er å gi ekstra på flaske, evt pumpe deg og gi på flaske?
 
Hei.
jeg har hatt litt samm problmet.
Dt det viste seg å være for vår del var at hun hadde luft i magen. så hun lå å kavet for å få ut luften, sammtidig som hun var sulten. Det som funker for oss er bare å gå litt rundt til luftsmertene har gitt seg, så gi henne puppen. da går det greit.
 
Back
Topp