Dersom man bruker opp syktbarn-dagene, hva gjør man?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Vi har hatt utrolig mye sykdom nå i våres, og det har tæret på kvoten av syktbarn-dager.

Hva gjør man dersom de blir brukt opp og et barn blir sykt?
 
Vi har hatt utrolig mye sykdom nå i våres, og det har tæret på kvoten av syktbarn-dager.

Hva gjør man dersom de blir brukt opp og et barn blir sykt?

Har man besteforelder man kan utnytte?
Spør om å få ta ferie/avspassering.
Eller rett og slett ulønnet permisjon.Må man så må man.
(Eller for oss med sånne fleksible arbeidsgivere, hjemmekontor og jobbe inn timene utover kvelden)
 
Har man besteforelder man kan utnytte?
Spør om å få ta ferie/avspassering.
Eller rett og slett ulønnet permisjon.Må man så må man.
(Eller for oss med sånne fleksible arbeidsgivere, hjemmekontor og jobbe inn timene utover kvelden)
Har fleksitid, ja.
Ingen besteforeldre i nærheten.
 
Besteforeldre eller ulønnet permisjon.
 
Som de andre her skriver. Vi har ekstra dager pga kronisk sykdom på guttungen her og besteforeldre nært heldigvis .
 
Ulønnet perm dersom ikke mormoren kan passe.

Vi bruker mormoren og flexitid og avspasering en god del før vi bruker opp alle sykt barn dager.
 
Ulønnet perm dersom ikke mormoren kan passe.

Vi bruker mormoren og flexitid og avspasering en god del før vi bruker opp alle sykt barn dager.
Her også er vi heldige sånn . Blir farmor her da. :) mine bor så langt unna så veldig takknemlig med hjelpsomme svigers :)
 
Kan en ikke bruke egenmeldingsdagene? Jeg tror jobben min godtar det, men vet ikke om det er vanlig ellers. Har ikke prøvd selv enda, men det kommer nok en dag.
 
Bedt legen om å søke flere dager[emoji4]Vi får ikke ulønnet perm osv uten å søke i god tid.

Får man det om det bare er "vanlig sykdom da".

Perm skal søkes om i god tid her også. Men dukker man ikke opp på jobb så blir det jo trekk i lønn. Blir jo liksom samme greia. Alle skjønner man må være hjemme om ungen er syk.
 
Vi har aldri vært oppe i den situasjonen, for vi har utvidet rett på sykepenger fordi frøkna har astma.
Hadde vi ikke hatt det hadde vi et par år gått over.... Aner ikke hva vi måtte gjort da, har ingen besteforeldre i nærheten.

Måtte vel blitt avspasering eller ulønnet...
 
Får man det om det bare er "vanlig sykdom da".

Perm skal søkes om i god tid her også. Men dukker man ikke opp på jobb så blir det jo trekk i lønn. Blir jo liksom samme greia. Alle skjønner man må være hjemme om ungen er syk.

Legen min sa at man kan få det i en tidsbegrenset periode om barnet er mye syk og det kan dokumenteres. (Altså vært mye hos legen og sykehuset) Vi fikk for tre år, men han hadde jo i tillegg barneastma som diagnose, kan jo hende det var derfor vi fikk det.
Men verdt å søke om man går tom tenker jeg, man kan jo ikke få noe annet enn nei eller ja[emoji4]
Her blir det udokumentert fravær og det er oppsigelsesgrunn, kjenner det hadde vært vanskelig å gjøre. Noen arbeidsplasser har kanskje litt mer forståelse for slikt enn andre igjen [emoji4]Synes ti dager er lite, nå har vi 15 men altså tre barn også, dagene går fort når barna blir syke[emoji20]
 
Vi har aldri vært oppe i den situasjonen, for vi har utvidet rett på sykepenger fordi frøkna har astma.
Hadde vi ikke hatt det hadde vi et par år gått over.... Aner ikke hva vi måtte gjort da, har ingen besteforeldre i nærheten.

Måtte vel blitt avspasering eller ulønnet...
Gutten vår har også astma, heldigvis sluppet å søke om ekstra dager enda siden mormoren/farmoren har hjelpt litt til, også var eg mye sykemeldt i svangerskapet og er nå i permisjon med lillesøster. Samboer har tatt 2 dager i år slik at eg skulle slippe å være alene med begge når han hadde omgangssyken og lillesøster var bare 6 uker [emoji846]
 
Om jeg har brukt opp de 40 dagene jeg har (alene og utvidet omsorgsdager pga kronisk sykt barn), så må mamma ta de dagene det skulle hvert aktuelt. Og om ikke hun hadde hatt mulighet, hadde jeg kommet fremt til en løsning med sjefen. Ganske sikker på at vi hadde blitt enige om å bruke mine egenmeldingsdager da.
 
Har ikke vært i situasjonen enda, heldigvis, men tenker det bare blir at man ikke møter opp og får trekk i lønn. Så blir jo som ulønnet permisjon, bare uten at det er søkt om på forhånd. Pappaen har større mulighet for å jobbe inn på kveldstid, så det er også en mulighet for oss.
 
Back
Topp